Ga naar inhoud


Download hier het wijzigings /opzegformulier Canal digitaal


CDZakelijk

Aanbevolen berichten

Veel bedrijven hebben ook nog best wel een fax.

Gewone stervelingen kunnen desgewenst faxen via een MultiCopy of de sigarenzaak op de hoek.

Spaart weer de hoge kosten van een aangetekende brief.

 

Of een brief al dan niet werkt is niet zo relevant.

Fax (of aangetekend) is voldoende bewijs en legt het probleem in ieder geval bij CD.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Of een opzegging faxen naar een willekeurig faxnummer stand houdt.......

Tenzij je een publikatie kan vinden van Canaldigitaal met de tekst dat het vermelde faxnummer bedoeld is om op te zeggen.

 

Ik denk dat je jezelf een hoop ergenis bespaart door gewoon de procedure te volgen, dan ben je er in principe met een telefoontje van af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je jezelf een hoop ergenis bespaart door gewoon de procedure te volgen, dan ben je er in principe met een telefoontje van af.

 

Probleem is dat CD geen gewoon telefoonnummer heeft en ik een 0900-nummer niet kan bellen via mijn VoIP-provider.

 

Ik denk dat een leverancier die zich van een 0900-nummer bedient niet kan verlangen dat enkel door naar dat nummer te bellen kan worden opgezegd.

 

Als een fax naar een willekeurig bij CD in gebruik zijnd faxnummer kan worden gezonden is dat voldoende.

Neem dat maar van mij aan. Wat er vervolgens intern mee gebeurt is aan CD.

Dus als iemand zo'n faxnummer heeft hoor ik het graag.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal doet er echter niets aan om deze nummers bekend te maken.

 

Vandaar mijn vraag op dit forum of iemand toevallig wel een faxnummer heeft, bijv uit correspondentie met CD.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft geen zin. De nummers zijn bekend bij CanalDigitaal dealers. (en ex dealers)

Stel dat iemand jou een werkend nummer geeft dan kom je bovendien niet verder dan de telefoniste.

En bij veelvuldig misbruik van het nummer wordt het nummer veranderd. En dat vinden de dealers dan weer niet prettig.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Zijn deze formulieren nog actueel?

 

Weet niet of ze het laatste half jaar hier zijn aangepast maar ik heb een wijzigingsformulier gebruikt en kreeg te horen dat die verouderd was.

Volgens het wijzigingsformulier zou je alleen het HD pakket kunnen houden maar daar trapten ze niet meer in :cry:

:D

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is opzeggen vormvrij en kun je daarvoor dus oog gewoon een oud formulier gebruiken.

Zou CD iets anders bepalen in haar algemene voorwaarden dan is dat een zodanige beperking van de rechten van consumenten dat deze zo al niet op de zwarte lijst staat, dan wel op de grijze.

Hetzelfde kun je zeggen van de verplichting te moeten bellen naar een telefoonnummer met een hoger tarief dan een gewoon (inter)lokaal tarief.

 

Zo hetzelfde al niet geldt voor wijzigingen lijkt het wel verstandig dat CD consumenten die op een of andere manier willen blijven zo makkelijk mogelijk maakt. Maar dat bij CD en haar medewerkers veel verstand aanwezig is heb ik niet kunnen vaststellen. En blijkt ook niet echt uit alle onderwerpen in dit topic.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens CD kun daarvoor je alleen een brief sturen. Of een duur nummer bellen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens CD kun daarvoor je alleen een brief sturen. Of een duur nummer bellen.

 

Duur valt nog wel mee.

De kosten zijn € 1,- per gesprek plus de normale telefoonkosten.

 

Het formulier printen, invullen en opsturen werkt ook prima.

Voordeel van het formulier is dat alle relevante gegevens gevraagd worden om het voor CanalDigitaal mogelijk te maken de opzegging administratief te verwerken.

Dat kan natuurlijk ook met een zelf geschreven brief maar als je geen briefen schrijver bent is het formulier toch wel handig.

 

Wel in de gaten houden of e.e.a bevestigd wordt zoals afgesproken.

Met name bij de per telefoon beëindigde abonnementen wil er nog wel eens achteraf een discussie ontstaan van welles nietes ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duur valt nog wel mee.

De kosten zijn € 1,- per gesprek plus de normale telefoonkosten.

 

Het formulier printen, invullen en opsturen werkt ook prima.

Voordeel van het formulier is dat alle relevante gegevens gevraagd worden om het voor CanalDigitaal mogelijk te maken de opzegging administratief te verwerken.

Dat kan natuurlijk ook met een zelf geschreven brief maar als je geen briefen schrijver bent is het formulier toch wel handig.

 

Wel in de gaten houden of e.e.a bevestigd wordt zoals afgesproken.

Met name bij de per telefoon beëindigde abonnementen wil er nog wel eens achteraf een discussie ontstaan van welles nietes ...

Gewoon het telefoongesprek opnemen. Met je telefoon als dat kan, of anders de luidspreker aan en je smartphone erbij houden. Moet je wel aankondigen bij het begin van het gesprek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opnemen mag je alles, je mag het zonder waarschuwing vooraf alleen niet in je voordeel gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...