Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Dreambox DM7020HD slaat soms volledig vast.

Dit doet hij alleen als er een opname wordt gemaakt op mijn NAS. Bij het afspelen van opnames heb ik nog geen vastloper gehad. Ik draai met OpenPLI en heb er al een frisse image in geladen.

Ik heb (nog) geen harddisk in de DM7020HD dus weet niet of hij het dan wel goed doet.Met de DM500HD werkt het allemaal wel goed en wil dus eigenlijk gewoon met een NAS blijven werken.

De box slaat overigens niet continue vast, maar één keer op een avond vind ik nog te veel.

Als de box vastloopt bevriest het beeld en de box reageert nergens meer op. Ook via het netwerk is hij niet meer bereikbaar.

Iemand een idee?

Bedankt vast.

Geplaatst:

Welk merk NAS heb je?

Mijn Synology met laatste versie DSM werkt probleemloos icm een 500HD en een 800HD.

Misschien helpt het als je je firmware van je NAS bijwerkt.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Geplaatst:

Heb een Netgear ReadNas. Prima ding en draai er de laatste firmware op.

Ik probeer het nu op een NFS share in plaats van CIFS. Er lopen nu drie parallele opnames, dus even afwachten of het blijft werken.

Wel een raar verhaal dat mijn DM500HD er geen enkel probleem mee heeft.

Geplaatst:

Ik gebruik ook probleemloos een Synology NAS met laatste versie DSM en de DM7020HD is gemount via NFS.

Wat ik wel merk is wanneer de schijf in slaapstand staat er even wieltjes op het scherm komen vooraleer de opname werkelijk kan beginnen.

Dat is op zich niet zo storend, maar vastlopers heb ik nog niet ervaren.

Welke image gebruik je? Ik gebruik iCVS-Image-dm7020hd-20111122 met GP3 plugin.

Geplaatst:

Heb ook een Netgear ReadyNAS en die presteert prima. Is via UTP verbonden aan de router en dan draadloos naar de Dreambox.

Heb wel een keer meegemaakt dat de box vastliep als de WLAN haperde.

(null)

Geplaatst: (aangepast)

SatelJan,

heb je voor EPG data een usb stick of staat die EPG.dat op de mount (de NAS en wel bovenste map ervan) ?

ciao

aangepast door Tonskidutch

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Bedankt de reacties.

Ik draai met OpenPLI en heb geen mogelijkheid gezien om de epg.dat op een zelf te kiezen locatie te plaatsen.

Ik heb wel een USB stick en gebruik deze voor de plicons.

Verder in de root van het systeem een "find -name ep.dat" gedaan en niets gevonden. Ik dacht ook eens gelezen te hebben dat de EPG in memory wordt opgeslagen.

Ik heb overigens de dreambox via netwerkbekabeling aangesloten. Als de harddisk in mijn NAS aan het slapen is, krijg je na het drukken op de video (pvr) knop wel de draaiende tandwieltjes. Hij komt dan overigens na enkele seconden gewoon met de lijst van opgenomen bestanden.

Is het mogelijk om debugging aan te zetten? (bij voorkeur naar de usb stick) Mocht hij weer vastlopen dan kan ik wellicht zien of er een relatie is met een proces wat gestart wordt o.i.d.

~groeten

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet niet of ep.dat een typo is maar als je find / -name epg.dat doet vind je 'm toch echt in /media/hdd

Edit: epg.dat wordt inderdaad in het geheugen geladen. Lees ook dit eens: --> KLIK <--

vGnp

aangepast door vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Het was inderdaad een typo in voorgaande posting.

Maar ehh omdat jullie aangeven dat de file er toch echt moet staan heb ik het ook even op mijn dm500hd bekeken.

En ja hoor daar staat hij gewoon in /media/hdd/epg.dat

Maar op de dm7020hd nog steeds niet gevonden....overigens de EPG werkt prima!

In het artikel (voorgaande post) staat dat de epg alleen wordt weggeschreven bij een shutdown. Dus dat maar even gedaan... nu staat er dus wel een epg.dat in /media/hdd

Het is me te doen om het vastlopen van de dreambox dm7020hd.

Aangezien Tonskidutch informeerde naar de locatie van epg.dat vroeg ik me af wat dan de relatie met het vastlopen van de box is.

SatelJan

Geplaatst:

Hoi,

Natuurlijk kun je zoals ik schreef testen of het instellen voor opslaan van de EPG (als hij uitgeschakeld wordt) NAAR USB helpt.

De samenhang met vastlopen is dat het EPG.dat bestand van twee machines bij uitschakelen dus naar de NAS geschreven wordt en dan bij opstarten een der beide receivers leest ie de EPG.dat weer in echter met het risico dat die van de andere receiver is

dat kan dus het probleem zijn daar die niet overeenkomt met de settings en het afsluiten op een specifiek kanaal.

verander via je menu's de opslaglocatie van de EPG en je bent er vanaf.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• 3 weken later...
Geplaatst:

Via het andere topic waar ik hetzelfde probleem heb...daar vertelde dat je hem hebt terug gestuurd naar de leverancier. Weet je daar al wat meer van? Of misschien de box al terug?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Box weer vier dagen in mijn bezit en het oorspronkelijke probleem van vastlopen niet meer gezien.

Op de reparatiebon stond dat het mainboard is vervangen.

Had daarna wel een paar kleine uitdagingen.

De box kon ik met de webinterface absoluut niet van een nieuw image voorzien. Hij ging wel in *stop mode*, kreeg netjes een ip-adres, maar kon er met de browser niet bij (ook alternatieve browsers niet). Na kabeltje op de usb serviceport en mbv dreamup een nieuwe "bootloader?" erin, ging het flashen weer als vanouds.

Het zoeken van zenders lukt me niet met de nieuwste pli-image (gewoon 0 gevonden met een scan) Met een versie van eind januari erop te hebben gezet liep dat weer.

Zondagavond en vandaag ging alles echter op zwart (geen vastloper, maar geen beeld). Ik verwacht dat het coderingsprobleem is http://www.sat4all.com/forums/topic/321941-codering-uitval/ en heb maar de laatste updates geladen.

Ik heb er dus vele uren mee doorgebracht :(

Geplaatst:

Goed om te horen dat er in ieder geval iets is vervangen en je hem niet zomaar weer hebt terug gehad. Hoop dat ze mijn mainboard ook vervangen..

Hoop dat de rest van de problemen niet aan jouw Dreambox liggen maar elders :rolleyes:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...