Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan het kloppen dat ik geen spanning meet op een telefoonlijn waar alleen een DSL signaal op aanwezig is? Normaliter meet je op een telefoonlijn bij bv. ISDN ongeveer 60 volt. Als er inderdaad geen spanning te meten is, hoe is dan te controleren/meten of er een DSL signaal aanwezig is?

Geplaatst: (aangepast)

Ja, dat klopt. Ee gewone multimeter zal je hier niet helpen.

Je kan wel een signaal meten met een DSL tester. Maar goedkoop zijn die dingen niet.

Als je wilt weten of er een DSL signaal erop zit, hoef je alleen een modem aan te sluiten.

Onafhankelijk wat de instellingen zijn voor internet, zal toch een verbinding opgebouwd worden tussen modem en DSLAM.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

Dank voor antwoord, ik was vanmiddag ergens waar een DSL aansluiting opgeleverd zou zijn maar niet werkte. Er waren 4 aderparen aanwezig waarvan 1 telefoonlijn waarop ik dus spanning meette en van de onderburen was, 1 aansluiting waar alleen voor andere buren reeds een DSL signaal aanwezig was en ik inderdaad geen spanning meette en er toch gewoon internet verbinding was, maar op de 2 andere aderparen meette ik geen spanning. 1 aderpaar was aangesloten naar degene die de DSL aansluiting had besteld. Heb het modem op beide aangesloten maar geen signaal. Ik ga maandag maar weer bellen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Is opgelost. Eerst is er een monteur van Online geweest en constateerde dat er op het ISRA punt geen DSL signaal aanwezig was. Door Online is de KPN ingeschakeld en die hebben het vandaag in orde gemaakt. Volgens de monteur zat er ergens iets niet goed met een verdeelstuk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen