sat-donkey Geplaatst: 29 januari 2012 Geplaatst: 29 januari 2012 Hallo allen , ik heb een vraagje over internet doorgeven aan derden. Ik ben bezig met renovatie, als het klaar is kan ik een gedeelte hier verhuren aan toeristen. Deze wil ik dan ook Lan of Wlan kunnen aanbieden om het aantrekkelijker te maken. Alleen als je hier waar ik woon in Duitsland illegaal gaat downloaden ,kunnen duitse staatsadvocatenkantoortjes je ip gaan natrekken (via torrents b.v.) kan je worden beboet met 1000,- euro per film b.v. De schade kan dan enorm in de papieren oplopen, en de boete gaat naar de op naam van de internetrekeninghouder. Is er een mogelijk om dit te omzeilen - dat ik internet uit een soort vpn-tunnel doorgeef ?? Alles wat illegaal is blocken wil ik ook niet en zal ook niet lukken waarschijnlijk. Groeten. 4satopstelling / Vu~duo en een dm7020 met openPLI erop
BokkieBok Geplaatst: 29 januari 2012 Geplaatst: 29 januari 2012 Het simpelste is om alle poorten dicht te gooien, behalve dan die voor http en mail. Daarmee hou je het meeste mee tegen. Een stap verder is om bandbreedte management te doen via QoS of traffic shaping. Dat kan via routers die deze mogelijkheid bieden (al dan niet met alternatieve firmware zoals Tomato en DD-WRT en OpenWRT) of je kan een pc (backbone) daarvoor inzetten die alle zulke taken kan verrichten (Linux distro). HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
pukje Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Het simpelste is om alle poorten dicht te gooien, behalve dan die voor http en mail. Daarmee hou je het meeste mee tegen. de meeste downloads gaan over poort 80 http ,dus je lost niets op. over die verhalen van die oplichter advocaten in duitsland die bij download rekeningen sturen lees je de meeste gekke verhalen. die advocaten hebben al veel zaken verloren en vaak gaan ze helemaal niet meer zover tot de rechter . Maar inderdaad problemen zien te voorkomen. Als je kan bewijzen dat jou gast ilegaal bezig was sta jij vrij maar hoe ?
borsjea Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Weet niet over er mogelijkheden zijn om een soort maximaal dagverbruik in te stellen, dat na zeg bv 50 mb verbruik op een dag de toegang wordt afgesloten
Moderator ceesv Geplaatst: 3 februari 2012 Moderator Geplaatst: 3 februari 2012 Een muziek titel downloaden kan al volstaan voor een hoop (dure) problemen in Duitsland, dus het beperken van het verbruik zal niet helpen. In de Duitse situatie staan die advocaten overigens in hun recht, anders zouden ze van de rechter geen toestemming krijgen de IP gegevens op te vragen bij de provider. Let wel, Nederland en Duitsland hebben verschillende wetgeving over dit onderwerp. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Ofschoon ik het ver gezocht vind dat de staatsadvokaten op de loer liggen om Ip-adressen te achterhalen van downloaders kan ik me de zorgen daaromtrend wel voorstellen. Maar wat denk je, doet een Hotel met internet voor z'n gasten? Juist inschrijven bij aankomst + pamflet ondertekenen inzake internet gebruik en bij vertrek uitschrijven. (evenwel per kamer het macadres loggen) Bewijs volbracht. Misschien is dat veel makkelijker voor je. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Moderator ceesv Geplaatst: 4 februari 2012 Moderator Geplaatst: 4 februari 2012 Het zijn niet de staatsadvocaten, maar die van de muziekuitgevers die een gerechtelijk bevel uitvaardigen en daarna met je komen afrekenen. Wanneer je niet ingaat op de minnelijke schikking wordt de zaak aangebracht en volgt een dagvaarding. Verklaring laten tekenen en registratie bijhouden waardoor je de correspondentie kunt doorsturen is nog het beste wat je kan doen. Er zijn gevallen gepubliceerd, waarbij vakantie park gasten na verloop van tijd post op hun huisadres kregen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 oké dan de muziek uitgever, heeft die dan de downloadserver gehackt? maar de methode is zoals jij ook schreef, loggen van het gebruik (onder vermelding op het pamflet van de afstandsverklaring inzake "datensicherheit" van de gast) ja want, je moet wel de gast erop wijzen dat je tijd en aansluiting genoodzaakt bent te loggen) ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Beheerder Michel Geplaatst: 4 februari 2012 Beheerder Geplaatst: 4 februari 2012 Je gasten een verklaring laten tekenen voor gebruik van de internet dienst, waarin ze verklaren de internetverbinding niet te gebruiken voor illegale doeleinden. Verder uiteraard de bandbreedte beperken tot maximaal 30-40 KB up en down. Dan is downloaden sowieso niet interessant. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Sjattuh Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Ik denk dat bovenstaande voorstellen toereikend voor je zijn. Ze kunnen je immers ook niet verantwoordelijk houden als een van je gasten jouw gereedschap te leen vraagt voor zijn auto te repareren en er vervolgens 's nachts ergens de banden van een andere auto onderuit draait. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
pukje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 zonder dat ik weer van tig kanten op mijn kop krijg er is alleen auteursrecht verschuldigd als het materiaal opgeslagen wordt het bewijs van download en ipnummer is niet voldoende. als jou gast op zijn pc iets opslaat is hij verantwoordelijk. duits recht of nl recht is mij wiedes het is bindend EU recht
pukje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 (aangepast) was te laat om te weizigen let in duitsland op met gerichtlich mahnverfahren dan krijg je van griffie gerecht een aanmaning en als je daar niet op in gaat binnen (ik dacht 6 weken) heb je automatisch een gerechtelijk vonnis aan je broek en die oplichter advocaten een titel 9 februari 2012 aangepast door pukje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen