Ga naar inhoud


Programma tijden TV Gids


rolandroland

Aanbevolen berichten

Vanmiddag wilde ik het TV programma van de Joodse Omroep bekijken om 14 uur op Nederland 2. Ik schakelde 13.58 uur in om er achter te komen dat het om 13.56 uur al was begonnen. Hebben diverse zenders ook bepaalde regels hoeveel tijd ze van te voren het programma mogen uitzenden? Bij mij is 14.00 uur, 14 uur en niet 13.55 of 14.05 uur. Normaliter schakel ik alvast 10 minuten van te voren in.

 

Zijn er ook satelliet ontvangers met PDC? Of pakt de satelliet ontvanger het signaal van de EPG op zodra dit zich wijzigt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De TV gidsen krijgen de programma tijden aangeleverd van de zenders en als de zenders hier vanaf wijken kunnen zij er niets aan doen.

Ik betwijfel ten zeerste dat hier wetten voor zijn, noch regels. Afwijkingen zijn normaal, dat weet je, hou er rekening mee.

 

Je kan wel zeuren 14:00 is 14:00, maar dat werkt natuurlijk niet altijd.

 

EPG van Sat komt volgens mij met de aanbieder mee (CD in mijn geval) en deze is ook weer afhankelijk van de wat de zenders toesturen. Maar dit weet ik niet zeker.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee, te vroeg begonnen ??

 

Anders beginnen ze altijd te laat, het zou allemaal toch niet moge magge ..

het zou allemaal toch niet moge magge ..

:D

 

dat is toch echt een groot nadeel van de nederlandse zenders AL JAREN

men houdt zich a) niet aan de standaard normering voor EPG (EIT-EPG de beste norm) en men kan blijkbaar nog steeds geen b ) wijzigingen snel genoeg uploaden vanaf het bodemstation. En als je hun vraagt waarom dat niet kan dan wijzen ze allemaal naar elkaar in uitzendland en doen niks.

 

wat stelt men daar tegen over

allemaal nieuwe Brinkman adviesbureaus die een controle functie hebben gekregen en betaald krijgen

de adviseurs varen er wel bij <> maar nul verantwoordelijkheid

dus wij consumenten hebben het nakijken.

 

overigens, is ook het PDC systeem geen garant voor zulks, want dat is immers ook al jarenlang aangetoond dat kabelaars dit signaal even onzuiver verwerkten als de EPG bij satellietel anbieders

idem ondertitels

men neemt het niet zo nauw in Nederland.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer in mijn ontvanger zit standaard een optie dat als ik 10.00 uur zeg dan programma X opnemen dat hij automatisch al 15 minuten van te voren begint dat vind ik wel een handige optie. Helaas zit er geen optie op dat het na afloop om 11.00 uur bijvoorbeeld dat hij dan ook extra 15 minuten pakt. Als ik al iets in programmeer dan doe ik het altijd heel ruim. Bij PDC vergaten ze toch ook weleens het signaaltje mee te sturen? Showview heb je dan ook nog, dat wordt in de TV gids ook weergegeven, een leuke code maar ik kan net zo goed datum + tijdstip invullen. Trouwens ik zag een zelfde programma in 2 gidsen, 2 verschillende code's hadden?! Hoe zit dat precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...