Ga naar inhoud


Hoe werkt Ziggo card in Dreambox (7020HD)


Staak01

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een Dreambox 7020 hd aan te schaffen. Met daarin een canal digitaal smartcard voor de satelliet ontvangst en een ziggo smartcard voor kabelontvangst. Maar ik wil eerst weten hoe het werkt.

 

1.

Kan iemand me vertellen hoe de ziggo kanalen zichtbaar zijn in de dreambox. Komen de ziggo zenders/boeketten gewoon in de lijst van zenders te staan? Of moet ik de dreambox iedere keer omschakelen van de ene antenne naar de andere antenne?

 

Het gewenste resultaat is dat ik onafhankelijk van de gebruikte tuner gewoon door mijn boeketten/kanalen kan zappen, en bijvoorbeeld een ziggo-lijst aanmaak.

 

2.

Een tweede vraag. Ik weet hoe ik de cccam moet configureren om de canal digitaal kaart te sharen. Dat zal gaan gebeuren met een 800 HD die nu als hoofdbox werkt, maar dan verplaatst zal worden. Hoe zien de eventuele sharing regels van een ziggo card eruit?

 

----

En voordat ik opmerkingen krijg dat ik ook een 2e usb tuner aan mijn 800 hd kan hangen. Dat weet ik, maar ik heb die box nodig om een kapotte 7020-s te vervangen. Daarvan werkt helaas de netwerkaansluiting niet meer. Dat is dus al de tweede dreambox van mij die er aan is, en het wordt wel een duur grapje. In het verleden heb ik ook een 500 box gehad, maar wat daarvan kapot was weet ik nu niet meer, voeding of tuner of netwerk, het ding is al lang weggegooid. Wat betreft die 7020; ik heb al aan meerdere bedrijven gevraagd of ze hem kunnen repareren, maar of ze doen niks als ie niet bij hen is gekocht, of ze zeggen dat het niet kunnen, of ze reageren gewoon niet.

 

3.

Het is ongetwijfeld moeilijker dan een tuner of voeding verwisselen, maar om het hele ding nu ook weg te gooien alleen omdat de netwerk aansluiting kapot is, is ook zonde. Heeft iemand nog soelaas hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja hoor ,zie PM.

Als je CCcam geinstaleerd hebt kun je gewoon je smartcard van zigo er in doen en van CD ,zal alle bij gewoon werken, wat sofware/inst voor INTERNE.scharing betreft daar is als het goed is het een en ander hier op het forum beschreven,,Extern mag hier niet worden besproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...