Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Even kort voorstellen: Hans Putters, 60 jaar oud en nieuw op het forum......

In de afgelopen tien jaar heb ik een hele reeks PVR's gehad die alle één ding gemeen hadden, namelijk het behept zijn met decoderingsproblemen verband houdend met de CDS-smartcard.

Alvorens de schotel definitief vaarwel te zeggen en de kabelaar van dienst binnen te halen, heb ik quasi als laatste poging de Dreambox 7020 HD aangeschaft.

Middels dit fantastisch forum en het internet ben ik druk bezig de box onder de knie te krijgen wat me zeker niet meevalt.

De elementaire functies zijn me inmiddels min of meer vertrouwd, zelfs het flashen van een nieuwe firmware via het Openpli-platform is me gelukt.

Hoopgevend dus allemaal te meer daar de Dreambox onberispelijk doet wat ie hoort te doen.

Ik heb desondanks een tweetal vragen waarvan de eerste zeer subjectief is.

-De beeldkwaliteit lijkt me in vergelijking met de vorige ontvanger (Homecast 9000) echt minder, vooral op de SD-kanalen.

Als ik in het menu de upscaler niet bijna volledig activeer, is de SD-kwaliteit zelfs bedroevend te noemen.

Onder "zender zoeken" de beide tuners een voor een geselecteerd, zie ik trouwens dat de SNR-balk nooit boven de 80 uitkomt.

Is er een verband met de teleurstellende beeldkwaliteit? (vrijwel iedere zender komt met ca. 11,5 tot 12 Db binnen)

Het verbaast me trouwens ook dat in het menu geen HDMI gekozen kan worden; ik weet dat DVI min of meer hetzelfde is maar toch...

-Gelet op mijn simpele schotelconfiguratie (64 cm Triax met CD-duokop voor Astra 19,,2 en 23,5) vind ik de CD-fastscan bijzonder handig, met de diverse bouquetten ben ik -nog- niet zo handig.

De zendervoorkeuze voor de tv zenders is dan ook vertrouwd maar dat kan helaas niet gezegd worden over de radiozenders.

Om het even te concretiseren: we waren gewend Radio 1 af te stemmen op de (CD) 301 terwijl dat nu zenderplaats 1 is.

Al mijn pogingen dit te wijzigen liepen helaas op niets uit.

Kan iemand van jullie me wat dit betreft even bij de hand nemen?

Bedankt en groet,

hans putters

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hy hans, als je de beeld kwaliteit tegen vind vallen ook op de sd kan.dan heb je hem waarschijnlijk niet op de HDMI ,maar via de Scart kabel aangesloten,en niet de juiste resolutie ingesteld in het menu Audio/Video inst.

ik heb zelf ook een 7020HD op mijn LG plasma 42" met HDMI kabel aangesloten ,ook het SD beeld is perfect,zelf dat van Digitenne is heel goed,dus geen slechte keuze.

Inst.>ga systeem inst> audio/video zie daar,alles wat je maar wild kun je daar instellen.PIP,daar weet ik geen antwoord op.

Geplaatst:

Hallo Loui en Columbo,

Volgens mij heb ik de a/v-instellingen goed staan: DVI (want Openpli 2.1. kent -althans bij mij- geen optie voor HDMI.

Ik gebruik wel degelijk een HDMI-kabel, zelfs zo'n waanzinnig dure van Monster. (een exemplaar van de Action is hoogstwaarschijnlijk net zo goed....)

Vanochtend heb ik na het posten de meegeleverde Dreambox HDMI-kabel aangesloten maar had nog geen tijd die te testen/vergelijken.

Verdere instellingen: 1080i en als verversratio multi

Duidt de opgegeven lage (?) SNR-waarde ergens op?

Ik kan verder niets bedenken v.w.b. verkeerd staande instellingen.

Gisteravond heb ik trouwens de auto resolution plug-in geïnstalleerd maar, vanwege de vele (ondoorgrondelijke) opties, alles op standaard laten staan.

Hoe kom ik er achter welk type tunerkaart bij de 7020 hoort of luistert dat niet zo nauw?

Bedankt!

Geplaatst:

Zet alle "beeldverbeteraars" op je TV eens uit en kijk dan nog eens.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

@vGnp ook jij bedankt voor je suggestie.

Van alle beeldverbeteraars in onze Philips 32PLF9604 staat nu alleen nog Natural Motion met een minimum waarde ingesteld.

Wezenlijke verandering/verbetering kan ik eigenlijk niet waarnemen.

In arren moede heb ik het kontrast van de tv nu maar verhoogd en tevens de scherpte aangepast.

Daarmee worden de beelden vanzelfsprekend wat sprekender

Niemand een suggestie t.a.v. de niet functionerende PIP bij HD-zenders?

Werkt het bij jullie wel of niet?

Mocht het laatste onverhoopt het geval dan kan ik stoppen met het zoeken naar mogelijke oorzaken/instellingen

Zou een reactie zeer waarderen!

hans p.

Geplaatst:

PIP moet gewoon werken, ook met HD-zenders. Ik weet niet of dat een specifiek pli-probleem of een 7020hd-probleem is; ik werk hier met een 8000hd en de originele dreamimage met gp3 plugin.

Je signaal-dB waarde is ok, mag je geen problemen mee verwachten.

De DVI-uitgang vd dreambox is identiek aan de gestandaardiseerde HDMI, alleen de stekker op de box is wat "raar".

Om radio 1 op 301 te krijgen dat kan wel, maar dan moet je dreamboxedit gebruiken, en enorm gaan vogelen, zou ik niet doen...

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst: (aangepast)

@ Hans,de PIP werkt bij mij ook niet bij HD,hokje blijft zwart.

De 7020HD heeft een HDMI aansluiting,en dus geen DVI.

De signaal sterkte heeft geen invloed op de beeld kwaliteit, het signaal is Digitaal is,dus alles of niets.

.

Wat de zenders betreft die kun je ook manueel verplaatsen,door op de Up of Down te drukken en vervolgens op menu,en dan de verplaats modus activeren,vervolgens ga je naar de desbetreffende zender druk op OK en dan met de toetsen <> naar de gewenste plaats dirigeren/brengen ,vervolgens op OK en klaar,volgende zenders idem dito,Verplaats modes uit schakelen kan via Exit of via het Menu.

HDMI kabels vandure merken zijn niets beter dan een goed koop merk,test is in 2011 op Tros Radar geweest

Wat de sofware betreft,zet er de Enigma versie 3.2 -10-11-2011 er in dan kun je veel meer Aps dowloaden ., en niet te vergeten de CCcam 2.1.3 er in zetten.

De 7020 HD is een van de meest geavanceerde recievers die er zijn,vandaar de hoge prijs

.echter de Philips TV kan natuurlijk roet in het eten gooien,echter is dit niet op afstand te bekijken.

Wat bedoelje met de Tuner kaart?,er zitten standaard 2 Tuners in DVB-S2 & DVB-T,als je bijv.2 DVB-S2 tuners wild hebben dan zul je deze bij de Dealer moeten kopen,uitsluitend de juiste tuner nemen voor de 7020HD,DVB-T kun je met een DVB-T USB stick nemen,de evt. smartcard gaat gewoon in de reciever.

PS lees de gebruiks aanwijzing goed door,neem er de tijd voor.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Hallo Columbo,

Fijn, zo'n reactie als die van jou!

Dat maakt verder (PIP) zoeken onnodig.. (de Duitse handleiding maakt geen restricties v.w.b. SD/HD)

Echt, ik heb al heel veel tijd in de ontvanger gestoken en dat geldt natuurlijk voor de handleiding.

Wat ik wel eens verwarrend vind dat door de afwijkende firmware e.e.a. toch niet een op een hetzelfde is als in de manual beschreven is.

Met de tuners bedoelde ik of de huidige ingebouwde twee S-tuners wel specifiek bij deze ontvanger horen.

In de 7020 kan ik het typenummer zien maar dit niet verifiëren op de site van DMM.

Bij nader inzien is het vreemd dat mijn dealer wel een meerprijs rekende voor het monteren van de 2e tuner maar niets in mindering bracht voor de (in mijn geval) overbodige T-tuner!

Sorry, dat ik zo veel vragen blijf stellen maar wat voor voordeel heeft de Cccam 2.1.3 ?

Nogmaals bedankt voor je uitvoerige antwoord, weet ik enorm te waarderen!

hans

Geplaatst:
Bij nader inzien is het vreemd dat mijn dealer wel een meerprijs rekende voor het monteren van de 2e tuner maar niets in mindering bracht voor de (in mijn geval) overbodige T-tuner!

Als je die 'overbodige' tuner gewoon hebt meegekregen is er niets aan de hand, mocht de dealer die hebben gehouden en wel het volle bedrag voor de nieuwe tuner in rekening hebben gebracht, zou ik toch maar eens verhaal gaan halen.

Geplaatst: (aangepast)

hans

Ik mag toch aannemen dat je de C/T tuner, die hij verwijderd heeft, nu thuis hebt liggen, die heb je wel betaald.

Standaard wordt de DM7020HD met 1 DVB-S2 en een DVB-C/T tuner geleverd.

Wil je de decoder met 2x DVB-S2 tuners, dan moet je bijbetalen voor 1 DVB-S2 tuner.

Ha Marco275 was net iets eerder met zijn antwoord.

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Noch gecrediteerd/in mindering gebracht en evenmin fysiek meegekregen.

Vanochtend gereclameerd, krijg de combi C/T-tuner alsnog thuisgestuurd.

UIterst slordig; helaas sluit deze ervaring naadloos aan op een eerdere belevenis met het bedrijf in kwestie.... (die satelliethandel blijft in mijn -beperkte- beleving toch een soort Wild West-business!)

Dank voor het constructieve meedenken

Geplaatst:

(die satelliethandel blijft in mijn -beperkte- beleving toch een soort Wild West-business!)

Nou, dat is niet helemaal waar. Maar er zitten - net als in elke handel - inderdaad wel cowboys tussen.

Het zal (zal) in de satelliethoek misschien iets erger zijn, gelet dat de gemiddelde consument die hier

aan begint eigenlijk geen flauwe notie heeft van de achterliggende techniek en zich zaken aan laat praten.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• Beheerder
Geplaatst:

Hij heeft wel een beetje gelijk. 85% van de satelliethandel zou zo in een slechte western mee kunnen spelen ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...