hansputters Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 (aangepast) Helaas heb ik, met name over deze dealer, een uitgesproken ambivalente mening! Dit tuner-akkevietje staat namelijk niet op zich zelf. Met de tuner eenmaal thuisgekomen en aangesloten maakte de hdd een enorm brommend geluid en met het oor op de ontvanger was een tik waarneembaar. Stuk dus, had men dat bij het installeren niet even kunnen opmerken? Achterdochtig geworden opende ik diezelfde avond de DB en constateerde toen dat bovendien ook een van de vier blauwe ophangrubbertjes verkeerd gemonteerd zat. Maakte niets uit voor het brommen maar geeft toch te denken. Daags erna meteen gebeld en de situatie uitgelegd en hen verzocht me per omgaande een nieuwe hdd toe te suren. Nee, daartoe was men alleen bereid als men eerst de kapotte schijf in de handjes had..... Op zich een standpunt dat zakelijk te verdedigen valt maar het is m.i. niet bepaald charmant als je net 759 Euries afgetikt hebt. Ik ben het bij de eerste de beste ############### & Co echt beter gewend 31 januari 2012 aangepast door Michel geen reclame!
Beheerder Michel Geplaatst: 31 januari 2012 Beheerder Geplaatst: 31 januari 2012 Ter verdediging van deze dealer, ik zou je zelf ook geen nieuwe HDD gestuurd hebben als ik een winkel zou hebben. Je hebt iets in de zaak gekocht. Dan is het ook heel normaal dat je dat in de zaak komt ruilen of anders toch minimaal het defecte artikel eerst retour stuurt. Stuurt deze winkel je een nieuwe HDD, komt in de praktijk in 80% van de gevallen het defecte item nooit meer terug en HDD's zijn momenteel nog bijna net zo duur als goud. De winkel kan dan bij de leverancier ook niets meer verhalen. Die andere winkel die je noemde zou je nooit een nieuwe HDD gestuurd hebben. Geen winkelnamen meer noemen a.u.b. *(zie onze regels!) Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
hansputters Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Wat ben ik blij dat ik de naam van dat prutsbedrijf niet genoemd heb! @Michel: zoals ik zelf al stelde, is het eerst opsturen van een defect artikel, naderhand gevolgd door respectieve vervanging, een volstrekt gangbare en legitieme zaak. Het zou de "dealer" echter gesierd hebben hier van de normale gang van zaken af te wijken. Ik denk dat vertrouwen altijd van twee kanten moet komen..... En.....stond het bedrijf al niet bij me in het krijt door een niet werkend product af te leveren? Kostte me de dag daarop weer ruim twee uur rijden om de schijf om te ruilen.
Beheerder Michel Geplaatst: 31 januari 2012 Beheerder Geplaatst: 31 januari 2012 Dat jij 2 uur rijden verderop woont is niet de schuld van de dealer. Iedereen kan fouten maken. Een beetje slordig is het wel, maar eerst opsturen en dan maar hopen dat iemand het defecte product nog retour stuurt is hopen op hoog water tijdens een periode van maandenlange droogte Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
SIMBAke Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Sorry, dat ik zo veel vragen blijf stellen maar wat voor voordeel heeft de Cccam 2.1.3 ? dat is een hele oude , die zou ik niet gebruiken , ze zitten nu aan 2.3.0 VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
michaelangelo Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Hallo, Even kort voorstellen: Hans Putters, 60 jaar oud en nieuw op het forum...... In de afgelopen tien jaar heb ik een hele reeks PVR's gehad die alle één ding gemeen hadden, namelijk het behept zijn met decoderingsproblemen verband houdend met de CDS-smartcard. Alvorens de schotel definitief vaarwel te zeggen en de kabelaar van dienst binnen te halen, heb ik quasi als laatste poging de Dreambox 7020 HD aangeschaft. Middels dit fantastisch forum en het internet ben ik druk bezig de box onder de knie te krijgen wat me zeker niet meevalt. De elementaire functies zijn me inmiddels min of meer vertrouwd, zelfs het flashen van een nieuwe firmware via het Openpli-platform is me gelukt. Hoopgevend dus allemaal te meer daar de Dreambox onberispelijk doet wat ie hoort te doen. Ik heb desondanks een tweetal vragen waarvan de eerste zeer subjectief is. -De beeldkwaliteit lijkt me in vergelijking met de vorige ontvanger (Homecast 9000) echt minder, vooral op de SD-kanalen. Als ik in het menu de upscaler niet bijna volledig activeer, is de SD-kwaliteit zelfs bedroevend te noemen. Onder "zender zoeken" de beide tuners een voor een geselecteerd, zie ik trouwens dat de SNR-balk nooit boven de 80 uitkomt. Is er een verband met de teleurstellende beeldkwaliteit? (vrijwel iedere zender komt met ca. 11,5 tot 12 Db binnen) Het verbaast me trouwens ook dat in het menu geen HDMI gekozen kan worden; ik weet dat DVI min of meer hetzelfde is maar toch... -Gelet op mijn simpele schotelconfiguratie (64 cm Triax met CD-duokop voor Astra 19,,2 en 23,5) vind ik de CD-fastscan bijzonder handig, met de diverse bouquetten ben ik -nog- niet zo handig. De zendervoorkeuze voor de tv zenders is dan ook vertrouwd maar dat kan helaas niet gezegd worden over de radiozenders. Om het even te concretiseren: we waren gewend Radio 1 af te stemmen op de (CD) 301 terwijl dat nu zenderplaats 1 is. Al mijn pogingen dit te wijzigen liepen helaas op niets uit. Kan iemand van jullie me wat dit betreft even bij de hand nemen? Bedankt en groet, hans putters Hoi Hansputters, Ik heb het verschil in kwaliteit tussen een 8000 en 7020HD ook ervaren. Hier had ik een topic over gestart. http://www.sat4all.com/forums/topic/319040-hd-beeld-minder-scherp/page__fromsearch__1 [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
hansputters Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Hallo Michaelangelo, Bedankt voor je post die me natuurlijk weer aan het twijfelen brengt. Zoals ik al eerder benadrukte ben ik een nieuweling in Dreambox-land. Mijn doos draait momenteel op Openpli 2.1. recenteijk geflasht naar firmwareversie d.d. 28 januari. Wat raadt je me aan? Wanneer ik de box naar de fabrieksinstellingen terug zou zetten, hoe verhoudt zich dat dan tot de CDS-smartcard? Kan ik in dat geval ook een softcam installeren>? En hoe zit het dan met die handige settinglijsten van Hans- en Henksat? groet, hans
columbo Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Hy hans,al je de box naar de fabrieksinstellingen terugzet ,dan ben je dus alles kwijt zo als CCcam,en settings,ik weet niet of je daar ook je soft cam kunt inst.ik heb hem ook net een maand,echter voor 559,- HDD haal ik bijv.bij een computer zaak ,1TB kost ca 139€ Wat die Henksat sett. betreft ,daar ben ik niet zo weg van,staat er bij mij ook in,heeft nl alle zenders HD&SD gescheiden in app.lijsten,de sat's zelf staan dan weer door elkaar(it's drive me crazy),en je kunt geen Actuator/ rotor gebruiken ,want je kunt dan maar 1 positie opslaan. Ik persoonlijk ga dus over op aparte lijst per sat,zo dat ik zelf kan bepalen wat waar komt. bij mijn gewone 7020SD heb ik handmatig de zenders gezocht op div sat's en boeketten ook handmatig aan gemaakt,met Hensat kun je naderhand weinig meer handmatig aanmaken. Henk let op ,want div.merken HDD hebben de garantie flink terug geschoeft,SeaGate 1jaar & Western Digtal 2jaar,was eerst 5jaar.
hansputters Geplaatst: 1 februari 2012 Auteur Geplaatst: 1 februari 2012 Hallo Columbo, Het prinsessenspul hier klaag nu al steen en been over de moeilijke bediening van de box. En eerlijk gezegd, spreekt dat boekettenspul me zelf ook niet erg aan maar dat zal wel aan mijn onervarenheid liggen. Als ik genoeg moed verzameld heb, ga ik ooit eens aan de slag met bijv. Dreamboxedit om zelf een lijst samen te stellen. Zal wel een *censuur*klus worden natuurlijk of ik pas jouw methode toe B.t.w.: wat bedoel je met die (voor mij) crytische toetsen-lt enz.- in je post? groet, hans n.b.: bedankt voor je waarschuwing v.w.b. de hdd! Gelet op mijn ervaringen met de dealer van mijn vertrouwen tot nu toe denk ik maar liever niet al te lang in de toekomst
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Van Homecast 9000 naar Dreambox DM7020HD, dus toch. Afgezien van levering prijs en garantiekwesties of andere kwesties met een leverancier (die ons niet echt boeien) een mooi moment om bereidt te zijn voor het nieuwe satelliet-tv genot. Die DM7020HD heb ik zelf goed bekeken, een dijk van een apparaat of rots in de branding. Heb niet lang getwijfeld maar werd overrompeld door de werkelijkheid anders had ik de DM7020HD ook staan gehad. Ik kan me zeer zeker voorstellen dat het enigma2 userinterface via afstandbediening opnieuw aangeleerd moet worden. Knoppie zus knoppie zo, wat kan ik er allemaal mee? Was jijzelf overgestapt naar een kabelreceiver van een andere makelij had je identieke gewenningsproblemen inzake de bediening gehad. De basisfuncties met dit mooie apparaat moet men onder de knie krijgen, daar gaat geen weg aan voorbij. Maak je het jezelf moeilijk en begint met alle mogelijkheden die het apparaat biedt gelijktijdig zal je "leer-curve" flauw hellend zijn. Doe rustig aan, laat het mytube even voor wat het is, laat die Plugins even achterwege en richt je op het snel en adequaat zappen. Neem die moed en ga eens een eigen lijstje aanmaken, en/of neem een voorbeeld aan bestaande lijstjes. Dat zal zeker meer vruchten dragen. Gooi vooral ook niet van die MultiQuickButton plugins op je receiver als je de basis bediening nog niet gewoon bent, vooral als je het apparaat met anderen 's avonds deelt. Die begrijpen er helemaal niets meer van als iets wat eergisteren per knopdruk functioneerde nu wat anders geworden is. Oefen eerst een tijd met weinig extra's (samen met de familieleden). Bakstenen door winkelruiten gooien kun je ook best off-line doen daar het niet enkel strafbaar is maar ook geen enkele bijdrage levert aan jou of ons TV-genot. start langzaam en eenvoudig. ciao Carnaval iedereen onbereikbaar in Maastricht
hansputters Geplaatst: 1 februari 2012 Auteur Geplaatst: 1 februari 2012 Ach ja, wie zonder zonde is, werpe de eerste steen... Merci voor de nuttige wenk!
jeevanhoof Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Hoi, wat de lijsten en boekketten betreft.... Download een lijst en open hem met bv dreambox edit. Pas de lijsten aan zoals jij het wil. Even uitzoeken, slepen, knippen en plakken, gooi het overbodige eruit en je eigen lijst is zo samengesteld. Trouwens boekketen kan wel handig zijn. Een boeket België, Nederland, Duitsland, muziek.... Of een combinatie... mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast uplink Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Al een beginnetje gemaakt @jeevanhoof; is wel een immense klus maar ik kan het in etappes doen. De transfertoets om de lijst t.z.t. in de doos te laden ook reeds gevonden in Dreamboxedit. Het is me nog niet duidelijk hoe vervolgens te handelen maar dat zal wel een kwestie van de blauwe toets in combinatie met het menu zijn. Moet uit te komen zijn Bedankt, hans
Beheerder Michel Geplaatst: 2 februari 2012 Beheerder Geplaatst: 2 februari 2012 Hans, je laatste account (uplink) heb ik gewist. Het wordt hier niet op prijs gesteld dat er ingelogd wordt onder 2 namen! Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
jeevanhoof Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Je lijst in de dreambox laden gebeurd met het programma zelf, niet met de dreambox. Ik heb het programma niet op deze pc staan, maar je vult alle gegevens in van je dreambox. Dat is het ip adres van je box, je kiest de juiste enigma versie, paswoord en gebruiker staan normaal goed ingevuld. Je test de verbinding. Als alles ok is, haal je de lijst uit je box door voor transfer te kiezen en dan lezen (read) te kiezen. Of je download eerst een lijst van het internet. Start het programma en open het bestand dat je gedownload hebt. Pas alles aan en kies weer voor transfer en nu kies je voor schrijven (write). Alles wordt nu naar je box verstuurd. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen