Ga naar inhoud


Hoe zit het nu eigenlijk met gratis Ned1,2,3,


Michel de Man

Aanbevolen berichten

Ik wil Ned 1, Ned2 en Ned 3 ontvangen via de satelliet. Andere betaalzenders hoeven niet.

Hoe zit het nu met de smart cards, CD geeft aan deze niet los te verkopen.

 

Citaat: "Voor de beste beeldkwaliteit verkopen wij een smartcard altijd in combinatie met gecertificeerde apparatuur of een CI-Module. De ontvangst met niet-gecertificeerde ontvanger is niet gegarandeerd en wordt door ons niet ondersteund. Daarom hebben wij er voor gekozen om smartcards niet los aan u te verkopen."

 

Ik koop mijn apparatuur liever zelf, daar heb ik CD niet voor nodig.

 

Losse smart cards worden aangeboden via MP, je hoeft je enkel nog te registreren. Welke smart card dien je nu aan te schaffen, want er zijn rode en grijze en nog andere (verouderde) kaarten? Welke gegevens zijn nodig om je te registreren?

Laten we gaan voor HD of heeft het nog zin voor de oude niet HD zenders te gaan, ondanks de mindere kwaliteit?

Het nieuws hoef ik niet perse in HD te zien, de beelden zijn al schokkend genoeg...

 

Na het registreren, dien je de kaart dan nog weer te activeren zoals ik in een andere topic las?

 

kortom, voor de leek is dit niet erg duidelijk, ook las ik dat je jaarlijks de kaart dient te (her)activeren?

 

alvast bedankt voor de reacties,

 

Michel

Locatie: Coventry (UK)

Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch

Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nederland 1 t/m 3 SD en HD ontvangst is gratis met een geregistreerde smartcard van canal digitaal. Als je ergens een smartcard kan aankomen en die op je naam laat zetten heb je verder niets meer nodig. Een rood/witte kaart is een seca 3 kaart (dat is volgens mij de nieuwste)

 

Als je de kaart via marktplaats koopt zou je de verkoper een "formulier overname smartcard" kunnen laten invullen en die mee laten sturen. Dat formulier kan je downloaden op de site van canal digitaal (klantenservice - downloads). Daarna hoef je alleen nog zelf het formulier in te vullen en op te sturen. Wel betaal je een registratievergoeding.

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het gewoon eens proberen. Ik neem dan wel contact op met zo'n verkoper en vraag of hij meer weet. Zijn dergelijke kaarten altijd al op naam gezet van de in dit geval verkoper van marktplaats of kunnen ze ook ongeregistreerd zijn?

Welke gegevens heeft CD nodig om de kaart over te zetten of te registreren, enkel adresgegevens of nog meer?

aangepast door Michel de Man

Locatie: Coventry (UK)

Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch

Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pas alleen wel op bij het overnemen van een gebruikte kaart.

Wanneer deze bijvoorbeeld door een betalings achterstand is uitgeschakeld of ooit is omgeruild door CD voor een andere kaart, kan je er niets anders mee doen als ijskrabben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een kaartje koopt bij een dealer (dus nieuw) krijg je zowiezo een periode gratis ALLE zenders die er zijn tot je over -zou- stappen op een abbonement. Wat dus niet hoeft. In principe 'koop' je voor een periode het full pakket en krijg je een abbo-kaartje ervoor terug die je daarna voor al je FTA (free to air incl je NL-1/2/3 die 'semi' gecodeerd worden doorgegeven. Je 'moet' daarom een abbo-kaartje hebben wil je NL/1/2/3 kunnen ontvangen. Die worden door 't kaartje gedecodeerd.

 

Je hebt altijd eerst een 'abbo'-kaart nodig [zonder abbo] wil je NL1-2-3[sD/HD] kunnen bekijken.

De 'EXTRA' kaarten zijn gekoppeld aan je 'ABBO'-kaart-nummer en werken alleen in combinatie. Dus abbo-kaart moet dan iig geregistreerd [zonder abbonement zelf] zijn. Helaas zonder abbo-kaartje werkt het 'extra' kaartje los niet. Althans, dat ik mijn ervaring.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo,

 

Maar hoe zit het met de overname van een kaart waar geen abonnement op zit, en waarvoor de nieuwe eigenaar ook geen abonnement wil afsluiten (alleen gebruik Ned 1 2 3) ? Het overname formulier geeft geen optie om geen abonnement af te sluiten - ben je verplicht een abonnement af te sluiten bij overname?

 

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-formulier-overnemen-smartcard.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een hokje er onder tekenen en aankruisen en daarachter zetten:

Geen zenderpakket, alleen Ned. 1, 2 en 3

Maar kijk wel uit voordat je de kaart voor een geldbedrag overneemt dat de vorige eigenaar geen betalingsachterstand heeft of dat het een geblokkeerde kaart betreft. Daar kun je niets mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een hokje er onder tekenen en aankruisen en daarachter zetten:

Geen zenderpakket, alleen Ned. 1, 2 en 3

 

Maar kijk wel uit voordat je de kaart voor een geldbedrag overneemt dat de vorige eigenaar geen betalingsachterstand heeft of dat het een geblokkeerde kaart betreft. Daar kun je niets mee.

 

Precies, zo doe je dat.

 

Je kan overigens zelf heel makkelijk controleren of er een achterstand is in de betaling.

Dan is de kaart namelijk uitgeschakeld door CDS en krijg je ook Nederland 1,2 en 3 niet meer...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...