Ga naar inhoud


[USF910] Ik krijg Titan Projekt 1.2 niet in flash


Blackadder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al een paar keer geprobeerd deze te flashen, maar hij blijft constant op booting staan. Daarna moet ik een nood herstel doen.

 

Ik heb het op deze manier gedaan:

 

 

USB stick met Create Mini geformarteerd in 4 partities

Multipart Installer 2.1 Mini u-boot 1.4 geinstalleerd. Daarna deactivatie gedaan en toen weer op activatie gedaan.

Set Boot Menu Time-out op 5 sec. gezet en op "set" gedrukt.

Dan op Bootargs gedrukt en "read from box" aangeklikt. Daarna op "set" gedrukt.

Daarna op Setup "USB1" (bootdesc_9) for BA/MINI" Mini gedrukt.

Toen op exit gedrukt en rebooten. Maar dan zit de kathrein vast. Ik zet hem dan uit en weer aan en daarna in standby.

Daarna weer Multipart installer 2.1 opgestart en dan "Flash tool" geselececteerd en dan AAF_M10663_g3010_ufs910_update_titan_p41_P179-FFM_M1_FULL_nodebug.img geselecteerd en geinstalleerd. Als hij klaar is met installeren 20 seconden de box uitgezet en weer aangezet en dan blijft hij bij "booting" hangen.

 

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik fout doe.

Alvast vriendelijk bedankt!

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het opgelost. Ik zal de manier beschrijven hoe ik het heb gedaan als iemand anders ooit hetzelfde probleem krijgt.

 

Ik heb eerst mini update 1.4 in de Kathrein geladen. Daarna de image hernoemd naar: miniFLASH.img

Image op een fat32 usb stick zetten en in de box stoppen.

De Kathrein aanzetten en als er "flash" in het display verschijnt dan druk je op de "record" knop van je afstandsbediening. Dan verschijnt er in het display: "search miniUPDATE"

Dan gaat hij de image installeren. Dat duurt een paar minuten.

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bram,

 

Ik heb een null modem kabel en die heb ik verschillende keren moeten gebruiken vandaag haha. Evenals de Recovery tool. Kun je misschien uitleggen hoe het met de recovery tool in zijn werk gaat?

 

mvg,

 

Blackadder

 

Beste B,

 

tja, dat is net zo eenvoudig als een oude image erop zetten.

 

Nieuwste versie van Titan downloaden. Uitpakken op een Windows PC.

 

Recovery Tool V1.9 opstarten. En een verbinding maken.

 

Zelf zet er eerst de Maxi U boot op.

 

Dan de box en de Recovery Tool even opnieuw starten.

 

Vervolgens op bovenste regel E2 Flashen kiezen. De uitgepakte Titan image opzoeken.

En op de onderste regel Flash kiezen.

 

Dan wordt Titan in de Flash van de UFS910 aangebracht. En na de CRC controle = OK dan is alles gereed.

 

De seriele verbinding eerst loskoppelen en dat is het. Booten en Titan flash is klaar.

 

Daarna uiteraard nog de sat instellingen uitvoeren. De zenderlijsten aanpassen. En zo nodig voor CanaalDigitaal Oscam

aanbrengen met de nederlandse configs en eventueel de Smargo kaartlezer. Maar dat staat los van het flashen.

 

Succes ermee,

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de mooie uitleg! De volgende keer probeer ik het op die manier !

Ik heb een vraagje over de Oscam. Ik zag op een ander board dat er een feed. ipk was en die heb ik gedownload, maar ik krijg die niet geinstalleerd en ik heb geen idee wat ik fout doe,

Die feed is om cams te kunnen downloaden. Ik ga na telnet en doe dan cd /tmp en dan ipkg install titan......ipk. Maar dan krijg ik deze melding: Installing titan-plugin-feed-titan (1.0) to root...

Nothing to be done

Successfully terminated.

Collected errors:

Package titan-plugin-feed-titan md5sum mismatch. Either the ipkg or the package

index are corrupt. Try 'ipkg update'.

 

Enig idee, wat ik misschien fout doe?

Alvast vriendelijk bedankt voor al je geboden hulp!

 

mvg,

Blackadder

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste B,

 

je doet niets fout. Helaas is ook bij de laatste Titan image er geen plugin met Oscam en standaard (Duitse) config bestanden

 

Ik heb hier zojuist ook een UFS-910 box geflasht.

 

Nu is er wel een ipkg upgrade. Maar die was eerst onjuist. En die kun je maar een keer verkeerd toepassen.

Correctie is dan niet meer mogelijk en hou je steeds dezelfde foutmelding.

 

Maar met FTP, Filezilla (Windows of Linux) bijvoorbeeld gaat het ook prima met de hand. (info Filezilla > IP adres box, wachtwoord root)

 

Zie mijn eerder ingezonden bestanden. .txt eerst verwijderen.

 

De configs naar /var/keys verplaatsen. Rechten aanpassen. Met Filezilla kun je deze attributen eenvoudig aanpassen van deze bestanden. naar uitvoeren, lezen en schrijven.

 

En dan oscam (zie een van de laatste versies versie. Wel txt verwijderen) naar /var/emu verplaatsen. Idem rechten aanpassen naar uitvoeren. Box maar even opnieuw opstarten.

 

Aaf menu > autostart >emu alleen fdti aanzetten. De rest staat uit. Als je een Smargo gebruikt.

 

En dan maar eens handmatig de test uitvoeren of het werkt:

 

Ga in de box met je PC via telnet (wachtwoord = root) en geef het commando: /var/emu/oscam -c /var/keys &

 

En dan zie je precies wat er gebeurt bij het opstarten van Oscam.

 

Dan zie je de codering verschijnen en daarna heb je vrijwel zeker beeld op de CanaalDigitaal zenders.

 

Wat er dan nog moet gebeuren is een start op stop procedure voor Oscam, zodat het opstarten automatisch plaats.

 

Zal deze nog wel even opzoeken en apart doorsturen. Deze file heet oscam.emu en gaat naar /var/etc

 

Groet,

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij gaat nog het start/stop bestand. Verplaatsen naar /var/etc. (Eerst .txt weghalen)

 

Let ook op of de rechten goed staan.

 

Tja, en dan moet Titan en Oscam het perfect doen.

 

Groet,

 

Bram

 

PS

 

In het Aaf menu kun je Oscam aan en uitzetten. Bij een eventuele update van Oscam de betreffende versie oscam_XXXX omnoemen naar oscam.

 

En voorafgaande aan de update Oscam in dit menu eerst uitzetten en na opwaardering Oscam weer starten en activeren.

OSCam.emu.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...