Ga naar inhoud


Defragmenteren onder XP gaat niet ( raid-0 contr)


Gast

Aanbevolen berichten

XP opnieuw erop zetten zal zeker NIET helpen.

Ik heb nl. 3 van deze PC's (Ook bij mijn dochter en zoontje staat een zelfde configuratie) en deze hebben ook dit probleem. Mijn broer heeft er ook een en ook hetzelfde probleem. Hij vind het echter wel logisch dat het niet werkt omdat het in principe 2 schijven van 80 Gb zijn die XP ziet als 1 160 GB schijf.

Er moet dus aparte software voor geschreven worden volgens hem. Ik heb wel diskeeper eens gedownload (trial versie) maar helpt ook niet.

Het vervelende is dat als de schijf te gefragmenteerd wordt ik het niet zo heel erg vind om te formatteren en XP opnieuw te installeren (ik kan backuppen naar de andere 2 machines in het thuisnetwerk), maar dat ik een XP home-editie heb.

Als ik dit 3 keer heb gedaan kan ik niet meer activeren en moet de mannen van MS bellen en uitleggen waarom ik zo vaak installeer.

Ik ga nog eens op internet kijken bij raid-0 FAQ's of zo.

Toch bedankt voor je hulp.

 

John

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

ik durf bijna niet meer te vragen maar uh, waren die drives identiek?

 

ik heb er zelf enkele destijds middels stripe set aan elkaar gehangen, maar daarvoor altijd de zogenaamd identieke disks zelf met een tooltje getest op de throughput. Zou niet persee aan de disk moeten liggen zal je zeggen.

Maar de disk's die via de diskmanager tot zo'n stripe set " fake raid " worden samengehangen moeten geen partities erop hebben of hebben gehad had ik destijd begrepen...

Ik heb een kleine schijf voor het OS gebruikt en twee gigantische schijven voor de stripe set dat ging ook perfekt naderhand met defragmenteren....

Overigens is de diskeeper shareware zeer beperkt en de full version doet een defragmentatie in bootmodus... hetgeen pas echt goed werkt.

 

cheers

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook chkdsk /f in de cmd window gedraaid.

en is je partitie healty ( administrative tools --> computer management --> disk management)

en er moet moet minimaal 15 % vrije ruimte zijn op je partitie (volgens B. Gates)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je hebt ook niet toevallig een programma in je task manager staan, die op alle PC's van je staat die de boel saboteerd.

kortom disable is al je virus scanners, screen savers, enz.

en heb je dit probleem alleen bij XP of ook bij W 95,98,ME,2000,NT ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verder niks draaien. Heb wel Norton 2002 gedisabled, maar resultaat hetzelfde. Ik dacht het gisteren gevonden te hebben met perfect disk 2000 V5, maar ook hierbij reboot de PC spontaan onder het defragmenteren. Omdat het een evaluatieversie is heb ik de makers een mail gestuurd met het probleem.

Ik heb alleen XP draaien en heb verder alleen nog een W98 SE, maar ik vraag me af of het de moeite is om de PC leeg te maken en er W98 op te zetten, want kan W98 deze grote schijven (2*80 = 160 GB) wel aan ?

Het defragmenteren lukte overigens ook al niet als de PC kaal , dus net geinstalleerd is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem, maar win98 kan 80gig wel aan, nadat je ze eerst gepartitioneert hebt. Het is me niet bekend hoe win98 werkt als je ze in hun geheel laat.

 

Maar het is gewoon belachelijk, dit moet met XP ook eigenlijk gewoon kunnen. Heb je SP1 al gedraait?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk mobo heb je en met welke controller??

Heb net een promise raidcontroller geïnstalleerd (lekker onder 98se) en deze als mirror (raid 1) gebruikt voor m'n server.

Energiebeheer werkt hierop niet omdat de schijf als SCSI wordt gezien.

Wellicht zit het hem erin dat je met scsi tools iets zou moeten doen....

Waarvoor gebruik je deze grootte?? videobewerking??

heb je drive-image al eens geprobeerd??

Zo kun je kijken of onder DOS de scjiven wel kunnen worden geFORMATTEERD (dus beginning from scratch) en je PC gewoon blijft doortuffen zonder te booten.

Wellicht is het toch handig om twee partities van 80GB aan te houden.

Ben je met een zachte crash (waarop jij vanwege raid0 dus 2 x zoveel kans maakt) tenminste nog een partitie in leven.

 

paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...