Ga naar inhoud

verschil Openpli t.o.v. oorspronkelijke Dream firmware?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ondanks speurwerk, hier op het forum en op het Web, zijn me nog een paar zaken onduidelijk.

Ik hoop dat iemand van jullie bereid is e.e.a. op te helderen waarvoor mijn dank.

1. Wat is nu het eigenlijke verschil van een image zoals Openpli 2.1. ten opzichte van de oorspronkelijke Dream-software?

Is het "slechts" een kwestie van nog meer features of schuilt er meer achter?

2. Mocht ik de fabrieksinstellingen terugzetten, hoe zou zich tot de beeldkwaliteit verhouden?

Mogelijk ietwat beter met de Dream-firmware of lood om oud ijzer?

3. Is het bij optie 2 mogelijk een softcam te installeren en daarmee de CDS-smartcard werkend te krijgen?

hans

edit: bij al mijn reserve v.w.b. de beeldkwaliteit moet gezegd dat het machien een talent qua multi tasking is.

Een lopende opname, live tv kijken, een tweede opname start, teletekst is desondanks oproepbaar terwijl dochterlief via Dreamcontrol naar een live stream op haar PC zit te kijken.

Werkelijk indrukwekkend, dat ben ik tot nu toe anders gewend geweest!

• Beheerder
Geplaatst:

1. OpenPli is in de basis exact hetzelfde als de Dream Multimedia enigma2 van een paar maanden geleden.

Pli baseerde in het verleden hun image 100% op de enigma2 van Dream Multimedia, maar omdat Dream de licentievoorwaarden gewijzigd heeft, heeft pli besloten de code van voor de wijzigingen te adopteren en er zelf verder aan te werken.

Alhoewel van het van Dream niet slim was om dat te doen, is het zeker ook van Pli niet slim om er zelf volledig op eigen kracht mee verder te gaan want bij Pli ontbreken simpelweg de capaciteiten om zelf een 'enigma3' te bouwen. Het zal dus blijven bij codewijzigingen en nauwelijks of geen ingrijpende nieuwe ontwikkelingen.

Heel cru gezegd is iedere 'alternatieve' image voor 98% hetzelfde als de originele software, met hier en daar een paar wijzigingen en een leuke installatie-plugin.

2. Nee, dat maakt geen verschil. Het kan wel verschil maken de originele firmware op je DM7020HD te plaatsen, want daar is de afgelopen maanden door Dream Multimedia aan gewerkt en in principe door Pli niet meer.

3. Ja, dat is zelfs vrij eenvoudig. M_Z heeft daar op dit forum een duidelijke uitleg voor geschreven en die vind je met enig zoekwerk op eigen kracht wel.

Ook zijn handmatig vrijwel alle plugins op een originele image te plaatsen. Dat is dan alleen wel 'handwerk'.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...