Ga naar inhoud

Ik ben die eeuwige frequentiewijzigingen kotsbeu!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alweer, voor de zoveelste keer, zijn een aantal zenders veranderd van frequentie bij TV-VL.

Kan dit nu werkelijk niet vermeden worden?

Ook is het ergerlijk dat daarbij geenszins rekening wordt gehouden met klanten die zelf de aanpassingen moeten uitvoeren: waarom kan het kanaalnummer (service-id) nog altijd niet worden vermeld alsook indien het om DVB-S2 gaat meer preciese informatie?

Wij betalen toch evenveel abonnementsgeld als zij met een TV-VL-ontvanger.

Geplaatst: (aangepast)

Sja een niet-officiële TVV/CDS-box heeft niet altijd een fastscanlijst die netjes snel aangepast wordt. Tis en blijft een hobby met een andere box, dat weet je ook dan, en ben er zelf wel blij mee dat ik het zelf in de hand heb :)

Handige site als je die nog niet wist, met álle parameters die je maar nodig hebt: http://nl.kingofsat.net/search.php In het rood achteraan is altijd aangegeven wanneer er iets is aangepast.

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Bij Lyngsat waren de wijzigingen gisteren nog niet weergegeven en bij KingOfSat was de DVB-S2 compressietechniek verkeerd vermeld.

Ook nu is bij Lyngsat nog niet het beste service-id vermeld, nl. niet dit met nederlandstalige info, dit is voor Eurosport HD 5153 en voor History HD 5151.

Het gaat erom dat TV-VL dit zelf allemaal vooraf correct moet melden aan zijn abonnees.

Geplaatst:

Sorry Riji maar in dit geval heeft TV Vlaanderen dit wel correct gemeld. (zie nieuwsbrief 31/01).

Kijk, door het feit dat ik gebruik maak van OpenPli was het eigenlijk bijzonder makkelijk en snel geregeld om terug de recentste zenderlijst te hebben dankzij de fastscan plugin. Wil je niet altijd zelf moeten knutselen, maak dan gebruik van die plugin (tenminste als je zelf zo'n enigma2 ontvanger hebt)

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

Waar ziet u in deze nieuwsbrief (Technische details) de noodzakelijke gegevens ivm DVB-S2 en waar ziet u het service-nummer nodig om een zender eenduidig te kunnen identificeren en correct op een lijst aan te maken?

Ik heb ooit die fastscan eens geprobeerd, maar die werkt op transponder-niveau en dan krijg ik een lijst met rommel (zenders waar ik niets aan heb). Mocht dit een lijst met zenders opleveren zoals TV-VL er zelf een heeft voor haar "eigen" hardware, dan zou dit een andere zaak zijn.

Geplaatst:

Komaan zeg, doe eens een beetje de moeite om alles te lezen :D

In de nieuwsbrief staat er ook dit vermeld:

Hoe krijg ik de nieuwe frequenties?

Gecertificeerde TV VLAANDEREN ontvangers krijgen op 1 februari 2012 een automatische update van de zenderlijst. Voor de procedure van andere decoders raadpleegt uwww.zenderlijst.tv.

Uitgebreide zenderdetails heb je hier trouwens:

http://zenderlijst.tv/?action=pagina&id=445&title=Zenderwijzigingen%20op%201%20februari%202012

Bij mij werkt die fastscan op de VU+ Duo perfect. Zenderlijst inladen en even enigma2 heropstarten en 't is 'gebakken'.

In je onderschrift staat je ontvanger nog niet vermeld dus forumleden kunnen je niet direct helpen zo.

Mvg, Brambo's

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Op je 2e link staat "Transmissie MPEG4" bij History HD en Eurosport HD. Dat is niet duidelijk genoeg om op te scannen. Je kunt dan 'vermoeden' dat het dvb-s2 moet zijn, maar dan nog qpsk of 8psk?! Gegeven het feit dat het op KingOfSat verkeerd stond (nu wel goed), moet je andere bronnen raadplegen.

Ik heb zelf de juiste info gehad van SatelliteMagazine. Maar een beetje technisch iemand gaat op de freq/pol/sr en feq af en dan alle combo's van dvbs/s2 en qpsk/8psk afscannen in dit geval. Moet je allengs wel bijna een volleerde feedhunter zijn, en die moet het meestal doen met nóg minder parameters plus heeft een speciale ontvanger nodig om dat te kunnen...

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Ik begrijp die reacties toch niet goed.

Ik kan niet aanvaarden dat het teveel gevraagd is aan TV-VL om bij een zenderwijziging het service-id te vermelden en indien het om DVB-S2 gaat de noodzakelijke extra gegevens zoals "dagg" ook verduidelijkt.

Overigens gaat het mij in de eerste plaats om het steeds maar opnieuw wijzigen van frequenties... en zeggen dat alles uiteindelijk naar 23E moet komen... er staat ons nog wat te wachten. Soms denk ik dat Scarlet (met TV telefoon en internet) toch veel gemakkelijker en dan ook nog eens goedkoper is. Het is in elk geval de hobby van satelliet-televisie ontstaan lang voor de komst van TV-VL, die mijn nog doende houdt.

aangepast door riji
Geplaatst:

Als ik naar de M7 groep kijk dan vallen de zender wijzigingen nog mee vergeleken met sky UK.

Tja ook de M7 groep gaat het je gewoon zo lastig mogelijk maken als je geen goed gekeurde ontvanger van hun neemt.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

De vraag is hoe bezwaarlijk een frequentiewijziging is. Voor wie automatische fastscan heeft, zal het amper te merken zijn. Voor wie handmatige fastscan heeft, is het een kwestie van fastscan kiezen met de afstandsbediening. En als je dat niet hebt, of zoals ik niet gebruik, even transpondergegeventjes invullen en klaar, al bij al ongeveer een minuutje werk.

Ik zie de vele frequentiewijzigingen dan ook niet als irritant. Ik kan me voorstellen dat voor wie een ontvanger heeft die minder makkelijk werkt, dat anders is. Maar de vraag is of je TV Vlaanderen daarop moet aankijken.

Geplaatst:

voor de frequentiewijziging had ik perfect beeld op eurosport hd.Nu helaas begint het beeld na ongeveer 10 sec te haperen . Als oplossing had ik gedacht de frequentie van eurosport hd terug in te geven en op te slaan maar helaas : geen resultaat.

Geplaatst:

De vraag is hoe bezwaarlijk een frequentiewijziging is... zoals ik ... even transpondergegeventjes invullen en klaar, al bij al ongeveer een minuutje werk.

Ik zie de vele frequentiewijzigingen dan ook niet als irritant. Ik kan me voorstellen dat voor wie een ontvanger heeft die minder makkelijk werkt, dat anders is. Maar de vraag is of je TV Vlaanderen daarop moet aankijken.

Hoe gaat jij dit doen als je niet de correcte info hebt mbt dvb-s2?

en als je het service-id niet hebt, kun je niet buiten een transponderscan om...

en het is toch echt niet zoveel gevraagd aan TV-VL om deze info te verstrekken!

de dag dat ik nog enkel met "hun" hardware mag werken is het meteen over met TV-VL.

Geplaatst:
. Het is in elk geval de hobby van satelliet-televisie ontstaan lang voor de komst van TV-VL, die mijn nog doende houdt.

Wat is dan het probleem om zelf te ontdekken of het DVB-S of S2 is ??

uit een Japans Fortune cookie,,

Iedereen wordt huilend geboren,

Sommige gaan klagend en jammerend door het leven,

en iedereen gaat stil de kist in..

• Like 1
Geplaatst:

Ik ben anders ook niet blij met die frequentiewijziging. NG kan ik op geen enkele manier meer terugvinden. Zowel met fastscan als met uitgebreid zoeken vind m'n Inverto 7000 niks meer van NG. :(

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen