SIMBAke Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 ik zit er niet mee eigenlijk , veranderingen zijn er dagelijks , dus niet alleen bij tvv gewoon een nieuwe zenderlijst laden en je bent weer up-to date VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Fluppe Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Je kan makkelijkheidshalve op KingOfSat een filter instellen op package "TV Vlaanderen", zodat je de laatste wijzigingen van relevante zenders mooi overzichtelijk te zien krijgt. Link wordt dan zoiets: http://nl.kingofsat.net/packages.php?&id=72&standard=All&ordre=date_maj&filtre=no Voor de rest: frequentiewijzigingen zijn nu eenmaal eigen aan satelliettelevisie. Wil je dit niet doen, gebruik dan de standaard config van je provider met fastscan. Maar natuurlijk is er wel een punt over te maken dat de provider alle details communiceert (SID bvb.) voor de mensen die dit handmatig willen doen.
vladimirke Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Bedankt Fluppe, heel handig die filter! Ik heb de link meteen opgeslagen.
riji Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 Maar als ik nu opnieuw bij KingOfSat nakijk, dan zie ik als service-id voor HistoryHD en EurosportHD respectievelijk 5042 en 5041, terwijl om een nederlandstalige info te zien het ID volgens mij 5151 en 5153 moet zijn.
dagg Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 (aangepast) riji, je kijkt bij de verkeerde oude transponder, de nieuwe transponder is op 11798 en dan klopt het prima. zie ook hier http://www.sat4all.c...ost__p__2058614 en zo staan ze exact in m'n dreambox en zijn goed met nl (11797 dan wel magoe). 6 februari 2012 aangepast door dagg .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Zuppelan Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Hoe gaat jij dit doen als je niet de correcte info hebt mbt dvb-s2?en als je het service-id niet hebt, kun je niet buiten een transponderscan om... Signaalmeter opstarten en even met FEC & modulatie spelen totdat het lock-indicatortje oplicht. Vervolgens scan ik die transponder met die parameters. Ik zie niet in waar ik een service-id voor nodig zou moeten hebben.
dagg Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 SID is inderdaad niet nodig voor het scannen, maar wel van belang om achteraf te checken of je de goede zender in je favo-lijst hebt staan. Zéker nu van belang met tig keer Eurosport HD. .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
riji Geplaatst: 7 februari 2012 Auteur Geplaatst: 7 februari 2012 riji, je kijkt bij de verkeerde oude transponder, de nieuwe transponder is op 11798 en dan klopt het prima. zie ook hier http://www.sat4all.c...ost__p__2058614 en zo staan ze exact in m'n dreambox en zijn goed met nl (11797 dan wel magoe). Je heb gelijk, ik had mijn Dreamset-editor niet even herstart, bedankt.
riji Geplaatst: 7 februari 2012 Auteur Geplaatst: 7 februari 2012 Signaalmeter opstarten en even met FEC & modulatie spelen totdat het lock-indicatortje oplicht. Zo kan het natuurlijk als je graag "speelt", maar ik blijft vinden dat TV-VL die info verstrekt, net zoals het service-id.
all4sat Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 bij mij werkt die fastscan bij vu+duo perfect, fastscan tvvlaanderen en dan nog eens fastscan canaal digitaal, enigma terug opstarten en alles werkt weer. ik heb er wel openpli opstaan. (niet dat open pli heilig is, verre van) Goeie plugin die fastscan vind ik. al je kanaalinstellingen in favorieten blijven gewoon staan, super toch? geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen