Ga naar inhoud


Kanalenlijst Hans van 3 februari 2012


hro

Aanbevolen berichten

Kanalenlijst Hans van 3 februari 2012, mutaties sinds 12 januari 2012:

 

- algemeen: boeket Cultuur opnieuw ingedeeld (hd-zenders eerst);

 

- algemeen: boeket Erotiek opnieuw ingedeeld (CD/TVV-zenders eerst);

 

- transponderwisseling 1 februari door CD en TVV doorgevoerd;

 

- combilijst (vast en rotating): positie 4.0 oost verwijderd en 3.0 oost toegevoegd;

 

- (14/01) La Trois (Waalse zender) toegevoegd (TeleSAT);

 

- (17/01) DeLuxeMusic (tv) en Teddy (radio) op nieuwe frequentie (Astra 19, fta);

 

- (17/01) Sky Italia neemt voor diverse transponders nieuwe FEC in. en op 1 februari nieuwe transponders;

 

- (22/01) Astra 3D demokanalen stop en wissel van transponder;

 

- (24/01) diverse Franse zenders op Astra 19 naar andere transponder en nieuwe SR (gecodeerd);

 

- (27/01) Studio 100 SAT op nieuwe frequentie (Italiaans, Hotbird, fta);

 

- (31/01) AVA Movie, Farsi-filmkanaal, gestart op Hotbird;

 

- (01/02) Astra 23: Canal Digitaal en TV Vlaanderen zetten aantal zenders op andere transponder;

 

- (01/02) La Une en RTL TVi (Waals) van sd naar hd geswicht (op dezelfde positie). Waalse radiozenders nieuwe frequentie;

 

- (02/02) Kabel Deutschland verlaat voor 90% Astra 23 oost (rest = gecodeerd);

 

- (03/02) vier zenders Venere TV en Classic Hits Channel gestart op Hotbird, fta;

 

- (03/02) RSI La 1 HD (Zwitserland) op Hotbird (gecodeerd);

 

- (03/02) fta te ontvangen de radiozender Heimatklang (Hotbird).

 

Zie bijlagen of kies voor automatische download in RSI (nu al) of OPENPLi V2.1 (vanaf 4 februari).

hans_19e_23e_e2_20120203.rar

hans_13e_19e_23e_28e_e2_20120203.rar

hans_13e_19e_23e_28e_and_rotating_e2_20120203.rar

hans_19e_23e_e1.rar

hans_13e_19e_23e_28e_e1.rar

hans_13e_19e_23e_28e_and_rotating_e1.rar

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zaterdagmorgen. De kanalenlijsten via OPENPLi V2.1 binnengehaald. Ik zag enkele '<n/a>' staan. De oorzaak is snel ontdekt: het bestand satellite.xml van PLi is niet bijgewerkt...

Dit bestand wordt door PLi beheerd, niet door de maker(s) van settings.

 

Tip: of bovenstaande bestanden downloaden en met edittor (DreamSet etc.) overzetten of de frequenties aanpassen:

- 11798 H moet van S naar S2;

- 11817 V moet van 3/4 naar 5/6.

Even scannen en klaar...

 

Hans.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

alternatief: kanalenlijst eerst verwijderen (Menu/Applicaties/Verwijderen/Settings) en daarna opnieuw installeren (Menu/Applicaties/Downloaden/Settings)...

 

probleem schijnt zich alleen bij de draaibare versie (rotating) voor te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel voor deze nieuwste zenderlijst. Heb hem gedownload en met Dreamboxedit op de DM800 gezet.

Prima resultaat. Vraagje: ik verwijder eerst altijd de oude settings van de box voor ik de nieuwe erop zet.

Is dit noodzakelijk of kun je er gewoon overheen schrijven.

Bij voorbaat dank voor reactie

DM800 HD DVR CCcam 2.2.1 Open Pli 1.0 Triax 80cm 13.0 19.2 23.5 28.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hooger: zelf gebruik ik voor de opmaak DreamSet. Hiervoor is het niet nodig eerst de oude lijst er uit te halen.

De nieuwe lijst overschrijft de oude. Ik neem aan dat DBE dit ook doet (met dezelfe instellingen: Teletn Reload).

 

Als je download met PLi dan kan het zinvol zijn dit offline te doen of de lijst wel eerst te verwijderen (Menu/Applicaties/ enz.) en de nieuwe automatisch te installeren.

Installatie via de nachtelijke software-update kan soms problemen even (n/a op sommige plaatsen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hans,

 

Ik heb en db8000 en en wave 90 met 10 lnb kan jij mij aan en duidelijke zenderlijst helpen AUB

 

Met vriendelijke dank ,

 

Zoveel mensen zoveel wensen... de lijsten zijn er in drie smaken: 19/23, 13/19/23/28 en deze laatste gecombineerd met KingOfSat rotating.

Voor tien lnb's is lastig een kanalenlijst te maken, dat zou je beter zelf kunnen doen.

Download de rotatinglijst en zet deze in bijvoorbeeld Dreamset. Bij de tweede tab 'Bewerken' kun je alle satposities behalve je eigen 10 verwijderen. Dat ruimt al op.

Vervolgens kun je in de boeketten zelf schuiven/bijplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top werk wat iedereen doet door zenderlijsten voor ons te maken of met ons te delen helaas zijn ze allemaal voor de vier bekende satellieten een goeie zenderlijsten voor de andere satellieten zoals de 4.8e 0.8w 7e 9e in combinatie met de vier bekende satellieten heb ik nog niet kunnen vinden ik ga deze lijst eens bekijken en bewerken misschien is dit wat ik zocht

 

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stevie-v: goed idee!

 

Momenteel heb ik naast mijn werk en andere hobbies iedere avond even tijd om de kanalenlijst op de vier belangrijkste posities bij te werken.

Meer posities zit er voor mij niet in tot mijn pensioen (en dat duurt nog jaren). Dus ga gerust aan de slag en laat een ander delen in je resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede lijst hoor, heb hem zelf ook.

 

Waar ik alleen mee zit, is dat als ik bijvoorbeeld het boeket "Nederlands" kies, bovenaan je dus de NL zenders krijgt, bijvoorbeeld nummer 1 tot 200.

 

De 1e zender in je 1e boeket is dus "Nummer 1 geworden". Als ik dan bij 200 ben, en naar boven zap, kom ik weer uit bij 1. Het liefst zou ik willen dat ie naar 201, dus de eerstvolgende boeket zou gaan... Is dit een bepaalde instelling?

 

Daarnaast heb ik 30 zenders verwijderd met DreamSet, maar mijn ET6000 weergeeft ze nog steeds in mijn zenderlijst, ondanks dat ik de stroom ervan heb afgehaald.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook een heel werk het maken van zenderlijsten respect voor de makers het is bijna ook niet te doen om alles bij te houden

merk het zelf ook de 4 bekende sats lukt dan wel maar de andere sats ontbreekt het vaak aan zenderupdates , 30 % van die updates buiten de 4 bekende sats worden vaak niet in de grote sat lijsten meegenomen met alle respect

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...