michaelangelo Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Is het mogelijk om een timer in te stellen voor het opnemen van programma's. Ik maak gebruik van Openpli en probeer het gemak van een harde schijf te ondervinden. Tot nu toe loopt alles gesmeerd. Maar instellen van timer lukt nog niet. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
vGnp Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Als je al wel weet hoe de EPG zichtbaar te maken, let dan eens op de functies van de gekleurde toetsen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
michaelangelo Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Geplaatst: 3 februari 2012 Aaah kijk. Thanks @VGnp [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
vGnp Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 En daarbij nog een (extra) tip: Als je b.v. op NED2 aan het kijken bent, dan kun je met de UP/DOWN toetsen een andere zender selecteren, en terwijl je die zender dan niet kiest met OK maar op de EPG knop drukt, dan kun je dus, terwijl je NED2 kijkt, 1 of meerdere timers zetten voor andere programma's op andere zenders. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
hansputters Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 @michaelangelo: misschien heb je intussen al bemerkt dat wanneer je middels het menu een timer instelt, tijdens de opname een symbooltje "rec" knippert..... Mocht dit je eventueel storen dan kun je overwegen de timer via de webinterface (Dreambox webcontrol) in te stellen. In dat geval is in het display van de box slechts een statische weergave "opname" te zien. Dit was een toevalsbevinding bij mijn 7020 HD; ik weet dus niet zeker of dat ook voor de 8000 HD opgaat
Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Nog een Tip onder Menu/Instellingen/Systeem/Opname kun je de Marge voor en na de opname instellen.ik heb deze op 0 gezet dan begint en stopt de opname volgens de EPG tijd.vul je een 3 voor de opname dan begint de opname 3min voor het begintijd.
mauspartyhouse Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Hé Loui Mijn ervaring is dat opnamen nooit goed beginnen/stoppen met het op te nemen programma. Ik stel de timer altijd in via de EPG in de webbrowser. Gezien jou reactie heb jij hier nooit last van ? ET8000
Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Ja klopt dat doe ik ook,ik doe ook via EPG maar om nu 5min door te laten lopen terwijl het om exact het volle uur stopt vind ik dan niet nodig.Maar je hebt wel gelijk geen van de programma's beginnen exact optijd.
michaelangelo Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Ja klopt dat doe ik ook,ik doe ook via EPG maar om nu 5min door te laten lopen terwijl het om exact het volle uur stopt vind ik dan niet nodig.Maar je hebt wel gelijk geen van de programma's beginnen exact optijd. Kijk dat is weer jammer. Nu stel ik mijn timer ook 10 min voor aanvang in en laat ik het 10 min doorlopen om zodoende niks te hoeven missen. Dus als ik het goed begrijp werk dit functie met EPG nog niet helemaal zuiver? [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Kijk dat is weer jammer. Nu stel ik mijn timer ook 10 min voor aanvang in en laat ik het 10 min doorlopen om zodoende niks te hoeven missen. Dus als ik het goed begrijp werk dit functie met EPG nog niet helemaal zuiver? Je moet het zo zien de EPG tijd is de opgegeven tijd door de programma makers van de desbetreffende zender.Maar door omstandigheden loopt het wel eens iets uit vandaar de EPG niet altijd de juiste tijd is. maar vaak kun je hier wel van uitgaan dat de tijd bijna klopt.Als je in Menu/Instellingen/Diverse instellingen "Infobalk weergeven bij EPG update" op "ja" zet kun je zelf een beetje zien of een programma optijd begint.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen