Ga naar inhoud


VU+duo Opnamenlijst inzien. Tuner 2. HDD formatteren?


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik zou er na 5 uur vragen al lang de brui aan gegeven hebben.

of het zelf gevonden hebben, danwel een userfriendly image erop hebben gezet.

 

zelfs het origineel image van VU+ zelf initialiseert en formateert je nieuwe ingebouwde hdd automatisch (tja duurt effe)

maar na een uurtje heb je die verse hdd ter beschikking.

 

zou je willen controleren of dat is geschied of momenteel gebeurd, ga je via DCC_E2_1.4 en kijkt per telnet tabblad wat de processen zijn >ps<

kan ook via windows uitvoeren cmd >telnet IPVU

 

ciao

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Heb de ontvanger nog even losgemaakt, om te kijken of zij wel de HDD ingebouwd hebben en aangesloten hebben.

Er zit een HDD in, en is aangesloten via voeding, en rode kabel.

 

Moet de HDD niet geformatterd worden, en of ergens ingesteld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

met andere woorden

in een klein uurtje aansluiten open schroeven aankoppelen hdd image downloaden flashen en opstarten met eerste maal instellen heb ik mijn hdd beschikbaar.

ciao

 

helemaal niet verkeerd dat image

 

jammer van de webinterface

aangepast door Tonskidutch

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb deze los gemaakt, een andere HDD geprobeerd maar niets helpt hier.

 

Ook de Open PLI er opnieuw opgezet met een schone geformatteerde HDD

Ik had gehoopt, nu eindelijk eens iets goeds te hebben, maar bij mij pakt het zoals gewoonlijk weer verkeerd uit.

 

Wie van jullie in de buurt van Arnhem Westervoort heeft er ervaring mee, ik geef het toe, heb er het geduld niet voor, en na 6 uren klooien vind ik het wel genoeg geweest, hoeft niet voor niets !! Komen wij wel uit.

 

Maar ik heb er de balen van. Is alleen maar slecht voor het hart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even om dingen uit te sluiten zou ik even het fabrieksimage erin zetten en kijken of je dan wel een harddisk hebt.

 

snelle link naar de usb versie voor een vu+duo:

 

http://archive.vuplus.com/image/2012/7.0/vuplus-image-bm750-20120203012328_usb.zip

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Met heel veel dank aan ons forumlid Jürgen, is hij erachter dat er iets niet helemaal goed is of staat op de nieuwe ingebouwde HDD.

Een oudere HDD die ik er nog had liggen, van een computer werkte per direct.

 

Jürgen kijkt nog na de HDD om te bekijken wat er eventueel mis is. Zodra meer bekend horen jullie weer van mij,

een goede leer voor de volgende met eenzelfde probleem. Tot dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heel kort even reageren.

De door de dealer ingebouwde 1Tb WD Caviar Green HDD werd niet door de VU+ DUO herkend.

Nu blijkt de HDD in RAW formaat te staan en schijnbaar wil Linux dit niet herkennen.

Als ik de HDD via een SATA - USB adapter op mijn Win7 laptop aansluit ziet Schijfbeheer deze harddisk wel maar geeft aan dat die eerst geïnitialiseerd moet worden maar dat lukt niet.

Als ik EXT2 Volume Manager gebruik dan kan ik daarop zien dat de HDD in RAW is geformatteerd voor zo ver je hier van formatteren kunt spreken.

Helaas heb ik geen mogelijkheden om een in RAW geformatteerde HDD naar b.v EXT2 of 3 te converteren.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jürgen, wat ik er ook even aan toe wil voegen in het volgende.

 

De gebruikte HDD die ik er nog had liggen, en overigens zeer goed werkt in de ontvanger,

was een NTFS geformatteerde HDD uit in Windows 7 64 bid computer, met een kleine inhoudt.

 

Ik kan in mijn computer zonder problemen de HDD aankoppelen, en proberen deze opnieuw te formatteren, naar NTFS

En dat wij dan deze HDD opnieuw proberen in de ontvanger.

 

Overigens, de gemaakte opnamen was perfect.

 

Maar mogelijk hebben andere forumleden betere oplossingen !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik in 1e instantie ook adviseren maar ik vraag me dan af hoe dit afloopt.

Ik veronderstel dat de HDD wel functioneert want die wordt zoals ik al eerder schreef wel binnen WIN7 herkend.

Het probleem is nu dat deze HDD het formaat RAW heeft en de VU+ daarmee niet kan omgaan.

Voor zo ver heb je gelijk dat het schijnbaar geen goed werkende HDD is en de dealer dit zou moeten oplossen.

Deze ontvanger is echter via een Internet shop besteld en ik vrees dat als je de HDD als niet werkbaar retourneert de dealer beweerd dat deze bij aflevering goed heeft gefunctioneerd.

De dealer heeft namelijk desgevraagd de image OpenPLI 2.1 geïnstalleerd en dan neem je aan dat de HDD op functionaliteit is getest.

 

Ik denk dat het voorstel van Henri om de HDD even direct op een SATA controller aan een PC te hangen en dan proberen te initialiseren helemaal niet zo slecht is.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...