Marc-Sim Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Gemaakte foto's zijn al vlug groter dan 5Mb - Ik gebruik Windows XP-Pro - Momenteel gaat het comprimeren bij mij als volgt: Ik selecteer de te verzenden/uploaden foto's en verstuur die eerst naar mezelf - Met Outlook Express wordt eerst gevraagd om de 'originele grootte' al dan niet te versturen - Ik kies dan voor 'verkleinen' - Nadien open ik de ontvangen bijlagen en sla deze (gecomprimeerd) op - Deze werkwijze is omslachtig maar het werkt prima. Daarom hier mijn vraag >> Kan iemand advies geven ivm een 'directere' methode ? - Misschien zie ik iets banaals over het hoofd..... Met dank voor respons, M. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
vGnp Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 (aangepast) Daarom hier mijn vraag >> Kan iemand advies geven i.v.m. een 'directere' methode? Misschien zie ik iets banaals over het hoofd..... Ja. Waarom maak je zulke grote foto's? vGnp 4 februari 2012 aangepast door vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Puch Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Je kan die ook comprimeren met photoshop. Deze is natuurlijk betalend. Een goed en gratis alternatief is Gimp Je opent de foto en verlaagd de resolutie naar 72 pixels per inch. Let er wel op de dat het vinkje bij "nieuwe beeldpixels berekenen" aan staat. Dit zal je foto een heel stuk comprimeren. Daarna kan je eventueel het formaat wat kleiner maken. Let wel op dat je de foto dan via "Opslaan als..." of "kopie van" opnieuw opslaat. Anders ben je het originele kwijt. Ik weet niet of je dit in gimp ook kan, maar in fotoshop kan je deze handeling opnemen. Die kan je dan gebruiken om meerdere foto's te comprimeren via automatische batch. Puch iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Marc-Sim Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Ja. Waarom maak je zulke grote foto's? vGnp Ik neem/nam foto's voor archief e.a. doeleinden - Niet 'alleen' met de bedoeling die te versturen/uploaden - Vandaar.... Grt, M. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Sjattuh Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Als je je foto's dubbelklikt, in welk programma worden ze dan geopend? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast catw Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 (aangepast) Voor het verkleinen van foto’s gebruik ik het programma "Mihov Image Resizer" dat werkt snel er erg goed. Als je de naam op google invoert heb je hem gelijk te pakken en kan je ook de beschrijving zien met screenshots. 4 februari 2012 aangepast door catw
Sjattuh Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Jongens, elk programma kan foto's verkleinen behalve de previewer. Als hij ons verteld welk programma standaard staat ingesteld kunnen we hem in 3 klikken vertellen hoe dit te doen. Het feit dat hij op deze manier momenteel foto's verkleint verteld mij dat we het hem nu alleen maar moeilijker maken terwijl het heel simpel kan. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
katwezel Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 ik doe het zo , met de cursor op de foto staan en dan de rechterknop indrukken , dan krijg je normaal een keuzelijstje , ga naar verzenden als mail bijlage en kies voor verkleinen , de rest wijst zichzelf uit , je kunt zelf de grote bepalen in de optie's M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
dutchandrew Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Microsoft heeft daar image resizer voor bij WindowsXp.
Marc-Sim Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 @ dutchandrew, ... Microsoft heeft daar image resizer voor bij WindowsXp. Bedoelt u hierbij het venster dat automatisch open gaat wanneer ik geselecteerde foto's wil emailen ? (gebruik ik nu) Of bedoelt u een ander (verborgen ?) stukje programmatuur onder Windows zelve ? Feitelijk dacht ik eraan door met een simpele 'rechterklik' op een foto de optie voor 'resizen' mogelijk te maken en met gewijzigde naam op te slaan. Maar vermoedelijk zit deze optie 'ingebakken' in Outlook Express 'Only'.... @ Sjattuh, ...Als je je foto's dubbelklikt, in welk programma worden ze dan geopend? Gewoon met de Windows Viewer - Paint en Explorer zijn ook mogelijk. Aan foto-bewerking doe ik niet - Heb daar geen programma's voor (enkel Paint ) Mijn simpele vraag was: 'Een directere methode' en liefst onder Windows. @ Iedereen, Dank voor respons. M. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
vGnp Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Kijk hier eens: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Marc-Sim Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 @ vGnp, Hartelijk dank voor uw 'KLIK' - Dit is nu écht wat ik wou - Het werkt prima (ook de opties) - En de 'foto-naam' hoeft men zelfs niet te wijzigen ! Ik had helaas niet gedacht om te gaan zoeken onder Powertoys. Mvgr, Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Sjattuh Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Foto openen in Paint: Druk CTRL W Horizontaal en Verticaal de percentages aanpassen naar b.v. 50% Druk CTRL S Foto is de helft kleiner. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen