michaelangelo Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Ik zit te overwegen om een fan te plaatsen in mijn dreambox 8000. Nou zie ik dat je het op diverse plaatsen kunt bevestigen. Maakt het uit waar het komt of zou het beter zijn om ergens te plaatsen waar het nodig is, zoals achter het HDD? [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Loui (K) Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 (aangepast) Ik heb hem op de orignele plaats zitten, maar heb daar wel een grotere fan zitten dan die er hoort.even het metaal aanpassen maar het werkt prima de mijne is 8cm bij 1½ en 4pins aansluiting. De themp is om en nabij 38 graden bij continu in bedrijf. 3106kl.pdf 4 februari 2012 aangepast door Loui (K)
Nowtv Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Kijk hier maar eens, leesvoer genoeg. http://www.sat4all.com/forums/topic/266825-ventilator-in-de-dm8000-drie-draads/page__hl__%20ventilator%20%208000
the_knarf Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Ik heb een slimline (8MM dik) 12 cm fan naast de HDD over de voeding geplaatst, die hoor je echt niet, draait hooguit 300rpm. Als je iets hoort (als het stil is in huis en je binnen een meter van de DM8000 zit) dan is het nog eerder het opspinnen van de 2,5" hdd. ik heb een rietje in 4-en geknipt en als "pootjes" gebruikt, ben je in totaal voor minder dan 7 euro klaar. GigaBlue QUAD plus 4XS2
Loui (K) Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Ik heb een slimline (8MM dik) 12 cm fan naast de HDD over de voeding geplaatst, die hoor je echt niet, draait hooguit 300rpm. Als je iets hoort (als het stil is in huis en je binnen een meter van de DM8000 zit) dan is het nog eerder het opspinnen van de 2,5" hdd. ik heb een rietje in 4-en geknipt en als "pootjes" gebruikt, ben je in totaal voor minder dan 7 euro klaar. Foto graag! indien mogelijk.
the_knarf Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 (aangepast) oke, 3 foto's toegevoegd, Eerste, en detail foto van hoe de rietjes gebruikt zijn. (is goed dat je me triggerde om foto's te maken, kon ik mooi weer eens een stofzuiger door de DM8000 halen, want dat was inmiddels wel nodig, zie foto ;-)) tweede, een globaal overzicht van hoe de fan geplaatst is. derde, de fan die je niet ziet en hoort. gr, Frank 6 februari 2012 aangepast door the_knarf GigaBlue QUAD plus 4XS2
SIMBAke Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 is dat wel veilig genoeg met die rietjes ? het is maar dat die niet gaat verschuiven of zakken ? VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
michaelangelo Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 Ik heb ook ergens op het net gelezen dat Dream multimedia juist afgeraden heeft elders dan daarvoor aangewezen plaats de ventilator te bevestigen. Dit omdat niet alle elementen gekoeld mogen worden, omdat ze anders stukken kunnen gaan. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
uniden Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Ik heb een slimline (8MM dik) 12 cm fan naast de HDD over de voeding geplaatst, die hoor je echt niet, draait hooguit 300rpm. Als je iets hoort (als het stil is in huis en je binnen een meter van de DM8000 zit) dan is het nog eerder het opspinnen van de 2,5" hdd. ik heb een rietje in 4-en geknipt en als "pootjes" gebruikt, ben je in totaal voor minder dan 7 euro klaar. als je de fan na buiten laat blazen krijg je ook geen stof in dat ding, en je warme lucht gaat er dan uit ipv circuleren dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
the_knarf Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 als je de fan na buiten laat blazen krijg je ook geen stof in dat ding, en je warme lucht gaat er dan uit ipv circuleren hij blaast natuurlijk naar buiten, maar ergens word natuurlijk lucht aangezogen. Voornaamste reden van het stof is dat ik afgelopen half jaar midden in een verbouwing gezeten heb. :-) GigaBlue QUAD plus 4XS2
Loui (K) Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Eens per jaar maak ik mijn box ook aan de binnenkant schoon,met een zachte kwast,zo veeg je alle stof die er in gekomen is eruit.
DIGIWIEW Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 had dream multi media gebeld met de zelfde vraag zij zeggen dat de 8000 zonder prima zonder fan gaat maar met hd word toch aangeraden er een fan in te plaatsen in de daarvoor gemaakte plaats Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
uniden Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 ik heb er ook geen fan in. Zal ook nie weten hoe warm die wordt of niet,en eerlijk gezegt maakt me het ook niet ze veel uit,maar denk dat ie het knap warm heeft,staat in een tv kast. dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
DIGIWIEW Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 maakt ook niet uit hoe warm hij wordt als hij het maar doet daat gaat het toch om ik weet ook niet of er verschil is tussen de rev 1.2 of 1.3 maat voor die vijf euro heb ik er toch maar een in gezet voor alle zekkerheid Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen