hansputters Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Gebeurde gisteravond reeds een keer en zojuist opnieuw.... Wanneer de ontvanger bij het zappen op een zender van Astra 2 (wij hebben alleen Astra 1 en 3) komt, loopt de receiver onherroepelijk vast. Enige remedie is dan het ding stroomloos te maken middels de tuimelschakelaar. Het viel me op dat er zoiets gepaard gaat met de aankondiging dat er een bericht (over het vastlopen?) zou zijn. Maar hoe en vooral: waar is het bericht op te roepen als de machine niet meer voor dan wel achteruit wil? Kent iemand dit onaangename fenomeen en heeft zo mogelijk een oplossing paraat? Config.: Openpli d.d. 18 januari jl en firmware gisteravond geupdated
vGnp Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Hoe komt er dan een Astra 2 zender in de lijst? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
hansputters Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 (aangepast) Logische vraag @vGnp! Heb ik toevallig net naar gekeken: ik heb de Henksat voor 19,2 en 23,5 ingeladen. De Astra2 zenders staan daar ook in maar dan grijs dus niet actief. Voor alle duidelijkheid: ik heb de CDS-fastscan gedraaid met optie voor SD-volgorde. Als ik dan bij voorbeeld van zenderplaats 151 (ARD-SD) terugzap kom je bij de Britse zenders gepaard gaand met een vastloper 4 februari 2012 aangepast door hansputters
vGnp Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Waarom laat je de box dan niet eens Astra 1 en 3 scannen, met de optie Voor zoeken alle zenders wissen op ja Ik gebruik vrijwel nooit voorgekauwde zenderlijsten. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
hansputters Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Dank je wel voor de suggestie! Ga ik volgende week (2 dagen vrij) uitproberen. Als ik het nu zou doen dan breekt WO III hier uit, vrees ik
vGnp Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Ik zit even in de downloads te loeren, en zie dat er ook een recente (20120201) henksat-19e-23e is. Waarom heb je die niet genomen? Die zou ik als eerste in je vrije dagen proberen. Dat is de kortste klap denk ik. Je hebt/houdt dan ook de door henk gemaakte bouquetten. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
hansputters Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Dank je maar die heb ik al! Nee, ik ga volgende week jouw suggestie zeker uitproberen, terug naar af kan altijd immers altijd. Alhoewel ik snap nog steeds niet dat de doos kan crashen als je op een zenderplaats komt die niet eens actief is. Weet je misschien ook waar ik eventueel een menupunt "berichten" kan vinden? In de instellingen heb ik direct na aankoop de optie "weergave van crashlogs: ja" geactiveerd maar waar die te vinden?
vGnp Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Crashlogs staan volgens mij tegenwoordig met OpenPLI in /media/hdd vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
hansputters Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Als ik de a.b. straks te pakken kan krijgen, ga ik direct kijken........ Merci!
hansputters Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 edit: ik heb de box via ftp benaderd maar in media over crashes gisteren vandaag niets gevonden. (wél over eerdere vastlopers maar van de vermeldingen snap ik niets, is trouwens ook niet belangrijk nu) Morgen lekker schaatsen, fijn weekeinde!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen