Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een raar probleempje .

Ik heb een draaibare 100cm schotel .als ik op de 19,2 zit te kijken varieerd mijn ontvangst van 92% voor nederlandse zenders tot 30% voor de vlaamse zenders .

Ik heb zelf volgende al geprobeerd .Schotel opnieuw uitrichten, lnb omgerolen met andere, schotel.Kasten omgerolen .Tot heden geen resultaat .op de andere schotel heb ik totaal geen problemen ..

Wat zou dit kunnen zijn ?

alvast bedankt

Geplaatst:

Schotel uitrichten op 19,2 , dan de antenne loskoppelen van de motor, en indirect

aansluiten op lnb, als het dan nog goed is antenne kabel vervangen en de F connectors

nakijken dat die nog wel goed op antekabel aangesloten zitten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ha Satters,

Hier vooral rond deze tijd zelfde probleem. Het ligt voor mijn gevoel aan de vorst... Kan dat? Kan het zijn dat er iets in de LNB zit dat moet bewegen? Kan het zijn dat het te maken heeft met horizontale en verticale polarisatie? Ik bedenk maar wat... Maar laat ik een tijd de zender staan die eerst Afstemmen mislukt geeft (na van 23,5 C+ kanalen af te komen), bijvoorbeeld alle FTA duitse kanalen (vrijwel alle, want een enkele doet het nog wel), dan komt er op een gegeven moment eerst blokkerig beeld en daarna redelijk goed signaal binnen. Net alsof er iets wakker moet worden in de LNB.... Kan dit?

Cheers,

KingOtto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Geplaatst:

Ja.!

Ik denk dat je het antwoord op je vragen krijgt als je de lnb vervangt (door een van een goed merk).\

Je schotel/motor kan trouwens ook niet goed functioneren als de lnb (immers het "oog" van je installatie) niet goed (meer) werkt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...