Ga naar inhoud


Ik mis de optie Multi EPG in OpenPli


Jürgen

Aanbevolen berichten

Soms begrijp ik er helemaal niets van.

Op mijn beide VU+ heb ik dezelfde image OpenPLi 2.1 geïnstalleerd en tot nu toe had ik dezelfde EPG, althans wat bediening betreft.

Omdat ik problemen had met het verwijderen van de Plug-in Pauli heb ik mijn VU+ DUO vandaag opnieuw geïnstalleerd.

 

Nu heb ik een probleem met de standaard geïnstalleerde EPG.

Als ik op de knop EPG van de AB druk dan krijg ik normaliter een scherm met daarin onderin o.a. rechts de opties Multi-EPG (blauwe toets) en Zender EPG (gele toets).

Dit is ook nog steeds het geval op mijn VU+ UNO.

 

Als ik nu op de knop EPG druk bij mijn nieuw geïnstalleerde VU+ DUO krijg ik nu een scherm zonder de optie Multi EPG (blauwe toets).

Ik krijg nu het scherm welk ik normaliter krijg als ik op de optie Zender EPG (gele toets) druk.

 

Iemand een idee hoe ik de optie Multi-EPG (blauwe toets) weer terug krijg.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik geen 'grafische' Multi EPG puur de standaard in OpenPLi ingesloten EPG.

 

Ik heb zo net een tussen-back-up teruggezet die ik halverwege de nieuwe installatie had gemaakt en daar werkt de EPG nog wel goed.

Schijnbaar heb ik daarna iets gedaan of geïnstalleerd die dit probleem heeft veroorzaakt.

Ik ben nu maar vanaf dit punt weer verder gegaan om de rest van de Plug-in's te installeren en ik zie wel of het probleem weer terugkomt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De veroorzaker van het probleem is de plug-in MultiQuickButton-VU.

Nadat ik deze plug-in had geïnstalleerd en nog geen enkele instelling had gewijzigd kreeg ik het probleem weer terug (geen blauwe knop voor Multi-EPG).

Na verwijdering van deze plug-in kon ik de blauwe knop weer gebruiken.

Ik veronderstelde dat de toevoeging -VU speciaal voor de VU+ was gemaakt maar schijnbaar is dit niet het geval.

 

Hiervoor gebruikte ik de plug-in Pauli maar die is onbetrouwbaar.

Eigenlijk gebruik ik deze plug-in's alleen om de OK, Ch_Up en Ch_Down toets een andere functie te geven en wel zoals die bedoeld is.

Standaard doet de OK toets alleen info verstrekken maar ik wil daarmee graag de actuele zenderlijst oproepen en de Ch_Up en Ch_Down toetsen moeten een kanaal omlaag / omhoog bewerkstelligen.

Begrijp eigenlijk niet waarom dit niet standaard is ingesteld.

 

Ik zal nu nog eens de andere MultiQuickButton (zonder toevoeging -VU) installeren misschien dat deze dan wel goed functioneert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijltje bij ok toets naar links en rechts doet kanaal omlaag en omhoog. Ook < en > doen dat. Pijltje omhoog en omlaag geven de kanalenlijst weer. Ik moest er ook aan wennen dat ok mij geen kanalenlijst gaf, maar na een tijd wen je er aan.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zowel ik en zeker mijn vrouw kan er niet aan wennen.

Als je meer dan 10 jaar gewend bent om de handelingen voor de zenderkeuze via de OK-toets en de Ch_Up / Ch_Down toetsen uit te voeren dan is dit geen optie meer.

 

Ik heb het probleem nu overigens definitief opgelost door op mijn beide VU+ de Keymap.xml dienovereenkomstig aan te passen en nu functioneren de AB toetsen zoals vanouds.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pauli plugin is hier toch erg geschikt voor.

 

standaard enigma wijzigen met de blauwe toets

 

pijl up en pijl down in zap up en zap down en de ok toets in channel list wijzigen en hij werkt als die van een dream.

aangepast door gallia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt dat Pauli hiervoor uitstekend geschikt is totdat je deze Plug-in wilt verwijderen.

Dan gebeuren hele gekke dingen en er hangt van alles.

Om die reden heb ik Pauli niet meer in gebruik want volgens mij is deze Plug-in (nog) niet helemaal voor de VU+ geschikt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...