Ga naar inhoud

VU+ solo -netwerkproblemen (leds flikkeren zelfs niet)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey Tonskidutch,

ik begin het ook te denken... toffe verkoper is me dat.

Dan koopt een mens eens 1 keer iets tweedehands.

het enige wat ik dan nog kan proberen is met een usb wifi dongle...

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Geplaatst:

ik heb heel vaak tweedehands gekocht

en anderen ook van mij omdat ik graag nieuwe kistjes test en dan weer weg deed

maar die werkten 100%

de verkoper is onder vermelding van bekende fouten en verborgen gebreken gehouden aan 't recht van reclame

dus geld retour bij niet funktionele box

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik zal de verkoper proberen dit zo te vertellen... al valt te betwijfelen of ie daar vatbaar voor is.

Hij beweert immers dat bij hem alles perfect werkte. En het leek mij wel een eerlijk en betrouwbaar persoon, temeer omdat hij daarna ook contact heeft blijven houden omdat hij er zich niet goed bij voelde.

Daarom dat ik ben blijven twijfelen aan mijn eigen kunde/netwerk/instellingen.

Kunde en instellingen zullen nu wel juist zijn dankzij jullie hulp. Enkel een probleem in mijn eigen netwerk behoort nog tot de mogelijkheden... Al begin ik de moed erbij te verliezen, en vrees ik toch belazerd te zijn.

• Moderator
Geplaatst:

Dan met box en al naar de verkoper toe en daar ter plekke kijken of het wel werkt. Doet de box het daar wel, dan zul je toch eens moeten kijken naar je eigen netwerk denk ik.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Net omdat het even gewerkt heeft denk ik niet dat je een dooie box hebt gekocht.

Heb je al eens gecontroleerd of de aansluiting tussen de box en de kabel goed is?

Daarmee bedoel ik: zit de netwerkkabel goed vast in de lan poorten van de Vu?

Zeker omdat het met de portable wel werkt.

Duw de netwerkkabel eens goed aan en hou hem vast. Kijk dan als het werkt.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Hey

Ik deed even een andere test:

Ondertussen heb ik mijn macbook eens rechtstreeks verbonden met de ontvanger (utp-kabel ertussen).

Dan beginnen de ledjes van de netwerkkaart volop te flikkeren, dus ik vermoed uiteindelijk dat de netwerkkaart dus inderdaad niet stuk is. (en dat de utp kabel dus perfect connectie geeft in mijn ontvanger)

Alleen is het dan zo raar dat wanneer ik de ontvanger op mij router of rechtstreeks op mijn telenet-modem aansluit, de netwerkkaart van de ontvanger geen volle actie geeft.

Enig idee wat het verschil zou kunnen zijn tussen de 2 situaties? dit zou immers wel eens het begin kunnen zijn naar de oplossing :)

• Moderator
Geplaatst:

Ik zei al eerder dat er wellicht een cross cable door jou wordt gebruikt. Macbooks en laptops switchen zelf tussen crossed en niet crossed, al naar gelang wat nodig is. Ik denk dat de solo deze functionaliteit niet heeft, en als je die dus met een crossed cable aansluit op je router, dan gebeurt er heel weinig.

Geplaatst:

Als ik de 2 connectortjes naast elkaar leg, dan zitten dezelfde kleurtjes echter op volledig dezelfde plaats. dan heb je toch geen crosscable, of vergis ik mij?

• Moderator
Geplaatst:

nee dan zit je goed qua kabel. Bizar dat dit dan niet werkt.

Geplaatst:

Op mijn Linksys-router gaat het ledje dat aangeeft dat er iets die bepaalde poort aangesloten is ook niet aan

elders schreef je dat dezelfde kabel met een ander apparaat wel werkte

dan kan ik me enkel een router isseu voorstellen (naast die diagnose die betekend dat de solo stuk is)

heb je in de linksys macadressen opgegeven?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

neen, de mac krijgt automatisch zijn adres toegewezen via DHCP

ik ga aanstaande vrijdag eens bij de buurman op zijn netwerk proberen: kwestie van een router probleem uit te sluiten of net niet.

aangepast door Beurnie1

Geplaatst:

Waarschijnlijk zijn de contact pennetjes in je netwerk aansluiting van de box verbogen of weggedrukt, dit kan gebeuren als iemand geprobeerd heeft een RJ11 er in te proppen ( telefoon kabel ) . Buig eens voorzichtig met een op maat gebogen paperclip de buitenste pennetjes voorzichtig terug en met voorzichtig bedoel ik ook

" Voorzichtig"

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

En dan eerst even de stroom er helemaal af natuurlijk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...