Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Afgelopen weekend een "complete" set gekocht en (als totale leek) aan het

monteren geslagen. Deze set bestaat trouwens uit de volgende dingen:

Sab 100cm schotel

Sab multifeed houder

Germany-best Disqec Switch 2.0 4in1

Sab explorer CICS

Mut@nt LNB

Inverto LNB

CD kaartje

Simpele satfinder

..een muurhouder en 25m kabel

Eerst maar eens aan het zoeken geslagen met 1 LNB, die 2e lijkt/leek me van latere zorg.

Nou was Astra1 (19.2°E), Astra2 (28.2°E), eurobird1 (28.5°E) en eurobird3 (33.0°E) vinden

een makkie (allen rond de 70%/95% vanuit dezelfde positie), maar ik schijn nergens de

Eutelsats te kunnen vinden? Hoe ik ook draai en zoek, op de één of andere manier kan ik

hievan nog geen 5% signaal ontvangen (blijft op 1%). Ook vind mijn explorer totaal geen NL

zenders, terwijl deze (als ik het goed heb) gewoon op de Astra1 te zien zouden moeten zijn.

Ik heb trouwens op de Sab explorer CICS de firmware van 9/9/09

staan en stel het volgende per sat in als ik zoek met de LNB's:

Disqec: 1.0 (er is geen 2.0 te kiezen)

Committed: 1 (of "2" voor de 2e LNB)

Doe ik nou iets gigantisch fout of..?

aangepast door Jazz_NL

Het zijn er wel heel erg veel, ik denk dat de meest bekende (?) BBC/Sky/CNN/ITV/QVC zijn. Bij de gecodeerde zitten o.a. MTV/Nickelodeon/SKY.

Hier de instellingen van de explorer (signaalsterkte en kwaliteit is momenteel wat minder omdat ik nog aan het zoeken ben) :

QkbTf.jpg

dK6Rh.jpg

aangepast door Jazz_NL
  • Moderator
Geplaatst:

Eerst maar eens aan het zoeken geslagen met 1 LNB, die 2e lijkt/leek me van latere zorg.

Nou was Astra1 (19.2°E), Astra2 (28.2°E), eurobird1 (28.5°E) en eurobird3 (33.0°E) vinden

een makkie (allen rond de 70%/95% vanuit dezelfde positie),

Doe ik nou iets gigantisch fout of..?

Wanneer ik dit goed begrijp heb je slechts een LNB gemonteerd en ben je daarna op de verschillende sat posities van je ontvanger zenders gaan zoeken.

Zo werkt het dus niet.

In je ontvanger zit per satelliet een aantal transponder frequenties voorgeprogrammeerd.

Verschillende satellieten gebruiken dezelfde frequenties, door het draaien van je schotel naar een bepaalde satelliet positie bepaalt, je wat je te zien krijgt.

Ik heb de indruk dat je slechts een LNB gemonteerd hebt en dat je nu denkt dat je naar verschillende satellieten kijkt omdat je ontvanger daarop signaal geeft.

In werkelijkheid kijk je steeds naar dezelfde satelliet en zal je steeds dezelfde programma's ontvangen, namelijk die van Astra 2, waarop je de schotel/LNB hebt uitgericht.

Dit bijkt ook uit je screenshots, waaruit op te maken is dat je de diseqc schakelaar niet met een schakelaar positie hebt "verbonden".

Begin eens met Astra 1 toe te kennen aan diseqc schakelstand A of 1, Astra 3 bijvoorbeeld met B of 2, Astra 2 met C of 3 en Hotbird met D of 4, alles volgens Diseqc protocol 1.0.

Daarna sluit je op de diseqc schakelaar ingang 1 de LNB aan voor de Astra 1 op 19 graden, ingang 2 op de LNB voor Astra 3 op 23 graden, Astra 2, 28 graden op ingang 3 en Hotbird, 13 graden op ingang 4.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

een makkie (allen rond de 70%/95% vanuit dezelfde positie),

Als je maar 1 LNB aangesloten heb, dan kun je alleen maar naar 1 satelliet kijken vanuit dezelfde positie......

je kan dan welliswaar een andere selecteren, maar dat maakt niet uit..jekijkt maar naar eentje.

Laat hem eens zoeken naar zenders, en geef ons eens een screenshot welke zenders hij gevonden heeft.....dan zien we gauw genoeg op welke sat hij gericht staat!

misschien wel een of andere exotische, waar geen Nl zenders te vinden zijn!

En zie je alleen wat BBC, en andere brits spul....zit je inderdaad op ASTRA2

En trouwens, waarom vindt je eurobird3 ( 33 E) zo interessant? De meeste leuke, en zeker de HD zenders uit Nl staan op de ASTRA positie 23,5 E

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:

Vraagje tussendoor. Is er tussen normaal ontvangst bijv Ned 1,2,3 en HD ontvangst van Ned 1,2,3 waarneembaar verschil? En waar kan ik hem beter op zetten 720P of 1080i. Volgens mij is 720P beter dan 1080i. Wou hier geen nieuw topic voor open dus vandaar dat ik hem hier even tussendoor plaats.

Geplaatst:

Ik heb mijn TV en ontvanger beide op 1080i.

Volgens mij gebruiken de Duitsers 720P, toch een pracht plaatje bij mij.

De resolutie wordt automatisch door je apparatuur "gedownscaled".

Net zo iets als met USB 2 op je PC, heb je nog wat met USB 1.1, dan lukt dat ook.

Dit is in beide gevallen een "downgrade".

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Mannen, bedankt voor alle tips. Ik ben weer een stukje verder gekomen. Astra 19.2° heb ik inmiddels gevonden, perfect signaal.

Eutelsat is me absoluut niet gelukt. Wat ik ook deed, hoe ik ook draaide en/of de LNB verschoof, de 16­° Eutelsat kreeg ik niet te

pakken. Op de één of andere manier zat gewoonweg overal de Hotbird 13° overheen en leek een eventueel Eutelsat signaal weg

te drukken. Ook heb ik al eens de LNB's verwisseld, denkende dat het misschien daaraan lag. Helaas zonder positief resultaat. :(

Nu wil het volgende het geval, merkwaardig genoeg krijg ik met zenderzoeken op de Astra alleen Net5 en SBS6 van de commerciële

zenders binnen, de overige RTL4/5/67/8 en Veronica missen merkwaardig genoeg gewoon. Zou dit eraan kunnen liggen dat ik een

"SD"-decoder heb en deze zenders alleen in HD uitzenden?

NED1/2/3, en BVN ontvang ik overigens perfect, net als NGC, Nickelodeon e.d. en eerder genoemde Net5 en SBS.

Zou dit eraan kunnen liggen dat ik een

"SD"-decoder heb en deze zenders alleen in HD uitzenden?

yup !!

2x CI, 1x Cardreader

Receiver Type: Standard Definition Producer/Manufacturer - Hersteller: SAB Production Year: 2006

Detailed Description: SAB Explorer CISC

SAB Explorer CISC

Features

Embedded Multicryprt cardreader + 2CI

MPEG 1&2 DVB Compliant Video and CD quality sound

User-friendly Multi-language OSD with 256 -color

Easy installation for multiple satellites

Positioning by Diseqc 1.2 and Usals

Powerful EPG with multiple-day information

Zoom-in function

Auto resolution conversion for NTSC/PAL

Variable TV-screen format ratio conversion

(16:9/4:3)

Max. 6000 channels programmable

(3000 channels for TV & Radio each)

Powerful and easy channel edit funtion

(TV/Radio/All/Favorite)

SCPC/MCPC receivable from C/Ku-band satellites

Last channel memory whenever operation off

Multi event timer function (daily/weekly)

Teletext (OSD/VBI Insertion) and subtitle

supported Parental lock

PC Editor for editing and upgrading channel lists

4 digit and 7 segment front panel display

Software upgrade via RS-232 from PC (PC to STB)

or STB (STB to STB)

OTA Software upgrade via ASTRA satellite (optional)

AC Power switch (optional)

S/PDIF for Dolby Digital Bitstream out with coaxial and/or optical (Optional)

0/12V (Alternative of S/PDIF coaxial or 0/12V)

S-VHS Video output via Mini DIN (Optional)

SPECIFICATION

IF Section

Frequentie

950~2150MHz

Connector

F-Type, IEC 169-24, Female, Loop-through

Impedance

75

Level

-25~ -65dBm

LNB Power

14/18Vdc+/-5%

Current

500mA Max Overload Protection

22KHZ Tone

22KHz +/- 4KHz,0.6Vp-p +/- 0.2Vp-p

Positioning

DISEqC 1.0, 1.1, 1.2/ Stab-USALS

Demodulator Section

Demodulation

QPSK

Symbol Rate

2~45Mbaud(SCPC/MCPC)

Video Section

Decoding

MPEG-I/II compatible

ISO/IEC13818 MP@ML

Output

NTSC/PAL (auto)

Aspect Ratio

16:9, 4:3, Auto

Resolution

720x480 (NTSC) / 720x576 (PAL)

Connector

TV Scart (RGB, CVBS)

VCR Scart (CVBS in/out),

Cinch/RCA (CVBS)

Audio Section

Decoding

MPEG-I/II, Layers 1&2

Bit Rate

Max. 384Kbps

Output Level

0 dBm

Output Impedance

600 Unbalanced

Output Connector

Cinch/RCA (Left),

Cinch/RCA (Right)

TV Scart (Left/Right out),

VCR Scart (Left/Right in/out)

Digital Output

S/PDIF Cinch/RCA

Power Supply

Supply Voltage

AC110~240V, 50/60Hz

Power consumption

30 Watts max. (Operational)

6 Watts ( Standby)

Commen Interface

CI Controler

CIMAX 2.0

Others

Serial Interface

9pin D-sub, RS-232

Front Panel

Standby, CH. Up/Down,

Vol. Up/Down, Menu, OK

Miscellaneous

Favorite Channels, Electronic Program Guide, Easy Antenna Installation

Remote Control

9m Min

Dimension

320x240x60 (W x D x H)

Temperature

0 C to 45 C (operating)

-10 C to 70 C (storage)

System Solution

STI 5518 (Main chip)

Memory

2 Mbytes (Flash)

8 Mbytes (SDRAM)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

NED1/2/3, en BVN ontvang ik overigens perfect, net als NGC, Nickelodeon e.d. en eerder genoemde Net5 en SBS.

Denk dat je alleen transponder frequentie 12,515 H op Astra 1 in je ontvanger hebt zitten (ontvangst NL123 en de overige door jouw ontvangen zenders).

Je zult moeten checken of transponder 12,344 H ook in je ontvanger zit, anders moet je handmatig deze toevoegen (12,344 Horizontaal,symbolrate 27500 FEC3/4)

Op 12,344 zitten de RTL's en de rest in SD, zul je deze dus moeten kunnen ontvangen met je SAB.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:
Denk dat je alleen transponder frequentie 12,515 H op Astra 1 in je ontvanger hebt zitten (ontvangst NL123 en de overige door jouw ontvangen zenders).

Je zult moeten checken of transponder 12,344 H ook in je ontvanger zit, anders moet je handmatig deze toevoegen (12,344 Horizontaal,symbolrate 27500 FEC3/4)

Op 12,344 zitten de RTL's en de rest in SD, zul je deze dus moeten kunnen ontvangen met je SAB.

Net gechecked en 12344-H-27500-3/4 staat erin. Daarop laten zoeken, maar geen kanalen gevonden..

Geplaatst:

In je ontvanger zitten toch niet al 3000 TV zenders ingesteld.

Ik zou me kunnen voorstellen dat zenders die dan worden gevonden er niet meer bij kunnen. (enkele zenders verwijderen).

Je hebt dus wel signaalsterkte op deze transponder?

Anders de transponder geheel verwijderen en dan opnieuw de transponder invoeren en opnieuw laten zoeken.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen