Ga naar inhoud


Het deep sleep systeem werkt dat eigenlijk goed


David1980

Aanbevolen berichten

Het deep sleep systeem werkt dat eigenlijk goed, op de VU+DUO ik gebruik Open Pli 2.1

Komt de ontvanger gewoon uit ze deepsleep stand, als hij wat moet op nemen?

 

En zo ja, dan staat dat zeker ook bij de downloads?

En is het een probleem om geen deep sleep te gebruiken, gaat de VU+ dan eerder stuk o.i.d.

 

Als ik hier op het forum zoek, kan ik er niet echt wijs uit worden of het nu wel of niet goed werkt

 

 

Al vast bedankt voor de antwoorden.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik gebruik zelf eigenlijk geen deep sleep, mijn ultimo staat eigenlijk altijd in standby. Het moet echter geen probleem zijn om opnames te maken, alleen weet ik niet zeker of je box nadat de opname is gedaan weer teruggaat in deepsleep, maar da's een kwestie van uitproberen.

 

Het zou de levensduur van je box niet mogen beïnvloeden, in die zin dat het slecht zou kunnen zijn voor je box. Ik denk dat de meesten net als ik de box in standby zetten op het moment dat hij niet gebruikt wordt.

 

Maar probeer het eens zou ik zeggen :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat ie elke avond in deep sleep, ook als er nachtelijke opname´s volgen.

Een minuut voor de opname gaat ie aan en als de opname klaar is, gaat ie weer in deep sleep.

Waarom deep sleep, gewoon omdat je dan stroom spaart, hij verbruikt dan minder als 1 watt, in stand by is dit 30 watt en in vol bedrijf 65 watt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het deep sleep systeem werkt dat eigenlijk goed, op de VU+DUO ik gebruik Open Pli 2.1

Komt de ontvanger gewoon uit ze deepsleep stand, als hij wat moet op nemen?

 

En zo ja, dan staat dat zeker ook bij de downloads?

En is het een probleem om geen deep sleep te gebruiken, gaat de VU+ dan eerder stuk o.i.d.

 

Als ik hier op het forum zoek, kan ik er niet echt wijs uit worden of het nu wel of niet goed werkt

 

 

Al vast bedankt voor de antwoorden.

begrijp van je zin "En zo ja, dan staat dat zeker ook bij de downloads?" helegaar niets.

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel deepsleep zit toch niet standaard in de vu+

Dat moet je toch apart installeren, of niet Tonskidutch ?

neen deep sleep is de standaard terminologie voor het uitschakelen van je VU+ receiver en niets dat je apart hoeft te installeren.

Moet je wel niet de stroomschakelaar omgooien aan de achterzijde, want dan heet 't deep death

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel deepsleep zit toch niet standaard in de vu+

Dat moet je toch apart installeren, of niet Tonskidutch ?

Je hoeft niets apart te installeren.

Deepsleep is gewoon uitschakelen.

Als er een timer is ingesteld zal de Vu opstarten als de opname moet beginnen en terug uitschakelen als de opname klaar is.

 

Edit: Tonski was me net voor.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling.

Ik heb een plugin geinstaleerd namelijk: AutoShutDown Settings.

Als ik me tv/htc/vu+ uitzet met me logitech, gaat één minuut daarna de vu+ vanzelf in deep sleep, en start ook weer op als er een opname moet beginnen enz. enz

Dat werkt dus goed! :)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook dmv Timers de ontvanger in slaap laten sukkelen. Ik zet altijd bij de laatste opname 's avonds of 's nachts de laatste regel op "uitschakelen", normaal staat daar "auto".

Voor het slapen gaan start ik soms ook een update, die dan 's morgens actief wordt, met alle gevolgen vandien. :eek:

's morgens laat ik tegen de tijd dat ik opsta een epgimport starten, waardoor deze ook uit deepsleep komt en aan blijft. Daarna heb ik elke dag een opname gestart die in de prullenbak geplaatst wordt van 1 minuut, waarbij de laatste regel op "standby" staat.

Als ik 's morgens opsta, staat de ontvanger dus stand-by en kan dus snel aangezet worden.

Ik moet erbij zeggen dat ik ook een Harmony AB heb en het wel van belang is hoe de ontvanger staat voordat ik het hele ritueel start.

Heel omslachtig dus en ik denk ook dat de AutoShutdown ook een stuk makkelijker werkt, maar gewoontes sluipen er makkelijk in.

Ik zal het eens uittesten, wie weet gaat het licht hier dan ook aan. :grin:

 

Het nadeel van deepsleep 's nachts is dat het even duurt voordat deze aan gaat. De andere kant is dat je ongeveer een tientje per jaar kunt besparen en de levensduur wordt iets verlengd.

Het gemak van stand-by is ook wat waard....

 

edit: Wat ook een groot nadeel is van deep sleep en dus ook van AutoShutdown, is dat je een stuk gemak verliest als je bijvoorbeeld op je slaapkamer kijkt via een PC, of een 2e Linux box naar de opnames van je woonkamer ontvanger, of direkt, gebruikmakend van de resterende tuner in de woonkamer ontvanger.

aangepast door JosFop4Sat

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos ik las dat de vu+ duo 25 watt in standby gebruikt, en ik kijk maar 3 a 4 uur tv per dag.

Dus 20 uur per dag standby x 25 watt= 500 watt x 365 dagen= 182500 =182.5 Kwh x 22 cent is ruim € 40 per jaar.

De AutoShutdown werkt perfect, dus waarom zou ik het niet gebruiken.

Maar toch bedankt voor de tips

 

 

>>>De andere kant is dat je ongeveer een tientje per jaar kunt besparen en de levensduur wordt iets verlengd.<<<

Ik neem aan dat je bedoeld iets verkort?

aangepast door David1980

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit: Wat ook een groot nadeel is van deep sleep en dus ook van AutoShutdown, is dat je een stuk gemak verliest als je bijvoorbeeld op je slaapkamer kijkt via een PC, of een 2e Linux box naar de opnames van je woonkamer ontvanger, of direkt, gebruikmakend van de resterende tuner in de woonkamer ontvanger.

Dat klopt, dat heb ik ook ondervonden.

Om dat probleem op te lossen gebruik ik de plug-in Elektro Power Save.

Deze plug-in maakt het mogelijk om de ontvanger op elk gewenst tijdstip in de diepe standby te verzetten en ook weer uit de diepe slaap te halen en in de gewone standby te zetten.

Dit is per dag op 2 verschillende tijdstippen mogelijk.

Bij mij gaat die elke nacht om 01.00 uur in de diepe standby en wordt om 09.30 uur weer naar de normale standby gebracht.

Dus het apparaat staat verder de hel nacht uit en is `s-morgens na 09.30 uur weer snel beschikbaar.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een pluspunt is dat dankzij de nieuwe kernel, de vu duo binnen 40 a 45 seconden opstart. Voorheen was dit iets van 65 sec. excl. epg.dat.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar één TV in huis, en kijk niet via een pc/laptop of tablet.

En ik heb ook een Sony thuisbioscoop systeem, die ik standby had staan. [snel starten heet het daar in het menu], die ik nu in deep sleep laten staan.

 

Bij elkaar toch heel wat stroom, en ik vond het eigelijk ook maar niets, als ik weg was als alles standby stond. [brand gevaar of zo iets]

 

Nogmaals het werkt perfect, en als ik de VU+ DUO aanzet, dan word ook de EPG van zelf opgehaald.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Jullie zullen mij wel verschrikkelijk dom vinden, maar zo vlak voor de kerst durf ik het te zeggen:

Ik snap beide programma's Autoshutdown en Elektro Power save niet.

Is er ergens een Jip en Janneke over?

 

Werk nu met de timers waar ik kies voor shutdown respectievelijk standbye in de ochtend.

 

Huib

 

Dreambox, VU plus ultimo, LG TV (helaas zonder CD module) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...