Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

heb net een nieuwe dreambox geinstalleerd en eigenlijk doet ie alles netjes vanaf de startup. Alleen krijg ik geen beeld bij de gecodeerde zenders. Ik heb thans m'n smartcard van TV Vlaanderen netjes met de chip omlaag in het smartcard slot gestoken (heb het trouwens ook even geprobeerd met de chip naar boven). Mis ik een stap?

g, Kris

Geplaatst:

Zou i.d.d. een softcam installeren. Mocht je gaan kiezen voor CCCam dan is het raadzaam *niet* de laatste versie 2.3.0 te installeren...

Geplaatst: (aangepast)

Heb ik idd aan gedacht maar t leek me logisch dat die standaard geinstalleerd zou zijn. Dit blijkt dus niet het geval? Kan je in 't kort uitleggen hoe je dat installeert of evt een verwijzing geven naar een topic rond softcam. Ik ken hier te weinig van maar wil vooral graag snel leren werken met deze dingen. Zo had ik al gezien dat de 2.3.0 nogal corrupt zou zijn, maar meer weet ik eigenlijk (nog) niet...

alvast bedankt voor de reacties.

aangepast door kritzsz
Geplaatst:

Welke image heb je er in zitten?Is dat bv pli of gemini of de orginele image van dream multimedia.Dit moeten we even weten om je verder te kunnen helpen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Uh onzin hoor, 2.3.0 is prima. Dat er een backdoor in zou zitten -waar jij waarschijnlijk naar verwijst- is nog steeds niet bewezen. CCcam is het makkelijkste om te configureren en versie 2.3.0 zul je nodig hebben om 4 kanalen tegelijk te zien/op te kunnen nemen.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Tsja, backdoor of niet. De 176.x.x.x komt er niet zomaar. De oudere versies hebben die niet.

(null)

Geplaatst:

Uhhhh, die 2.3.0 is alleen nodig om je kaart naar L4A te tillen. Als hij eenmaal op L4A zit kun je gewoon iedere CCCam gebruiken

(null)

Geplaatst:

Dus ik begrijp dat ik een softcam moet installeren maar weet nog steeds niet hoe hieraan te beginnen. nogmaals, mijn DBox draait onder enigma 2 en heeft een 500GB HDD. Ik weet niet of dat belangrijk is maar bij deze...

gtz

Geplaatst:

Ik heb zelf (ook een newbie) eerder deze tip gekregen: http://www.sat4all.com/forums/topic/316582-cccam-installeren-in-de-originele-firmware/page__hl__%2Bcccam+%2Binstalleren+%2Boriginele__fromsearch__1

Ter info: gisteravond bij wijze van proef de originele Dream-firmware geflashed en vervolgens de Ccam geïnstalleerd volgens b.g. link.

Werkt prima!

n.b.: M-Z: heel hartelijk bedankt voor het duidelijke stappenplan!

Geplaatst:

Ik heb zelf (ook een newbie) eerder deze tip gekregen: http://www.sat4all.c...__fromsearch__1

Ter info: gisteravond bij wijze van proef de originele Dream-firmware geflashed en vervolgens de Ccam geïnstalleerd volgens b.g. link.

Werkt prima!

n.b.: M-Z: heel hartelijk bedankt voor het duidelijke stappenplan!

Topic opgelost. Heb gewoon dit stappenplan gevolgd en dus Dccam overschreven door cccam en er verschijnt zowaar beeld! Dit probleem is dus van de baan, mochten er desondanks tips zijn over de werking en functionaliteit van softcams en enigma 2 wil ik het graag horen. bedankt aan eenieder die meehielp!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...