Katerke Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Hoi, http://www.niko.eu/n...9b-4eea02f7c6f6 Ik heb ooit deze wanddoos ingebouwd om later ooit eens een sateliet erop aan te sluiten. Ik heb nu gezien dat deze contactdoos in feite bedoeld is om kabel/Fm/sat te gebruiken i.s.m. een splitter. Nu mijn vraag is mag ik op de aansluiting van deze contactdoos enkel een satellietkabel erop aan sluiten. Mijn satellietkabel in de muur is trouwens te kort om die tot aan de satellietontvanger te koppelen. In het plafond zit de kabel trouwens vast zodat ik die niet kan verlengen naar de ontvanger. De bedoeling is dan voor deze wanddoos een kort satellietkabeltje aanschaffen met f-connectors erop aangesloten. Bedankt alvast.
Emekli Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Ja, waarom zou dat niet kunnen?. Deze aansluitdoos geeft je zelf de keus. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Katerke Geplaatst: 7 februari 2012 Auteur Geplaatst: 7 februari 2012 Ik vermoed dat het vlechtwerk vd satellietkabel wel contact moet maken met het klemmetje waar ik de coaxkabel moet vastleggen. Paar mm verder de kern vrijmaken en via klein gaatje vastmaken met een vijsje.
Emekli Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Ja, da klopt, vlechtwerk onder het klemmeke en "centrale" ader moet op de juiste plek vastgezet worden. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Katerke Geplaatst: 7 februari 2012 Auteur Geplaatst: 7 februari 2012 Bedankt, eerst vergewist dat er geen enkel draadje van het vlechtwerk tegen de kern terecht kwam, klemmetje dichtgeklapt en dichtgevezen. Nu wachten op wat warmer weer zodat ik m'n multytenne kan ophangen + uitrichten zodat we thuis kunnen genieten van satelliet tv.
cheapwatcher Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Ja, dat kan zeker. Ik heb zelf ook zo'n soortgelijke wcd op de slaapkamer en daar zit alleen satelliet coax op aan gesloten. In de woonkamer komen er gewoon 2 coaxjes via de plint achter de tv uit. Ik had daar geen zin om die wcd's te plaatsen, omdat er nog geen gaten in de muur zaten. Opbouw is ook niet zo mooi. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Katerke Geplaatst: 8 februari 2012 Auteur Geplaatst: 8 februari 2012 De draadjes van het vlechtwerk is zodanig fijn dat ik 3x toe gecontroleerd heb dat er zeker geen contact was met de kern. Mercikes alvast.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen