Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik ben al 28 maanden bezit DM800HD/PVR, enkele problemen gehad met elke keer als van bijvoorbeeld Astra 3 naar Hot Bird satelliet of Astra 1/2 elke keer `afstemmen mislukt` op scherm en ongeveer 1 minuut even op zwart beeld. Mijn firma zegt oorzaak ``Probleem is waarschijnlijk de voeding`` . toen ik nieuwe voeding kwam even uitproberen en helpt echt niet….

Ik ben van plan om nieuwe Draembox HD ontvanger kopen.

Paar dagen later kwam ik naar firma geweest en gekozen dat DM7020HD ontvanger. Omdat dat deze model ingebouwde DVB-C/T en Harde schijf voor 1 of 2 TB laten inbouwen.

DM07020HD is dat goede keuze???

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Geplaatst:

De 7020HD is een prima keuze ,van alle Dreamboxen heeft deze dacht ik de snelste processor.

De bediening is wel even wennen,ik heb hem nu ca 1 maand,ik moet alleen die henksat lijst aan passen ,of er uit,zo dat ik mijn Aston box voor de Actuator ook op meer dan alleen positie 1 kan in programmeren..(zoals ik het ook bij de oude 7020-s heb),ik moet dan wel elke sat.positie handmatig zoeken en opslaan in de reciever zelf.

Bij de 7020HD gaat het draaien van de Actuator zeer snel,de stroombegrenzer is instelbaar Max 1A ,ook de Signaal meters werken perfekt,,Lock & Syc, om de Sat. op te zoeken.

Echter heeft de box 1 min puntje,nl.van de scart uitgang is het beeld niet echt goed te noemen CVBS is net iets te zwak,te weinig kontrast,maar de HDMI is zeeer goed,zelfs het beeld van DVBT,wat dan ook via de HDMI uitgang word weer gegeven is ook op bv. een 42" plasma scherm van zeer goede kwaliteit ,het is wel geen HD maar toch zeer scherp,net als alle SD op SAT wat overigens ook scherper is als met de oude box,via de scart.

.Ooooh ik vergeet bijna dat ook 4:3 uitzendingen ook met Pan & Scan het gehele beeldscherm vullen zonder brede koppen ed.

Alleen het prijs verschil tussen div handelaren valt erg op.

Geplaatst:

Ik heb deze box nu 1 week, en ben zeer tevreden.

De 7020HD werkt lekker snel, is stil en wordt niet warm.

En hij doet wat hij moet doen.

Bij mij is alles via HDMI aangesloten (incl geluid) en ook op dit

vlak biedt de 7020HD meer dan mijn vorige ontvangers.

DD5.1/2.0 wordt bijvoorbeeld netjes doorgegeven en herkend door m'n Denon versterker.

(sommige ontvangers doen dit alleen via de optische uitgang, of helemaal niet cq niet consequent)

Overigens vind ik de afstandbediening echt heel goed.

Voelt is mooi afgewerkt, en belangrijk --> voelt solide aan.

Ik kan mij andere herinneren (zoals die van de Homecast 8100) die na een aantal maanden kaal werd.

Het zal mij verbazen als de 7020HD hier ook last van gaat krijgen.

ET8000

Geplaatst:

@Mauspartyhouse: welke firmware heeft u ingeladen, Openpli?

Had ik bij mijn 7020 HD (ca. 4 weken oud) ook maar heb gisteravond, bij wijze van test, de originele Dream software geflashed.

De kenners hier zullen het -gemotiveerd- bestrijden maar subjectief vind ik vooral de SD-zenders nu mooier qua beeldkwaliteit.

Een objectieve waarneming is i.i.g. dat de SNR-waardes nu hoger uitvallen.

Hoe dat kan, weet ik niet....

Zou het wellicht komen dat in het instellingsmenu nu voor HDMI gekozen kan worden i.p.v. DVI?

(off topic: overigens vond ik de beeldkwaliteit van mijn gepensioneerde Homecast 9000 meer dan goed!)

Geplaatst:

@Mauspartyhouse: welke firmware heeft u ingeladen, Openpli?

Had ik bij mijn 7020 HD (ca. 4 weken oud) ook maar heb gisteravond, bij wijze van test, de originele Dream software geflashed.

Ik draai Openpli.

Maar wat had je precies ook ?

ET8000

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...