Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb ene oude phoenix reader die door usb en null modem kabel aangesloten dient te worden.

Dat zijn dus twee kabeltjes die ik graag intern in mijn pc wil houden.

Mijn moederbord heeft alleen een interne COM poort en mijn phoenix reader moet dus aan die kant een male aansluiting hebben.

Usb wil ik ana de kant van het moederbord op het interne header aansluiten en aan de kant van phoenix reader zit zo'n 6 hoekige usb aansluiting. Dara moet ik dus een USB-B stekker hebben.

Foto van mijn moederbord: http://www.gigabyte.co.nl/fileupload/product/2/3062/1125.jpg

Dit zijn de aansluitingen op mijn phoenix reader: http://www.kangamail.com/estore/images/products/cheap%20prog.jpg

Alleen die stroomaansluiting heb ik niet.

Ik heb op internet gezocht maar kan helaas nergens kant en klare kabeltjes vinden die ik kan bestellen. Solderen kan ik zelf ook niet. Is er iemand die me kan helpen om aan deze kabeltjes te komen?

aangepast door lujo

Geplaatst:

Daar zijn bij je leverancier gewoon afdekplaatjes met de juiste connectors voor te koop. Dan krijg je dus een DB9M seriele poort, en een aantal USB (A) poorten...

Er zijn eigenlijk maar 2 standaarden in de seriele poort bedrading naar het moederbord, maar zover als ik mij kan herinneren is dat Gigabyte de meest gebruikte standaard hanteert.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Kan zijn dat je gelijk hebt hoor maar het komt op mij zeer vreemd over dat je zowel een seriele kabel als een USB kabel moet aansluiten.

Beide aansluitingen zijn namelijk seriele communicatie bussen. Waarbij RS-232 uit het jaar kruik is en USB wat moderner. Het gebruik van 2 seriele kanalen tegelijk klinkt niet logisch. Zeker niet voor een reader.

Welk merk is die reader?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

@ Psychosammie: Merk is van een satshop en ik weet niet op ik dat hier mag vermelden. En ik denk dat die USB aansluiting alleen dient om de reader van stroom te voorzien.

Geplaatst:

Ik heb hem op google gevonden. USB is inderdaad voor power. Raar. Vooral omdat ik het idee had dat er links nog een plug te zien is voor de stroom.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

in dat geval ergens een +5v vinden op je moederbord en daar op prikken?

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

pak gewoon een rode en zwarte draad van je voeding, is ook 5 volt, kun je zo aan een oude usb connect solderen ook de rode en zwarte draad.

dan ben je alleen de rs232 nog nodig, je kunt zo'n verloopstekkertje kopen, een usb naar serieel of een pci insteekkaartje.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...