Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Om een zo schoon en overzichtelijke log te krijgen wil ik gaan werken met OSCAM services.

Ik snap ik het niet zo goed.

De oscam.services kun je op 2 plekken toewijzen.

Op de reader en op de user welke moet je nu nemen of moet je ze allebei nemen? en als het allebei is waarom dan wel.

En als je een van ze moet aanzetten welke is dan het beste?

Ik heb namelijk een services file gemaakt als ik ze aan de user en aan de reader assign dan zie ik alsnog sid doorkomen die niet om mijn kaart zitten terwijl ik dat niet wil.

Daarnaast zie ik dat ik niet altijd mijn kaart op Hop1 binnen krijg terwijl de ECM limit nog niet is bereikt, prefer lokal staat netjes op 1 en best readers voor de caid staat op 2 (heb 2 kaartjes met zelfde pakket).

Ook zie ik niet dat caching werkt. ik heb CCcam los draaien en oscam ook en werk met N-lijn in CCcam als je het op deze manier doet werkt caching dan niet? Ik heb dit getest met 3 boxen waar ze alle 3 naar hetzelfde kanaal kijken en dan zie ik toch dat mijn ecm time rond de 300ms zit terwijl ik voor de overige boxen zou verwachten dan die veel lager zou zitten.

Hoo dat iemand wat opheldering kan geven

Hemant

aangepast door Michel
Onduidelijke onderwerptitel, let er de volgende keer op a.u.b.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

als je een oscam.services hebt aangemaakt, moet je best voor elke reader een lijntje bijschrijven waarin je enkel in negatief (!) gaat aanduiden wat je van die bepaalde peer NIET verwacht, inklusief natuurlijk je eigen kaartje(s)...

Je kan dit manueel maar het gaat zeer makkelijk via de webinterface.

... en wat betreft je thuisnetwerkje vraag ik me echt af waarom je via CCcam wil ? het is zo simpel en snel van OScam naar OSCam met camd35 !

;)

aangepast door yvessr

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Geplaatst:

@yvessr

Ik zit met hetzelfde probleem dat ik requests zie die toch echt niet in m'n services staan.

Als ik je goed begrijp geef je voor je internal reader aan ik heb services X op mijn kaartje ( in mijn geval FamilyHD )

Dus ik vink daar mijn services die ik voor FamHD heb aan.

( wat als ik het beetje begrijp betekend, hier is enkel dit pakket te krijgen )

En voor de overige readers vink ik de ! variant aan van FamHD want die heb ik tenslotte zelf en dus niet nodig van een reader.

( wat dus zo iets betekend als ik wil alles behalve deze paar services? )

Geplaatst:

Alleen een oscam.services bestand aanmaken en bij geen enkele reader een positieve of negatieve services aanzetten heeft toch als effect dat het oscam.services bestand helemaal niet gebruikt wordt?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

nou volgens mij gaat dat ook niet helemaal op. Ik heb op mijn locale reader aangevinkt welke kanalen ik heb en bij de overige heb ik die als ! aangevinkt en toch gaat ie dan nog bij mijn lokale kanalen naar share toe.

Klopt mijn services dan niet of wat doe ik dan niet goed. heb ook de loadbalancer al uit gezet, maar maakt niet uit.

verder vind ik oscam zeer wisselend werken. CCCam deed het eigenlijk altijd ok, maar Oscam kan dagen goed werken en dan ineens weer slecht

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

• Moderator
Geplaatst:

Heb je wel in je oscam.conf onder [global] preferlocalcards = 1 staan?

Overigens kan je volstaan door alleen je services die je hebt op te geven de ! hoef je niet op te geven.

Ik heb Oscam al een tijdje draaien hier, en hij doet het echt als een tierelier. Het configureren en uitzoeken van wat waar geregeld moet worden en hoe dingen in elkaar steken heeft even tijd gekost, maar het draait hier nu gewoon super.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

verder vind ik oscam zeer wisselend werken. CCCam deed het eigenlijk altijd ok, maar Oscam kan dagen goed werken en dan ineens weer slecht

Ervaring heb ik ook, komt omdat oscam een blacklist aanlegt van kanalen die hij niet heeft kunnen krijgen bij een reader. Stel dat die 5 minuten ff storing had oid boem gelijk blacklist.

Kan het zijn dat je hele snelle shares hebt die de ecms sneller verwerken dan je lokale kaart?

Met oscam moet je bij ingrijpende acties met services en loadbalancer oscam zelf compleet opnieuw starten. Ik weet niet of dat nog zo is maar poos terug killde ik oscam proces en startte die opnieuw en dan pas deden de wijzigingen het. Restart in webif bleek dus niet voldoende.

Met een loadbalancer moet je volgens mij geen positieve services gebruiken, maar alleen !services. De loadbalancer stuurt namelijk sowieso alle verzoeken naar de readers tenzijn je een ! hebt bepaald voor eog en reader.

Wat ik nog niet begrijp kwa oscam.services is de combinatie met reshare_mode voor cccam clients

reshare_mode = x

CCcam reshare mode
0 = reader reshares only received SCs for CCcam readers,

defined filters/CAIDs/idents on other readers (default)
1 = reader reshares received SCs (like=0) and defined services
2 = reader reshares only defined reader services as virtual SCs
3 = reader reshares only defined user services as virtual SCs
4 = reader reshares only received cards

Every server is shared as hop=0 and with defined reshare values.
Service reshare only works if positive services defined: no service - no reshare!

Moet je bij mode 3 en 4 nu in oscam.user of oscam.server de regel services = in gaan vullen met services die je wilt doorsharen?

Ik begrijp hem even niet, ook niet in de duitse uitleg als is die wel een stuk uitgebreider

damit kann man festlegen welche Karten an die Clients gesendet werden.
"reshare_mode = 0" ist default und Standard, hier werden alle Karten wie bisher an die Clients gesendet.
Auf "reshare_mode = 1" gestellt ist es genauso wie default, nur werden zusätzlich noch die Services eines Readers mit veröffentlicht.
Wer also vollen CCcam_2.2.0 Support möchte mit god SIDs und bad SIDs braucht reshare_mode=1 mit sauber angelegten
Reader-Services (positive und negative Services). Auf "reshare_mode = 2" ändert sich das ganze etwas, statt die vom
CCcam-Reader empfangenen Kartendaten zu verwenden, werden nur noch die Reader-Services veröffentlicht.
Mit "reshare_mode = 3"werden dann nur noch die User-Services veröffentlicht. Somit kann man die Karten auf die
Dienste beschränken, die man eigentlich nur veröffentlichen möchte. Diese Option kann einem neugeborenen
Oscam Nutzer verwirren. Also wenn ihr das erste mal ein Oscam-CCcam Server aufsetzt,
benutzt erst mal "reshare_mode = 0" und befasst euch später mit den Unterschieden dieser Einstellmöglichkeiten.

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

• Moderator
Geplaatst:

blacklist wordt toch alleen gebruikt als je de load balancer gebruikt? Ik heb een tijdje getest met loadbalancer, maar sinds ik die uit heb staan gaat het ding echt als de brandweer

Geplaatst:

blacklist wordt toch alleen gebruikt als je de load balancer gebruikt? Ik heb een tijdje getest met loadbalancer, maar sinds ik die uit heb staan gaat het ding echt als de brandweer

Klopt helemaal maar als ik de loadbalancer uitschakel gaan de ecm request naar alle share readers tegelijk en die worden daar niet blij van. Dus ik moet die loadbalancer wel inzetten :(

Geplaatst:

Moet je bij mode 3 en 4 nu in oscam.user of oscam.server de regel services = in gaan vullen met services die je wilt doorsharen?

Ik begrijp hem even niet, ook niet in de duitse uitleg als is die wel een stuk uitgebreider

Ik heb mode 3 hier werken en ik vink bij de users aan welke services dus kanalen ze mogen ontvangen en welke services niet.

Oscam shared dan via cccam server protocol virtuele kaarten door aan de users die precies die services en kanalen weergeven die ik opgegeven heb: ideaal!

Geplaatst:

Op die manier kan je je kaart dus beperken en alleen een aantal zenders doorsharen per user, zelfs verschillend per user. Een !services is dus een zender of aantal zenders op je kaart die niet naar die user doorgaan. Ik heb nu een discussie met een mede-oscammer en die beweerd stellig dat in die modus alles wat in oscam.servicers staat wordt doorgeshared zonder per reader of per user positieve of negatieve services in te schakelen. Volgens mij moet je juist wel services invullen bij de users of readers.

• Moderator
Geplaatst:

Klopt helemaal maar als ik de loadbalancer uitschakel gaan de ecm request naar alle share readers tegelijk en die worden daar niet blij van. Dus ik moet die loadbalancer wel inzetten :(

Ook als je request mode = 0 hebt en preferlocalcards = 1?

• Moderator
Geplaatst:

Op die manier kan je je kaart dus beperken en alleen een aantal zenders doorsharen per user, zelfs verschillend per user. Een !services is dus een zender of aantal zenders op je kaart die niet naar die user doorgaan. Ik heb nu een discussie met een mede-oscammer en die beweerd stellig dat in die modus alles wat in oscam.servicers staat wordt doorgeshared zonder per reader of per user positieve of negatieve services in te schakelen. Volgens mij moet je juist wel services invullen bij de users of readers.

Het mooie is dat je dat dus kan instellen per user of per reader. Het hoeft natuurlijk niet, geef je geen services op voor je reader, dan wordt voor alles je kaartje bevraagd. Filter je het op kanalen die je wel hebt dan worden request die buiten je pakket vallen gewoon geweigerd, en als je voor een user een ! opgeeft, dan wordt als die user dat kanaal wat in die !service staat geweigerd.

Je kan het zo mooi maken als je zelf wilt met die services filters

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...