Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je het goed instelt kun je veel foute requests afvangen, maar hoevaak veranderen sids? Je kunt wel vandaag een oscam.services aanmaken, maar als een sid veranderd ben je die zender kwijt omdat je services verkeerd is ingesteld.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

Hoi,

De topic wordt steeds interessanter.

Hoe vaak veranderen die sids eigenlijk?

Beste is volgens 1 lijst aan te maken met alles wat je lokaal hebt. bij de overige readers pak je tov dis !services dan pakt ie altijd je eigen kaarten. Wat er anders gebeurt is dat andere readres soms sneller reageren en dus kijg je een non-local sid toegewezen de lijn kan misschien wel snel zijn maar als de kaart van de nonlocal het te druk heeft stopt je beeld alsnog.

hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

Geplaatst:

Ook als je request mode = 0 hebt en preferlocalcards = 1?

... mijn ervaring is dat OScam vlotter werkt met request mode = 1 ...

......

verder terloops toch ook nog effen vermelden dat je met de group = ... je users ook kan inperken.

:cool:

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Geplaatst:

Is er ook iemand die weet hoe je en complete caid kan blocken zonder alle sids erin te zetten?

hemant

Geplaatst:

verder terloops toch ook nog effen vermelden dat je met de group = ... je users ook kan inperken.

Klopt alleen doet oscam helaas geen cache utiwisseling tussen verschillende groepen readers.

Als er in verschillende groepen users dan nederland 1 gekeken wordt vragen ze bij hun eigen groepsreader een controlword op ipv dat het uit de cache komt.

Met services heb je dan maar 1 controlword nodig van 1 kaart.

Is er ook iemand die weet hoe je en complete caid kan blocken zonder alle sids erin te zetten?

Maak in oscam.services volgende aan:

[canaldigitaal_NL_Alles]

caid = 0100

provid = 00006A

Geplaatst:

Ondanks de informatie die in de wiki lijkt te staan... als je een oscam.services bouwt en die aan geen enkele reader of user toewijst, worden deze in de cccam modus wel degelijk gebruikt. reshare_mode = 3 om precies te zijn.

De problemen waar ik nu nog mee worstel hebben met de load balancer te maken. Soms is er een glitch o.i.d. en wordt een zender op 'not found' gezet. De zender is wel degelijk te vinden, maar omdat er een 'not found' stond wordt de reader geblokkeerd. Mijn lb_mode staat trouwens op 1 (fastest first). Wie heeft de gouden tip om de valse not founds snel weer vrij te geven zonder de hele funtie van de load balancer om zeep te helpen?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst: (aangepast)

Ik wil enkel enkele sids van mijn smartcard beschikbaar maken voor een 2e ontvanger.

Ik heb dus een service entry Genaamd "tvvsids" gemaakt van die sids, en in de [reader] services = tvvsids

MOet ik nu de reshare_mode op 3 zetten voordat dit effect heeft?of is dit niet van belang?

aangepast door fjskmdl
Geplaatst:

Wie heeft de gouden tip om de valse not founds snel weer vrij te geven zonder de hele funtie van de load balancer om zeep te helpen?

Ik heb exact zelfde worstelpuntje. Ook als ik reopen channels after time tijd wat korter zet ik krijg het maar niet tot tevredenheid werken.

In de webif kun je in overzicht van de channel bij de readers ook "delete all not founds" aanklikken maar dat is weer een manuele actie.

Een functie disable blacklisting channels global zou niet gek zijn. Vervolgens config ik zelf met services wel wat waar wel of niet te halen valt.

Enfin, hopelijk doe ik zelf iets verkeerd maar ik krijg het net als jij niet lekker draaien.

Geplaatst:

Ik denk dat de load balancing nog 'unstable' is ;)

Geplaatst:

ok dank voor de uitleg ik snap het nu en ik zie dat het perfect werkt.

Groeten,

Hemant

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...