Ga naar inhoud

Ontvangst is met Multitenne niet altijd goed.

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

hallo,heb een openbox s10 en een multitenne.Nu wil er gebeuren dat als ik bv op de hotbird ontvangst heb van 75% toch op deze satelliet niet alle zenders kan ontvangen,heb ik in een keer zomaar 15 % ontvangst.schakel ik weer terug naar een andere zender op dezelfde satelliet weer vol ontvangst.Astra op 19,2 heb ik voldoende ontvangst.Astra op 28 heb ik ook voldoende, maar 23,5 valt weer tegen met 20 a 30 % ontvangst.waar kan dit aan liggen.

aangepast door Gerard 76
onduidelijk onderwerp

Geplaatst:

Beste Jampie,

Helaas ken ik je S10 box niet. Ik weet ook niet of je Multytenne een singel of twin uitvoering is. Is het een twin uitvoering wissel dan eens beide coax kabels. Kijk wat dat voor resultaten geeft. Dan zie je direct of de fout zich verplaatst Iets anders is betreft A3. Ook weet ik niet hoe oud je Multytenne is. In de beschrijving staat dat bij het plaatsen van de Multytenne dat je hem uit moet richten op A3. en dan is alles "goed".. Waarom staat dat zo in de beschrijving, wel A1 is een sterke satelliet en heb je zo gevonden. Maar tegenwoordig wordt A3 steeds belangrijker. De HD zender verhuizen daar naar toe en er wordt tegenwoordig een andere uitzendtechniek toegepast 8PKS en A3 is zwakker als A1. Dit alles maakt dat je een sterker signaal op A3 nodig hebt . Dus optimaal uitrichten op A3. Waarschijnlijk woon je ten oosten van de lijn Utrecht omdat je zegt dat normaal Hotbird en A2 goed zijn. Maar woon je westelijker als 5 gr oost dan moet er nog iets gebeuren voor optimale ontvangst Laat maar eens horen misschien kunnen we dan verder meedenken .

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Geplaatst:

Hallo Jampie.

Foutje. Ik zeg in de beschrijving staat, Multytenne dat je hem uit moet richten op A3. en dan is alles "goed" A3 is hier fout ik bedoeld Astra 1 .

@jampie,

Eerst de Multytenne perfect uit richten.

Dan komt het probleem dat bij zowel Astra als Eutelsat (Hotbird), meerdere satellieten op dezelfde positie gepositioneerd zijn.

En het is nu net bij Hotbird dat niet alle frequenties ontvangen kunnen worden. Daar voor is de Multytenne net iets te klein.

Wat nog zou kunnen helpen, de Hotbird LNB vervangen voor een Inverto Black Ultra LNB.

Maar of dat past? en je bent de garantie kwijt.

Anders wachten tot dat Eutelsat de oudere slechter te ontvangen satelliet vervangt.

Het probleem met 23.5E komt omdat sommige zenders in DVB-S2/8PSK worden uitgezonden, bijv.

Eurosport HD en Hştorie HD

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Hallo Emekli,

Om een LNB in een Multytenne te vervangen door een andere uitvoering, vergeet dat maar. Er is in de Multytenne zo weinig ruimte, dat ze de jassen van de Alp's LNB uitgedaan hebben. En dan hebben ze nog concessies moeten doen aan de opstelling.

aangepast door Radenko@onsbrant

Is de multytenne aan te raden of niet met de toekomstige 8psk en HDTV uitbreiding, zijn de bbc zenders goed te onvangen?

Heb je snel uitval bij regen? Ik heb nu een 78cm met een duo lnb staan.

Of is er een goed alternatief?

aangepast door henrybu
Geplaatst:

Hallo henrybu,

Astra 3 is al zwakker als Astra 1 en zoals je zelf al aangeeft DVB-S2 8PSK uitzendtechniek, bij een Fec 3/4 heb je 7 dB signaal/ruisverhouding nodig maar bij een Fec 5/6 wordt dat al 9,5 dB . Je wilt toch ook niet dat met elke flinke regenbui redelijk wat zenders wegvallen zoals Eurosport HD en History HD op een transponder met DVB-S2 8PSK . Dus door de aanpassingen van uitzend techniek op deze manier zal het voor de kleinere schotels moeilijker worden.

Geplaatst:

De Astra 28.2 is met de Multytenne hier veel beter te ontvangen dan de Astra 3B. Channel 4HD (ook op een 8PSK transponder) komt hier met de multytenne gewoon keihard binnen. Zelfs bij een stortbui. Met name de Astra 3B en sommige Hotbird transponders vormen een probleem bij regen.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Geplaatst:

Beste Core,

Het kan wel kloppen wat je zegt dat A3 minder goed doorkomt. In de beschrijving staat dat je uit moet richten op Astra 1 en dan staat alles goed. (Adverteren doet verkopen). Astra 1 is een sterke satelliet en dus makkelijk te vinden Astra 3 is iets minder sterk. Maar tegenwoordig wordt A3 steeds belangrijker en je geeft zelf al aan 8PSK uitzend-techniek. Dus meer signaal nodig. Nu heeft men bij het ontwerp van de Multytenne al concessies moeten doen i.v.m met de ruimte. De LNB van A1,A3 en A2 liggen strak tegen elkaar aan. Terwijl de hoek waaronder de satelieten staan niet hetzelfde is. Dus als je optimaal op Astra 1 uitricht kan het nooit zo zijn dat Astra 3 optimaal is. Daarom is mijn advies bij installatie zoek Astra A 1 op en ga fine tunen op Astra 3. Nu woon je in Arnhem maar als je westelijker als Utrecht woont moet je je schotel nog kantelen naar het ontwerp gebied van 8 gr oost.. anders staan A2 te laag en Hotbird te hoog. Als je alle ins en outs wilt weten over de constructie van de Multytenne. Stuur maar een PM . Het verhaal is nog niet helemaal beschikbaar maar het komt er aan.

Geplaatst:

We zijn hier met drie personen thuis en zijn doorsnee tv kijkers met twee tv's, gaan we spijt krijgen van de multitenne?

Daar het toch een redelijke investering is.

Graag jullie ervaringen en of advies.

• 5 maanden later...
Geplaatst:

• ik heb ook de multytenne twin geplaatst in omgeving roeselare en heb overal signaal 90% en kwaliteit 74%, echter de nederlandse filmkanelen , daar blijft het signaal +-90% maar kwaliteit flipt continu van 20-35% met blokken tot gevolg, beter krijg ik het niet afgeregeld.....
  • denk niet dat ik hem nog wat mer moet kantelen naar het oosten gezien de waardes eigenlijk overal gelijk zijn, beide uitgangen worden gebruikt op een openbox S9 en geven hetzelfde resultaat. De kanalenlijst werd enkle weken gelden gescand op een Triax 110 met 4 apparte alps lnb's. Heb nu de kanalenlijst gedeleted en laat openbox nog eens scannen en zal dan opnieuw testen.
  • Ga er misschien ook eens mijn dreambox aanhangen.....
  • Zou dit probleem toch niet aan de modulatietechniek liggen?
  • Merk wel met de openbox S9 dat het wel lang duur vooraleer "één" beeld geeft en het af en toe nog bevriest ook, nochtans met goed signaat ?

Geplaatst:

In Roeselare moet je mast 3,5 graad naar het oosten gekanteld zijn om een optimale ontvangst te hebben met een Muttytenne. Dat is 6mm scheef op 10cm hoogte gemeten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen