hansputters Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Zoals in een ander draadje reeds gemeld, ben ik terug bij af door de oorspronkelijke Dream-firmware (d.d. november '11) in te laden. Moeilijk te staven maar de beeldkwaliteit lijkt me op sommige SD-zenders nu beter. (kan dat eigenlijk en zo ja waar is dat aan toe te schrijven?) De vormgeving van de ondermenu's zijn, althans in mijn beleving, wat minder priegelig. Minpunt is de DVB-ondertitel-weergave; het lichtgroene fonttype schittert nou niet bepaald door duidelijkheid. Vraag: mocht ik de huidige skin vervangen door een ander, wordt dan "automatisch" de vormgeving van de ondertitels gewijzigd? En zo ja, hebben jullie misschien nog suggesties welke skin het duidelijkst is? Bedankt, hans
icesat Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 (aangepast) (uitgepakte) skin_user.xml zetten in de map /etc/enigma2 (attributes op 644 en enigma herstarten) en je hebt bij alle skins duidelijke leesbare witte ondertitels 9 februari 2012 aangepast door icesat
hansputters Geplaatst: 9 februari 2012 Auteur Geplaatst: 9 februari 2012 Ga ik vanavond meteen uitproberen, dank je wel icesat!
hansputters Geplaatst: 9 februari 2012 Auteur Geplaatst: 9 februari 2012 root aangepast volgens de tip van icesat: zeer duidelijke ondertitels nu! Toch nog een vraagje: is het formaat misschien nog enigszins aan te passen (verkleinen) ? Nogmaals dank voor de suggestie!
icesat Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Als je het bestandje met een text editor opent zie je font="Regular;40" staan Pas 40 aan naar een lager getal voor kleinere ondertitels (bijlage aangepast naar font="Regular;35")
hansputters Geplaatst: 10 februari 2012 Auteur Geplaatst: 10 februari 2012 Hallo, Heb het bestandje zojuist geopend en merkte toen dat je zelfs de moeite nam de regels naar puntgrootte 35 aan te passen. Super, nogmaals bedankt! Dus...met b.v. Filezilla het vorige "40" bestandje verwijderen en dan vervangen door het nieuwe met "35" ? Hoe weet je dat toch allemaal, ben behoorlijk onder de indruk.
icesat Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 (aangepast) Dus...met b.v. Filezilla het vorige "40" bestandje verwijderen en dan vervangen door het nieuwe met "36" ? Verwijderen hoeft niet. Je kan het oude bestandje gewoon overschrijven met het nieuwe. Als het lettertype font nog te groot is wijzig je de waarde verder omlaag totdat je het gewenste resultaat hebt. Of hogere waarde voor groter. mvg, 10 februari 2012 aangepast door icesat
hansputters Geplaatst: 10 februari 2012 Auteur Geplaatst: 10 februari 2012 Lettertype (was al) en grootte (nu ook) absoluut top! hartelijk bedankt voor al je moeite!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen