Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraag over een CI module. Wanneer ik deze wil gebruiken moet ik dan mijn tv altijd aan hebben voor radio of is er een soort van passtrough functie. Anders kan ik beter een decoder nemen natuurlijk. Om nou heel de dag de tv aan te hebben voor muziek vind ik teveel van het goede.

Geplaatst: (aangepast)

ik kan het enigzins volgen (wat je schrijft)

en denk dat je een CI module in een "multituner LCD of Plasma" gebruikt met een abonnement kaart die tv en radio van dat abonnement opent.

Ja de one-in-all TV oplossing met multituner is altijd gebonden aan decoderen via het televisie aparaat met CI module erin.

Dus die TV moet aan / ingeschakeld zijn er is bij dergelijke apparaten GEEN pass-trough.

Daar is dan de separate enigma2 sat-receiver met ethernet aansluiting wellicht flexibeler.

Die kan namelijk ook de sat-radio stream op je PC/ Ipad / android weergeven danwel separaat als audio signaal aan je AV-receiver. (ook in standby)

Welke van de randapparatuur nu de gunstigere is in verbruik moet men zelf uitzoeken

Als TV altijd aan staat wegens puur radio horen, tja dan verbrand je heel wat kiloWatt.

Echter als het enkel om radio gaat is er via internet streams zoveel radio, ook gelijk aan jou abonnement, dat je wellicht een simpel IP-radiootje kunt gebruiken

ciao

aangepast door Tonskidutch

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Ja dat klopt ik wil eigenlijk de CI-Module van CD gaan gebruiken in mijn Panasonic Led Lcd tv. Ze komen morgen de schotel plaatsen en twijfel ik dus tussen de CI of hun decoder de M7 SAT801. Maar als het zo is dat mijn tv aan moet voor radio dan neem ik wel de decoder. Ik dacht dat de radio misschien via een Passtrough bij tv in standby modus werkte via een optische/toslink kabeltje maar je CI en kaart is dan waarschijnlijk niet geactiveerd.

Geplaatst:

Heb me een Led TV(Samsung) aangeschaft met ingebouwde CI-module met TVV kaart en kan naar radio luisteren

terwijl de TV aanstaat en kan mijn beeld uitzetten door een wijziging aan te brengen in de beeldmodus van

de TV. Mijn Tv is aangesloten op mijn audioinstallatie.

• Moderator
Geplaatst:

Bepaalde beeldschermen hebben een "radiostand" waarbij het beeldscherm wordt uitgeschakeld.

Kijk even bij de specificaties of gebruiksaanwijzing van je toestel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen