Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goedendag

Ik ben aangekomen op de keuze van een andere dreambox. altijd een DM7020 -S gehad en deze werkt nog steeds prima, maar wil HD.

Nu heb ik van alles en nog wat gelezen hier op het forum, maar een paar dingen zijn me nog onduidelijk.

Ik ben op zoek naar een HD dreambox met twin-tuner.

Volgens mij zijn dat dan de dm 8000 en de dm 7020 HD

Ik wil een kanaal kunnen opnemen en een kanaal kunnen kijken. Timeshift of 2 opnames

Voor de keuze van hardeschijf wil ik weten, of het hezelfde geld als met mijn oude dreambox namelijk 2 GB voor 1 uur opname of word dit meer met Hd opname.

Tevens heb ik sinds kort een glasvezel lijntje dus een dvb-c tuner is misschien ook leuk ( mits dit werkt)

Nu geloof ik dat de dreambox dm 8000 dat als enige kan. een twin tuner dvb-s en dvb-c

Is dit trouwens handig in gebruik.

Daarom ben ik dus aan het kijken gegaan voor een dm 8000.

maar heb er 3 verschillende gevonden, namelijk:

Dm 8000 S HD

Dm 8000 S HD PVR

Dm 8000 SC HD PVR - Ready

wat is het verschil en welke moet ik hebben

Of kan een Andere dreambox ook een uitkomst bieden.

mvg bjorn

aangepast door megalodon

Er is in mijn ogen maar een Dm8000-HD Die andere zoals aangeven zijn met of zonder harde schijf.standaard worden ze zonder harde schijf geleverd en ook zonder een DVD Speler/brander.En verder kun je hier post-33346-0-70941700-1328808245_thumb.jpg je vergelijking doen.En als je voor de DM8000HD kiest gaat er echt een wereld voor je open.Ik kan het weten ik heb er namelijk een.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Bedankt voor uw reactie.

dit lees ik " Een Personal Video Recorder (PVR) is een decoder met een ingebouwde harde schijf om programma's op te nemen "

een dreambox met een hd is toch altijd een pvr.

weet u toevallig hoe het zit met opname van films of dat veel meer is op hd kwaliteit. dan 2 Gb op 1 uur

Geplaatst:

Dat maakt toch niet uit,als je een grote hdd (1TB) erin zet heb je nergens omkijken naar. de box regeld dat zelf.Je kan dat niet instellen zoals bij de DM7020S.

Ik zelf heb een normale 160Gb harde schijf van Maxtor erin zitten.voor mij groot genoeg.en ik heb daar films muziek en foto's op staan.Films gedownload via pc die kun je er zo naartoe kopieren en kijken maar. als het maar avi/mkv/mov/of m2ts gebruikt.

Geplaatst:

hoi

ik heb ook een 8000 bevalt zeer goed 750 gig er in meer als genoeg ruimte

maar als je er een koopt let dan op dat je er een met de nieuwe rev.1.3 koopt

deze is begint met serie no a en dan het nummer daar zitten de nieuwe tuners in en een aantal andere verbeteringen

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

Nu geloof ik dat de dreambox dm 8000 dat als enige kan. een twin tuner dvb-s en dvb-c

Is dit trouwens handig in gebruik.

De DM7020HD kan dit ook.

Ik heb een DM7020HD met 2 interne tuners (1xDVB-S & 1xDVB-C) en 1 Sundtek USB tuner (DVB-T) en dat werkt perfect.

Enkel de Sundtek USB tuner zapt iets trager.

Ik ga ervan uit dat als je genoeg hebt aan 2 common interfaces en je hebt geen DVD drive slot nodig, dan kies je gewoon voor de DM7020HD

groet

Geplaatst:

Ja het is eerst goed afwegen wat je wilt. Met HD is er veel meer beeld informatie dus ook meer ruimte per uur maar ook daar ligt het weer aan de uitzending. HD van CDS is van veel lagere kwaliteit dan de Duitse publieken omroep dus ook minder data.

Met Glasvezel kan je op veel plaatsen het Analoge basis pakket gratis digitaal in DVB-C ontvangen met de meeste lokale omroepen uit jou regio.

Wil je extra digitaal pakket afnemen via de glasvezel dan heb je niks aan je DVB-C tuner want dat gaat over IP en is (nog) niet mogelijk op een dreambox.

Dus wil je 2x sat en 1x dvb-C en HDD en dvd dan is de 8000 super.

Ben je tevreden met 2xsat of andere combinatie met tuners en HDD dan is de 7020HD een perfect apparaat.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Bedankt voor de informatie.

ik heb nu inderdaad van glasvezel het analoog basis paket.

Mijn panasonic 42vt30 heeft een c tuner die werkt.

hoopte dat ccam ook bij glasvezel wat zou doen.

nu moet ik alleeen bedenken of ik ook van de c tuner wil kunnen opnemen.

bedankt

Geplaatst:

Op het dreambox forum en op i have a dreambox staat een flyer van dream multimedia waarin staat dat de 8000 dit jaar niet meer gemaakt wordt.

Dat zou misschien kunnen beteken dat er een opvolger komt en dat de 'oude 8000' dus tweede hands een stuk goedkoper gaat worden.

Misschien iets om mee te nemen in je overweging

Geplaatst:

Ik heb beide en ben net wat meer onder de indruk van de 7020. En, er zit een S2 en een C tuner in, dus zonder extra uitgaven klaar voor ontvangst via beide media.

Qua schijf, altijd te klein, dus neem hem zo groot mogelijk. 2 Tb of zo.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Qua schijf, altijd te klein, dus neem hem zo groot mogelijk. 2 Tb of zo.

Dat ben ik niet helemaal met je eens,ik heb 160gb en heb ruimte zat over.Ligt eraan wat je erop zet en erop laat staan.ik verwijder ook weer films die niet meer bekeken worden. Tuurlijk als je een soort bibliotheek opna houd van films en muziek,dan heb je gelijk.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Met een feed van 45 Mbps kom ik aan bijna 16 GB/uur, dus reken maar uit. Hoe groter hoe beter!

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...