Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik zit ook te dubben om eens een dreambox te kopen.

omdat hier al de linux spullen altijd zwaar tegenvielen (inclusief acryan, dm500 , qbox etc) maar goed ik ben geen nerd.

vorig jaar besloot ik dan maar in duitsland alle sites met klantenreviews na te lopen en de clarke-tech et9000 scoorde (alleen 2 satelliet tuners mogelijk) goed

en hij geeft inderdaad goed beeld en draait stabiel.

maar overal wordt gewaarshuwd dat linux hobby blijft,

je moet rommelen met software omdat het ding van fabriek af haast niets kan dus ook niet eenvoudig een smartcard aflezen. en dat is ook met dreambox wat ik nu weet.

de keuzes voor de meesten waren simpel (gewoon een kastje met twee sattuners)

maar ik wil zowel satelliet als digitenne ontvangen.(nou effe niet lachen sat-hackers - maar sluit het aan op een topkwaliteit-plasmascherm)

degene die nu kabel EN sat wil ontvangen moet zich net als ik afvragen of hij genoegen neemt met het feit maar met zekerheid EEN zender op te kunnen nemen op bijvoordbeeld de sat tuner.met een beetje geluk (binnen boeket, tranponder of zo) kun je dan nog een 2e zender kijken of opnemen maar meestal niet.

Dan kom je net als ik terrecht op een ontvanger met 3 (VU+Ultimo) of 4 (dm8000) tuners om met de bekende vrijheden te kunnen opnemen en kijken.

De DM8000 is 4 jaar oud en loopt (dus) achter in specificaties op huidige ontvangers wat je merkt aan het kleine geheugen een gekke dvi en ook dat er alleen maar een dvd brander in kan en geen blu ray brander. wie brand er nou in godsnaam een dvd van zulke mooie hd opnames? Verder is het geen hdmi1.4 dus kun je 3d kijken denk ik ook vergeten.

kortom ik verwachtte al een opvolger en wilde daar op wachten.

Maar tot nu toe kan mijn linux sat ontvanger van ca 330 euro na dagen (ongewild) klungelen met software helemaal niet tippen aan mn Fantec mediaspeler om dvd en blu ray files af te spelen.

De sundtek heb ik ook geprobeerd op mn et9000 en die werkte niet na dagen geklungel. en die heeft ook het nadeel dat je het signaal niet door kunt koppelen. En kost twee keer zo veel als een ingebouwde insteektuner. Daarom koop ik geen dm7020 hd met maar twee tuners erin.

De VU+ ultimo scoort heeel goed in user reviews - op sommige sites beter dan dm7020 hd - (heeft 3 tuners met alle vrijheden van keus)

en kost de helft minder dan denk ik een opvolger van Dreambox.

Waar ik op hoop is sat dreambox realiseert dat de concurrentie ook niet stil zit en dat ze gezien de minder economische tijden de opvolger van de dreambox 8000 niet zo extreem hoog prijzen. en ja dan koop ik die (in de 2e serie=goedkoper en kinderziektes eruit) en anders de vu+ ultimo.

PS ik heb hier 1,5 TB erin een jaar kostte dat maar 80 euro en als je effe wacht (tot fabrieken in Thailand weer produceren) komen die wel weer uit op dezelfde of lagere prijzen. Bij mij zitten ze allemaal 70% vol omdat ik mooie films wil houden. Als je alleen een weekje opneemt en alles kijkt en vanaf gooit is een paar 100 gb voldoende maar ook aankoop die schijven kun je beter mee wachten (500gb doet nu 75euro dat zou de helft behoren te zijn)...

aangepast door stabiel

Geplaatst:

Bij mij gaat die ook op mijn 42vt30 panasonic 3d plasmscherm.

Alleen ik heb nu een hdi dune b1 erop aangesloten voor 3d blue ray en de bekende mkv.

ik wacht op de dune d2 voor 3d iso. de xtreamer wil ik niet.

heb gekeken wat de dreambox kan met digitale tv. volgens mij niks.

heb het nu via utp op de tv.

mijne moet alleen 2 kanalen kunnen opnemen. en werken met ccam

Geplaatst:

Ik jou TV zit denk ik Internet ofzo maar DVB-C is een digitaal signaal ober de Cable DVB-S is Sateliet DVB-T is Terestical (digitenne)

DVB-C werkt super op een dreambox je kan alles combineren DVB-S en DVB C en met zappen merk je niets van het schakelen tussen de tuners.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Je zou toch denken dat de 8000 iets verouderd is omdat hij minder werkgeheugen heeft tov de 7020?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

is een oud topic dat weer is bovengehaald , denk dat de ts al lang gekozen heeft

de dag van vandaag overweegt er niemand nog om een dreambox te kopen , denk ik

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

is een oud topic dat weer is bovengehaald , denk dat de ts al lang gekozen heeft

Oke wat geef jij dan als voorkeur naar de toekomst gekeken?

Geplaatst:

Hmm ik wel hoor, heb nu een dm800 hd en die bevalt gewoon goed, ben toch een beetje huiverig voor al die andere exotische merken

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

Oke wat geef jij dan als voorkeur naar de toekomst gekeken?

ik overweeg een gigablue quad hd , maar ik lees er weinig over

enkel een paar gebruikers , maar die zijn er toch heel tevreden over

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst: (aangepast)

Met vreemde afstanbedieningen en elcos die er uit ploppen

En silverline,benelux,uitvoeringen,securityboards  battereitjes,bij diverse winkels niet meer verkrijgbaar enz enz 

aangepast door wortellica
Geplaatst:

Als je meer dan 2 tuners wilt is een dreambox absoluut nog een optie.

Zoek je iets met een single tuner dan ligt de prijs van een dreambox ver bover de andere soortgelijken.

En een merk als X-Trend of VU+  is niks mis mee hoor.

Belangrijk is de ondersteuning van de fabrikant.

Hierin blinkt DMM wel erg goed uit.Persoonlijke ervaringen.

Andere merken weet ik nog niet.

Mijn zwarte luxe DM8000-ab ging anderhalf jaar na aankoop stuk.

De batterijen blijven niet op de plek zitten waardoor hij niet meer werkte.

Winkel zegt dat er op een ab standaard geen garantie zit,dit ivm vallen enz.

Staat achteraf gezien idd netjes op de aankoopbon,maar goed,ik verwachtte toch dat er wel garantie op zat,

net als op een nieuwe box of zo.

Garantie is iets wat je als vanzelfsprekend beschouwd.

Heb direkt met DMM gemaild,probleem uitgelegd,ticket aangemaakt en heb 'm opgestuurd.

Binnen 14 dagen netjes een nieuwe thuis.

Met dit soort after sale zaken blinkt DMM gewoon uit.

Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Geplaatst:

heb nu de 8000 hd

daarvoor de 7025+ daarvoor de 7000

allemaal top geen problemen mee gehad

wel duur mar wel waar voor je geld

dus voor mij geen andere ;)

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...