Gast Mimisiku Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Raar probleem: Voorheen had ik een WiFi Bridge (Linksys WET-54G) gekoppeld aan mijn Dreambox.Dus een LAN kabel van de Dreambox naar de Bridge en dan draadloos naar de router. Dit werkte altijd prima. Nooit uitval en prima snelheid. Sinds kort heb ik de Bridge ingeruild voor een Linksys WiFi USB stick. Deze functioneert op zich goed, maar na 3 dagen is de verbinding weg. Met geen mogelijkheid opnieuw te activeren tenzij je de spanning van de box afhaalt.. Niet echt elegant. De RaLink verbinding is volgens het menu gewoon actief (Staat een groen vinkje achter). Alleen het vinkje bij 'Link' is weg... Gezien het feit dat het op een vaste tijd uitvalt verdenk ik de software van de box.. Misschien een leasetijd die de boel plat legt... Heb geen idee even waardoor...Iemand een idee? Ik gebruik de laatste OpenPli 2.1 beta....
theparasol Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Verdenk eerder die stick. Ralink is grootste prut die je voor geld kunt kopen. De sweex onder de wifi sticks. Ga er maar vanuit dat het een ralink firmwarebug is.
Loui (K) Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Dat idee had ik al,gewoon met een vaste lijn dan heb je ook geen probleem.
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Nee, daar geloof ik absoluut niet in. Linksys heeft een gedegen test en die stick is voorheen ook probleemloos in gebruik geweest op mijn laptop. Viel daar ook niet uit.. De bridge was ook van Linksys en werkte ook altijd naar behoren.. Ga ervan uit dat de Dreambox hem uitzet. Alle keren op exact dezelfde tijd..
theparasol Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Welk tijdstip is dat dan, wellicht dat iemand dan kan zeggen wat er op dat moment zo speciaal is wat eens in de 3 dagen optreedt.
Gast Mimisiku Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Tijd is niet te zeggen. Hij telt 3 dagen na de reset. Dan stopt hij ermee. Ben aan het witten en trok de stekker van de router eruit. Ma herstart was de verbinding ook dood. Is dus een her-authenticiteit probleem (null)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen