Wim J Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Onlangs de VU+ ultimo aangeschaft met 2 SAT en 1 DVBT ontvangers erin. Vrijwel onmiddellijk OPENPLI erop geplaatst. Ook een 500GB HDD erin gevezen. Wat me opvalt in vergelijking met m'n 2 vorige ontvangers is dat de beeldkwaliteit van SD uitzendingen bij deze VU+ ondermaats is. Mijn scherm is 100 inch diagonaal dus één en ander is wel groter dan gemiddeld. Waar ik me aan stoor is een soort vertikaal zaagtand patroon dat optreedt bij SD uitzendingen icm snelle bewegenden beelden of beeldwissels, ook merkbaar in ondertitelling. Het lijkt alsof de even en oneven horizontale lijnen niet perfect onder elkaar staan. Is dit nog iemand opgevallen? Dit probleem stelt zich enkel bij satelliet-ontvangst. Met DVBT heb ik een ander probleem,... zie ander topic. VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
Moderator wiz Geplaatst: 9 februari 2012 Moderator Geplaatst: 9 februari 2012 Hoe heb je de scaler sharpness staan? varieer daar eens mee en kijk eens of het dan beter wordt? Anders zou je de auto resolution plugin eens kunnen proberen die schakelt je vu terug naar het formaat waarop wordt uitgezonden, en dan kan je de scaler van je tv gebruiken om eens te kijken of dat beter gaat. Ik denk dat je de scaler sharpness op default hebt staan (is ongeveer in het midden). Bij mij staat ie op 0 VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Emekli Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Niet om PLi op zich af te katten, maar ook ik had dat probleem. Welke instelling ik ook deed. niks hielp. Ben een jaar geleden overgestapt naar VTi, en zonder wijzigingen was het beeld in een keer in orde. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Tonskidutch Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Nu ja, zomaar plotsklaps is ook raar. ik heb destijds, enkele dagen zitten testen wat VOOR MIJ de beste instellingen waren dat hebben de meesten doorgemaakt of blijven sukkelen. let op een enigma2 HD receiver moet de originele beeldresolutie weergeven alle andere waarmede de beeldinhoud wordt opgerekt of uitgetrokken is per definitie FOUT 1) tv soort + aansluiting (cvbs - scart/rgb - scart/component - hdmi) en de beeldinstellingen op tv 2) beeldformaat (automatisch, of 16x9, of 4x3) 3) formaatkeuze letterbox / pillarbox etc) er zijn er dus genoeg genoeg instellingen om je weg te verliezen dat een image per toeval de juiste defaults ingesteld heeft voor jou kijk kast is toeval. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
smoking Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 (aangepast) Ik denk eerder dat de vu's problemen hebben metde interleaced uitzendingen , een lcd of plasma is nu eenmaal progressive , P dus , en moet je box of tv dat omzetten . Ik heb een dm 800 gehad , geen probleem daarmee , maar zowel de duo als de ultimo , die hebben daar last mee ( ook in de ondertitels ) ongeacht de image , en dan mag je instellingen veranderen zoveel je wil , het blijft zichtbaar . 10 februari 2012 aangepast door smoking vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Zuppelan Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 en moet je box of tv dat omzetten ... zorg dat je TV dan de boel omzet, zodat de VU+ daarin niets fout kan doen.
smoking Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 De hardware daarvoor nodig , vind je niet op de consumenten markt . Interleaced is niks meer dan een bandbreedte besparende halfbeeld techniek . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
Moderator ceesv Geplaatst: 10 februari 2012 Moderator Geplaatst: 10 februari 2012 Interlaced stamt uit de tijd van de glasbakken, en was bedoeld om de verticale resolutie te verdubbelen van 312 naar 625 lijnen. De electronenstraal was namelijk in staat tussen het eerste halfraster een 2e raster te schrijven. Onze moderne platte schermen hebben het raster al vast in het scherm, je kan dus niet tussen de 2 rasters schrijven. Je moet dus nu telkens een oud halfraster meeschrijven met een nieuw raster. Bij stilstaand beeld gaat dit prima, wanneer het beeld beweegt gaat het mis. Je deinterlacer dient dit op te vangen, en dit gaat kennelijk met je ontvanger niet optimaal. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Wim J Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 geen enkele setting lijkt te helpen misschien moet ik ook maar eens de VTI-image proberen. Want alle andere zaken heb ik geprobeerd,... inclusief alle combinatie-mogelijkheden met de projector. Ook met een andere TV heb ik hetzelfde probleem. Kan dit fenomeen aan de toegepaste softcam liggen? Al bij al ben ik toch enigsinds ontgoocheld in dit ding, veel mogelijkheden en snufjes, maar het lijkt alsof men vergeten is dat het uiteindelijk om het beeld draait. Ook DVB-T loopt niet zoals het hoort. VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
Zuppelan Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 De taak van een softcam is om controlwords af te leveren. Er zijn maar twee mogelijkheden: - Control word is goed -> je hebt beeld - Control word is fout -> je hebt geen beeld Met andere woorden: Een softcam heeft geen invloed op de beeldkwaliteit.
Zuppelan Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Heb je het al eens voor elkaar gekregen de TV de deïnterlacing te laten doen? Welke videomode gebruik je hoegenaamd eigenlijk?
Moderator ceesv Geplaatst: 12 februari 2012 Moderator Geplaatst: 12 februari 2012 Wat je nu nog kan doen is een scaler tussenschakelen, welke bijvoorbeeld in een audio receiver van een home systeem zit. Die kan eventueel je interlace probleem oplossen en er een goed 1080p signaal van maken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Zuppelan Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Nou ja, ik wil eerst weten wat er naar zijn TV gaat: Als je bijvoorbeeld de Vu+ 1920i50 naar de TV laat sturen, moet het apparaat eerst de-interlace, dan schalen, en daarna opnieuw interlacen. Daarna moet de TV wederom de-interlacen. Waarschijnlijk is er wel wat te winnen door er een aantal stappen tussenuit te gooien.
Emekli Geplaatst: 13 februari 2012 Geplaatst: 13 februari 2012 @wimj, In VTi, menu>instellingen>Systeem>Audio/Video, staat bij mij alles als volgt; Video uitgang HDMI Modus 1080i Ververs ratio multi Toon 4:3 materiaal als Pillarbox Toon >16:9 materiaal als Letterbox Nu komt er wat over Audio, dan, OSD zichtbaarheid voluit Scaler scherpte niks aan doen. Hopelijk zijt ge hier mee geholpen. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Wim J Geplaatst: 13 februari 2012 Auteur Geplaatst: 13 februari 2012 Nou ja, ik wil eerst weten wat er naar zijn TV gaat: Als je bijvoorbeeld de Vu+ 1920i50 naar de TV laat sturen, moet het apparaat eerst de-interlace, dan schalen, en daarna opnieuw interlacen. Daarna moet de TV wederom de-interlacen. Waarschijnlijk is er wel wat te winnen door er een aantal stappen tussenuit te gooien. Ik heb alle settings geprobeerd, 1080 i en p 576 i en p. De projector kan je eigenlijk om het even wat geven al signaal, telkens gaat het goed, behalve met de VU+. Misschien val ik wel over een artefact wat op een 'normale' tv minder opvalt, maar op iets meer dan 100 inch is het zeer vervelend om naar te kijken. Overigens gaan HD uitzendingen prima, en stelt het probleem zich enkel bij SD VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen