Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

720p is een goede keus voor een plasma. Alternatief is d.m.v. autoresolution dynamisch aan te passen aan het signaal, en de TV het uit te laten zoeken. Vaak is de elektronica in zo'n TV prima in staat een 1080i-signaal op een goede manier weer te geven.

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Hallo! Ik heb deze discussie met grote belangstelling gevolgd. Met name de A/V instellingen. Maar als Emekli zegt: "Scaler scherpte niks aan doen" wordt dan bedoeld: "op het midden (default) laten staan' of wordt bedoeld: "helemaal naar links (op nul)" ?

En ik neem aan dat ik met mijn "HD Ready" Plasma TV de modus op 720p moet zetten? Of werkt het zo niet?

Vriendelijke groeten, Henk

Hoi Belsat,

Zuppelan geeft misschien een goede tip voor jou HDready

Zelf heb ik de instellingen nu op component 1080i per scart hetgeen de TV (ook al is die ouder) prima weergeeft

moet je gewoon eens proberen.

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik bedoelde, niks aan doen en op het midden laten staan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

OK, duidelijk. Maar zo te zien op het plaatje heeft Tonskidutch de scaler helemaal naar links staan ;-)

720p leek mij ook het meest logisch aangezien dat overeenkomt met de resolutie van mijn HD ready TV. Voor zover ik weet tenminste; ik vind deze materie altijd zeer gecompliceerd..

Thanx en Ciao, Henk (@Tonskidutch: ik doe je niet na, gebruik dit al tientallen jaren :-))

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Belsat,

(@Tonskidutch: ik doe je niet na, gebruik dit al tientallen jaren :-))

dat moet ook niet

je kunt het eens testen en dus ook weer terug gaan naar je oude instellingen

mijn plasma is ook meer dan 10 jaar oud

de stelling is eerder, ieder moet z'n eigen settings onderzoeken en daarmee optimaliseren.

en enkele TV's tegenwoordig gebruiken standaard beeldverbeter instellingen die juist contra-productief zijn.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

Ok, thanks!

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Minst slechte resultaat heb ik als het op nul staat, ofwel helemaal links.

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...