Zuppelan Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 720p is een goede keus voor een plasma. Alternatief is d.m.v. autoresolution dynamisch aan te passen aan het signaal, en de TV het uit te laten zoeken. Vaak is de elektronica in zo'n TV prima in staat een 1080i-signaal op een goede manier weer te geven.
Tonskidutch Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 (aangepast) Hallo! Ik heb deze discussie met grote belangstelling gevolgd. Met name de A/V instellingen. Maar als Emekli zegt: "Scaler scherpte niks aan doen" wordt dan bedoeld: "op het midden (default) laten staan' of wordt bedoeld: "helemaal naar links (op nul)" ? En ik neem aan dat ik met mijn "HD Ready" Plasma TV de modus op 720p moet zetten? Of werkt het zo niet? Vriendelijke groeten, Henk Hoi Belsat, Zuppelan geeft misschien een goede tip voor jou HDready Zelf heb ik de instellingen nu op component 1080i per scart hetgeen de TV (ook al is die ouder) prima weergeeft moet je gewoon eens proberen. ciao 26 februari 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Emekli Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Ik bedoelde, niks aan doen en op het midden laten staan. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Belsat Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 OK, duidelijk. Maar zo te zien op het plaatje heeft Tonskidutch de scaler helemaal naar links staan ;-) 720p leek mij ook het meest logisch aangezien dat overeenkomt met de resolutie van mijn HD ready TV. Voor zover ik weet tenminste; ik vind deze materie altijd zeer gecompliceerd.. Thanx en Ciao, Henk (@Tonskidutch: ik doe je niet na, gebruik dit al tientallen jaren :-)) Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Tonskidutch Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Belsat, (@Tonskidutch: ik doe je niet na, gebruik dit al tientallen jaren :-)) dat moet ook niet je kunt het eens testen en dus ook weer terug gaan naar je oude instellingen mijn plasma is ook meer dan 10 jaar oud de stelling is eerder, ieder moet z'n eigen settings onderzoeken en daarmee optimaliseren. en enkele TV's tegenwoordig gebruiken standaard beeldverbeter instellingen die juist contra-productief zijn. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Belsat Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 (aangepast) Ok, thanks! 26 februari 2012 aangepast door Belsat Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Wim J Geplaatst: 26 februari 2012 Auteur Geplaatst: 26 februari 2012 Minst slechte resultaat heb ik als het op nul staat, ofwel helemaal links. VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen