MySat Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Volgens mij is het mogelijk maar ik vind het niet direct terug in de chmod uitleg. groep eigenaar mag in directory foto alles activiteiten uitvoeren zoals rename, delete, move, etc etc groep viewers mag in deze directory foto alleen kijken. M.a.w. kan ik chmod rechten zetten per groep op een directory (dus meerdere groepen in 1 directory) of kan ik slechts 1 groep per directory toekennen ? Graag advies Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
RS2000 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Weet niet wat je precies bedoelt met groep eigenaar, maar aan een bestand of directorie kan je 1 eigenaar en 1 groep toekennen. Vervolgens kan je rechten toekennen aan de eigenaar, groep en wereld(iedereen dus). Als je alleen bepaalde gebruikers toegang wil geven kan je een nieuwe groep aanmaken in het systeem en daar die gebruikers aan toevoegen en vervolgens die (gebruikers)groep als groep instellen bij de betreffende directorie of het bestand.
Moderator wiz Geplaatst: 11 februari 2012 Moderator Geplaatst: 11 februari 2012 Als je meerdere groepen rechten wilt geven in een folder kan dat alleen door de groepsrechten aan te passen en dan de overige groepen lid maken van de groep die rechten heeft gekregen. Je kunt niet meerdere groepen rechten geven in een folder, maar wel meerdere groepen lid maken van een groep VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen