Ga naar inhoud


Wanissa


Gast

Aanbevolen berichten

Daar mijn cam omgebouwd is voor wanissa heb ik ook de 5.2 ingeplaatst.

Na de soft en de sbr file ingeladen te hebben heb ik geprobeerd met dvbmem editor de keys in te laden.

Dat is me gelukt maar heb nog geen beeld op wanissa stand,dus zonder kaart.

De cam geeft als kaart aan

wanissa Irdeto

ser:Seca NSP3

nat: Ita

 

Is er iemand die dit kan bevestigen als dat klopt.

Zijn er al volledige SBR files te vinden.

Ik heb de sbr file aangepast met walbanger .

 

Hopelijk is er iemand die mij kan verder helpen

 

Stream

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

nope..fout..

op een 27C512 kan je maar 1 keer de software op zetten.dit is een zogenaamnde OTP eeprom (OTP=One Time Programmable).hier kan je dus GEEN keys opzetten.

bij het wanissa project MOET je een 27SF512 hebben.dit is een herschrijfbare eeprom.dan gaat het WEL met de keys.vergis je je met de aanschaf en heb je toch een 27c512 dan zal het niet werken..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Station_X gaat door naar de volgende ronde (met een bonus punt)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelf niet kunnen testen , maar uit meerdere postings blijkt het met een OTP in de cam toch te werken . Bovendien zijn er ook meerdere postings die vermelden , dat de keys in het Flash geheugen van de nokia worden weggeschreven .

De ultieme bevestiging zou ik kunnen leveren als ik een eeprom (uit een cam , waarmee de SBR file in de ontvanger is gezet) zou uitlezen , en vergelijken met met de orginele Wanissa file .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar een gedachten sprongetje.

 

Stel dat de keys in de cam flash geschreven zouden worden, dan betekent dit dat de firmware op de een of andere manier de flash in de cam zou kunnen benaderen om te SCHRIJVEN. Dit zou vervolgens betekenen, dat je dus ook via de firmware in de Nokia de totale cam flash zou moeten kunnen proggen! Dit is dus niet mogelijk en het lijkt mij daarom ook, dat de keys gewoon ergens in een stukje gereserveerd Nokia flash geheugen geschreven worden, net als de instellings- en settings variabelen.

 

Just my 2 €cts.

 

Groeten Twel12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...