Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na wat gezoek, gegoogle en testjes lijkt het er op dat de CHID-2 lock opnieuw actief wordt wanneer je gedurende 2 weken geen EMM updates hebt gekregen. (stonden bij mij geblockt)

Datums management en provider zijn dus nog 6 weken geldig, maar toch lijkt het er op dat de kaart van de CHID-4 lock terugvalt op CHID-2 limitering.

Firmware was en blijft uiteraard de I4A.

Zijn er mensen die dit kunnen bevestingen?

(ik lees in verschillende threads problemen die de CHID-2 lock als oorzaak zou kunnen hebben...)

groeten,

Geplaatst:

Weet je dit heel zeker?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Neen, niet 100%, daarom dat ik ook zeg 'lijkt er op'...

Ik heb dit 2x ondervonden, precies 2 weken na de laatste EMMs.

Heractivatie (en cooldown-periode) lossen het op... OF sids limiet naar 2 brengen na de cooldown.

Mensen die ook EMMs blokken kunnen dit misschien bevestigen.

groeten,

Geplaatst: (aangepast)

die cooldown is niks anders dan de ecmratecontrol functie uitzetten voor x-tijd Dus dan kan nooit helpen. Dan weet ik al dat je niet goed hebt getest.

aangepast door Codx

RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Neen, niet 100%, daarom dat ik ook zeg 'lijkt er op'...

Ik heb dit 2x ondervonden, precies 2 weken na de laatste EMMs.

Heractivatie (en cooldown-periode) lossen het op... OF sids limiet naar 2 brengen na de cooldown.

Mensen die ook EMMs blokken kunnen dit misschien bevestigen.

groeten,

Ik block geen Emm's maar ik heb inderdaad ook al regelmatig problemen gehad met mijn kaarten.

Een hele poos gaat het goed en dan ineens stilstaand blockend beeld...kaart checken voor dat betreffende kanaal..en ja hoor heractivatie en dan de zender minimaal 20 minuten laten bekijken lost het probleem weer op(tijdelijk) tot dat een andere kaart weer begint te fuc***

Mijn oplossing helaas een dure is dat ik mijn kaarten onder Oscam nu gebruik laat maken van max 2 sid's dit draait nu al bijna 2 weken feilloos..

Ik zou ook graag willen weten waardoor de kaart nu eigenlijk "op slot gaat"??

Gr.Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Geplaatst: (aangepast)

@codx: "die cooldown is niks anders dan de ecmratecontrol functie uitzetten voor x-tijd Dus dan kan nooit helpen."

Cooldown is toch dat de kaart met rust gelaten wordt?

In elk geval bedoel ik dat er mee... kaart half uur met rust laten...

dus: chd4lock -> problemen door geblokte EMMs -> chid2 lock... om op te lossen: cooldown -> EMM updates via heractivatie -> chid4 lock terug ok.

@cimadi:

is die periode van goed werken toevallig 'net 2 weken'?

overigens: op het moment van de problemen is het wel degelijk de betreffende kaart zelf die het probleem veroorzaakt.

(niet ontvanger firmware/settings/Cccam/Oscam/... zoals ik in het begin dacht)

mvg,

aangepast door wimpie007
Geplaatst:

mmm, kan mijn post niet meer editeren... (ook hier een timer?;) )

aanvulling bij vorige post: Cooldown in oscam heeft dus idd een andere betekenis dan 'niets doen' wat ik oorspronkelijk dacht... laat ik het vanaf nu dan maar 'niets doen' noemen...

Geplaatst:

@wimpie007

Of het bij mij 2 weken betrof?

Nee niet bij de 1e kaart dat begon al na 3 dagen...de 2e kaart was ongeveer een week later.

Inmiddels draai ik al ruim 2 weken met max 2 sids om het gezeur voor te blijven.

Mocht CD naar 2 sids gaan?

Gr.Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Geplaatst:

@kimadi:

ik heb het hier ook weer gehad na 5 dagen...

echter: mijn geldigheidsdatum was ook al 5 dagen niet meer geupdate.

was dit bij jou ook zo? momenteel zet ik alle EMMs weer aan, en hoop ik dat het niet meer voorvalt...

Geplaatst:

Inmiddels kan ik zeggen, de kaart kan meer dan 2 weken zonder emm's zonder dat dit enige invloed heeft op de sid limit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen