Psychosammie Geplaatst: 13 februari 2012 Geplaatst: 13 februari 2012 Het is de kunst dat je alle draadjes recht weet af te knippen als je hem in model hebt gevouwen. De buitenste draadjes maken een bocht voordat ze in de stekker gaan. Daardoor zijn ze net wat korter dan de draadjes die in het midden zitten. Als je daarna de draadjes in de stekker steekt moeten ze allemaal tot aan het einde van de stekker komen. Dan zijn doorzichtige plugjes heel handig. Eerst controleren en dan dichtknijpen. Suc7 Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
wolverine Geplaatst: 13 februari 2012 Auteur Geplaatst: 13 februari 2012 Het is de kunst dat je alle draadjes recht weet af te knippen als je hem in model hebt gevouwen. De buitenste draadjes maken een bocht voordat ze in de stekker gaan. Daardoor zijn ze net wat korter dan de draadjes die in het midden zitten. Als je daarna de draadjes in de stekker steekt moeten ze allemaal tot aan het einde van de stekker komen. Dan zijn doorzichtige plugjes heel handig. Eerst controleren en dan dichtknijpen. Suc7 dit is inderdaad een probleem :> anyway heb nog een 20-tal connectoren liggen dus ga er vanavond nog eens aan beginnen zie. heb er eens een dagje niks aan gedaan voor ik alles door het raam ging smijten :> VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
verkerkbr Geplaatst: 13 februari 2012 Geplaatst: 13 februari 2012 (aangepast) Beste W, ik ben ook maar een leek en heb ook al wat connectors weg moeten gooien. Maar nu gaat het al een stuk beter. Er zijn pluggen die geheel open zijn, waarbij het lastig is de aders goed op de juiste plaats te krijgen of soms willen er twee aders in hetzelfde gat. Nu zijn er ook pluggen die van geleide groefjes voor de aders zijn voorzien. Bij deze pluggen komen de aders vanzelf bij het invoeren in de juiste invoer stand te liggen. Hiermee gaat het inschuiven veel beter, omdat ieder draadje gescheiden direct voor het gat uitkomt. Verder eerst proberen goed in te voeren. Dan blijven de aders min of meer in dezelfde stand staan. Eruit nemen en op maat recht afknippen en dan definitief invoeren. Je moet altijd wel goed kijken of iedere ader doorloopt tot het einde van de connector. Weet niet precies het merk en het type met de groefjes. Maar deze werken aanzienlijk gemakkelijker dan het open type. Groet, Bram 13 februari 2012 aangepast door verkerkbr
wolverine Geplaatst: 13 februari 2012 Auteur Geplaatst: 13 februari 2012 merci iedereen voor de hulp. Nu een kabel kunnen maken met goede connectoren (vandaag nieuwe gekocht unshielded) en van de eerste keer raak. Morgen na het werk eens proberen op de zolder te kijken of het daar ook lukt (hopelijk zitten de aansluitingen ook allemaal goed in de contactdoos :>) Ik denk dat het probleem hem inderdaad zat met het iets te nonchalant te zijn ivm de aders die volledig doorliepen. Practice makes perfect (dus gaan we nog een beetje oefenen ) VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
BokkieBok Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Ik verbeter je nergens op maar je ISDN <--> Netwerk RJ-45 versie verhaal klopt nog steeds niet! Volgens mij spreek je je tegen in één dezelfde zin. 8p8c is "gewoon" RJ-45 Klopt eigenlijk niet. Daarom had het balletje 8p8c opgegooid. RJ45 is een telefonieterm en 8p8c is een ethernet netwerk term. Er zitten dus twee verschillende standaarden en normen achter die stekkers. Vandaar ook de twee termen. Er zou zelfs een fysiek verschil moeten zitten in de twee varianten. Although commonly referred to as an RJ45 in the context of Ethernet and category 5 cables, it is incorrect to refer to a generic 8P8C connector as an RJ45. A telephone-system-standard RJ45 plug has a key which excludes insertion in an un-keyed 8P8C socket. The registered jack (RJ) standard specifies a different mechanical interface and wiring scheme for a RJ45S than TIA/EIA-568-B which is often used for modular connectors used in Ethernet and telephone applications. 8P8C modular plugs and jacks look very similar to the plugs and jacks used for FCC's registered jack RJ45 variants, although the RJ45S is not compatible with 8P8C modular connectors. Deze quote komt uit hetzelfde WIKI artikel waaruit jij zat te quoten. Maar ik er is nog meer bewijsmateriaal dat "8p8c is "gewoon" RJ-45" bewering niet correct is. Afhankelijk van de toepassing is een andere benaming 8P8C (8 positions/posities, 8 conductors/geleiders), 8P6C of 8P4C (bijvoorbeeld ISDN). Opmerking: formeel is een Registered Jack bedoeld voor alleen telefonie. De veel genoemde RJ-45 connector is ook niet symmetrisch in het vooraanzicht, maar heeft aan een zijde een extra uitstulping (in het Engels; key). De veel gebruikte modulaire connectors voor gebruik anders dan voor telefonie zijn geen van alle geregistreerd en kunnen daarom ook nooit RJ-xy genoemd worden. http://nl.wikipedia.org/wiki/RJ-45 Als jij vindt dat er geen verschil zit in kwaliteit of vorm tussen een RJ45 en een 8p8c connector, vind ik dat best. Misschien is het wel hetzelfde product die gewoon apart verpakt is, wie weet. Mijn ervaring was dat er wel een verschil zat in de kwaliteit. Die tip heb ik geprobeerd aan de topicstarter mee te geven. Als ik merk dat iemand geen expert op een gebied is, ga ik niet met ingewikkelde termen rondstrooien. Dan noem ik die dingen ISDN stekkertjes. Leek mij een duidelijke term. Althans, dat dacht ik. HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
The Iron Maiden Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Bij een bekend Nederlands postorderbedrijf voor elektronica kun je onder de naam Easyplug een RJ45 stekker kopen die je niet hoeft te te knijpen met een tang. Als je dan een fout hebt gemaakt, kun je de stekker weer (eenvoudig?) los maken en opnieuw proberen mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
wolverine Geplaatst: 14 februari 2012 Auteur Geplaatst: 14 februari 2012 The Iron Maiden dank u wel voor de tip maar heb hier nu alle netwerk aansluitingen kunnen maken met de krimptang(heb vandaag een setje binnengekregen met een tang, kabeltester, stripper en een punchdowntool en is het nu toeval of niet maar de vijf overgebleven aansluitingen zonder problemen kunnen maken. Denk dat het de combinatie geweest is van te snel en te onnauwkeurig te werken. Dank aan iedereen voor de tips. Van mij mag er hier een slotje op :> VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen