Ga naar inhoud


draaibaar schotelantennne


houara

Aanbevolen berichten

Goedmorgen mensen,

 

Ik ben sinds drie weken bezig om een draaibaar schotel in te richten. Maar dit is me niet gelukt. Een schotelantenne zonder motor is geen probleem. Maar ik wil graag een draaibaar schotelantenne hebben, het is makkelijk om meerder satellieten binnen te halen. Ik ben opzoek naar mensen die het uitdagend / leuk vinden om mij te helpen. Ik ben beried om de reiskosten te betalen. Ik woon dichterbij Bergeijk / Valkenswaard / Eindhoven.

 

Ik wacht op jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Houara welkom op dit op dit forum.

 

Als je z'n vraag steld op een forum dan is het wenselijk dat je aangeeft wat voor apparatuur je hebt. Dan kunnen mensen meedenken om jou informatie aan te rijken. Van de gangbare motoren en schotels en ontvangers is veel op het internet te vinden. Vandaar. Dus ? Succes

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Hier op sat4all is veel info te vinden rondom het afstellen van zo'n schotelopstelling.

Dit is een hele goede en eenvoudige opgeschreven manier:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/114222-draaibaar-afstellen-schotel-stap-voor-stap/

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedavond,

 

Als het over de materiaal gaat:

  • schotelantenne triax 1.10 cm
  • dsiq motor
  • satfinder
  • parasolvoet ( een autowiel vol met cement)
  • dreambox 500

Ik ben vandaag van11:30-16:30 uur bezig geweest, om mijn schotelantennen aan het praten te krijgen. Dit heeft niet geholpen. Het gaat hier om een draaibaar schotelantenne. Mijn doel is om een aantal satellieten te ontvangen:

Astra 1

Astra 2

Astra 3

Hotbird

Arabsat 26

 

Ik vroeg mij af wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat een schotelantenne zonder motor geen probleem is dus zet de motor exact op de nulpositie. Controleer of de as van je wagerwiel loodrecht staat met een waterpas en zorg dat de schotel recht op de as van de motor bevestigd is (schotel op het hoogste punt). Zoek dan Astra 4A (4.8 oost) wat pal zuid is en zoek met je ontvanger naar 12073H 27500. Regel op maximum signaal ENKEL door het verdraaien van de volledige installie op de as van je autowiel of door het aanpassen van de hoogte van de Triax. Krijg je dit in orde draai dan alles vast en klaar is Kees!

aangepast door alleyoop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedmorgen,

 

Jullie zullen het niet geloven, mijn doel is bereikt. Het systeem werkt prima. Ik kan nu genieten van verschillen zenders. Ik heb veel aan jullie gehad. Ik wil jullie echt bedanken voor de info en vooral: Sat4all Freak

haha dat is dan goed nieuws dat je het allemaal gelukt is he voor je schotel uiterrichten enz veel plezier he

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...