Ga naar inhoud


Nog maar eens mensen cc cam handmatig instaleren op image


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten


Ik loop ook aardig vast met mijn dm 7025+. Heb er gisteren tunisiasat-addons-manager_3.0_mipsel.ipk opgezet en ik zie nu heel veel meer extensions die ik kan downloaden. Reden echter dat ik deze erop heb gezet is om een andere cccam op mijn db te plaatsen maar als ik op het cam menu druk zie ik echter alleen mijn oude niet meer werkende cccam. Hoe krijg ik nu 2.3 erop, ik heb al geprobeerd via dcc en een .ipk file van. 2.3.0 maar dat werkt niet via dcc of althans ik krijg het niet voor elkaar. Dan maar via tunisiasat maar dat blijkt nu ook niet te werken. Hoe nu verder ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom wordt er een vraag gesteld zonder de naam van de image te noemen waar je box op werkt.

 

Mensen, iedere image gebruikt zijn eigen mannier om de CCcam te installeren

 

Vandaar dat het gebruik van de tspanel_4.5 plugin het een stuk eenvoudiger maakt, kies wel de juiste plugin bij je image !!!

 

Normaal kan je zeggen dat de CCcam file staat in /usr/bin/, de CCcam.cfg file in /etc/ en het gebruikte script in /usr/script/

Ook dat is image afhankelijk, OpenPLi 2.1 gebruikt een CCcam script (instellingen menu) dat staat in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/PLi/

 

Een eerder geïnstalleerde CCcam wissen, ook dat is image afhankelijk, bij de PLi image doe je dat door bij het applicatie menu de rode toets te gebruiken.

 

Handmatig de CCcam file wissen in /usr/bin/ kan ook met het programma DCC of een ander FTP programma, reboot daarna wel je box.

Overschrijven van de CCcam file in /usr/bin/ kan ook, doe dat met de volgende TELNET opdracht:

type: init 4 en druk op enter

wis de oude CCcam of overschrijf deze met je nieuwe CCcam file (zorg dat deze file op attributen 755 staat)

type: init 3 en druk op enter, je box zal nu opnieuw starten.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zover ik kan zien gp2 op mijn db staan, ooit in 2009 erop gezet en het werkt stabiel. Nu mijn cccam 2.14 niet meer werkt wil ik deze upgraden maar het lukt van geen meter. Inmiddels vanalles geprobeerd maar zonder suc6.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zover ik kan zien gp2 op mijn db staan, ooit in 2009 erop gezet en het werkt stabiel. Nu mijn cccam 2.14 niet meer werkt wil ik deze upgraden maar het lukt van geen meter. Inmiddels vanalles geprobeerd maar zonder suc6.

 

Als jij nu eens met Dcc naar de map user/bin gaat daar staat de Cccam 2.14 en als je die nu gaat vervangen door de Cccam2.30 dan ben je er toch?word deze dan niet gezien dan hernoem je de 2.30 naar 2.14 dan werkt het gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb beide opties uitgevoerd, eerst 2.3.0 erop maar deze wordt niet gezien, daarna hernoemen 2.14 en dan start de cam wel op maar de kaart werkt niet. Als ik een module in de db stop werkt de kaart wel. Kaart op 2 manieren ingevoerd maar geen resultaat. Het ..... systeem werkt gewoon niet.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zover ik kan zien gp2 op mijn db staan, ooit in 2009 erop gezet en het werkt stabiel. Nu mijn cccam 2.14 niet meer werkt wil ik deze upgraden maar het lukt van geen meter. Inmiddels vanalles geprobeerd maar zonder suc6.

 

Als je nu nog steeds een image op je box gebruikt uit 2009 wordt het tijd voor iets anders.

Kies dan eens een keer voor een andere (nieuwe) image b.v. OpenPLi 2.1, na het installeren van de image kan je gewoon via het menu de CCcam downloaden uit de feed en zo direct installeren. (niks handmatig installeren)

Ik gebruik deze image al jaren en momenteel zelfs met succes ook de CCcam 2.14 !!!!!

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...