Vriendje Stokvis Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Goedemorgen vrienden. IK kom er niet uit met die handmatige cc cam instalatie. IK wil voor mezelf gewoon helder krijgen hoe ik het handmatig moet instaleren. Ik weet inmiddels dat het cfg bestand in de map /etc moet. Maat cc cam bestaat uit meerdere bestanden waar kopieer ik de rest dan naar toe Ik weet dat open pli voor mij het makkelijkst is maar ik ben er een beetje op uitgekeken en wil eens wat anders waarbij via menu instaleren niet mogelijk is. Verder lees ik ook iets over een ipk bestand cc cam IK zie ff door de bomen het bos niet meer. Zouden jullie mij allebei de manieren nog eens willen uitleggen? IK wil het dolgraag weten en heb zelf op internet ook al diverse malen op verschillende sites gekeken en gelezen maar kom er niet uit. En komen de cc cam bestanden bij elk image op dezelfde plaats te staan ??? Vriendelijke groeten en allemaal een goed weekend Vriendje Stokvis
kees hekstra Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Ik kan dit dus ook niet en baal er al jaren van.Ik moet altijd een image gebruiken waar al een cam in zit. :mad: Het Leven Is Een Melodie Gedreven Door Komedie Verweven Met Parodie Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie Dood Omgeven Met Tragedie
Loui (K) Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 (aangepast) Dat is niet direct uit te leggen,omdat dat verschilt per image.je zou gewoon een ipk bestand moeten uitpakken met 7zip dan kun je de structuur zien.en dat is te vinden in het bestand "data.tar.gz". Cccam zelf staat in usr/bin de config in etc. 11 februari 2012 aangepast door Loui (K)
Vriendje Stokvis Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Geplaatst: 11 februari 2012 (aangepast) En waar zet je dan die ipk precies neer Lou? Of kun je als je het uitgepakt hebt ook zelf naar de desbetreffende mappen zetten en hoe doe ik dit dan precies. Is het cc cam ipk bestand wel hetzelfde voor alle images ??? En moet ik eerst de ouwe cc cam verwijderen of kun je de bestanden rechtstreeks naar de desbetreffende map kopieren? groeten Vriendje Stokvis 11 februari 2012 aangepast door Vriendje Stokvis
dagg Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Voor Gemini GP3 heb ik hier de ipk voor CCcam 2.3.0, CCcam.cfg plaatsen in /etc. Na installatie de blauwe knop drukken (=bluepanel), Information, Installed Camds, reload list doen. gp-cam-cccam_2.3.0-r0_mipsel.ipk CCcam.cfg.zip .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Loui (K) Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Ja dagg dat klopt wat jij hier aangeeft. maar de toppic opener wil graag weten waar de files allemaal staan in welke mappen.En dat is bij iedere image verschillend toch?
dagg Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Ja dat is verschillend per image, maar als je mijn ipk installeert heb je daar geen 'last' van, dan komt het automatisch in de goede mappen, in dit geval voor Gemini GP3 zoals vermeld. .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
mobieltje Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Deze info is al diverse keren gepost: CCcam installeren, downloaden via het menu. CCcam installeren in de originele firmware http://www.sat4all.c...20#entry2028220 Nog een mogelijkheid: Installeer deze plugin: enigma2-plugin-extensions-tspanel_4.5_mipsel (zie bijlage) Na het installeren van de plugin, reboot je box Start via het menu de tspanel_4.5 plugin, kies de juiste CCcam en installeer deze op je box. Grts. enigma2-plugin-extensions-tspanel_4.5_mipsel.rar
SIMBAke Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 @mobieltje , werkt dat ook in een origineel image ? ben van plan om eens testen met origineel image , vandaar VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
mobieltje Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Dat zal ook wel werken ja, maar ik heb geen idee welke CCcam je dan moet downloaden. Neem de andere uitleg van M_Z met een originele image dan werkt de CCcam zoiezo. Grts.
Vriendje Stokvis Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 Maar als ik het dus goed begrijp moet ik als je een tar.gz bestand gebruikt deze in /tmp zetten en dan een handmatige instalatie doen via de blauwe knop van de afstandsbediening staat dan wel alles op zijn plek? of moet je dan zelf ook nog de cfg in etc plaatsen ? IK neem aan dat ik het tar gz bestand niet als winrar moet plaatsen toch ? Maar moet ik niet eerst de ouwe cam verwijderen dan ??? groeten
humaxxx Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Voor gemini gebruikers, je kunt ook deze installeren. Gewoon in de /tmp zetten en handmatig installeren. 2x Dreambox 8000 openpli 7.2 19 & 23 east
humaxxx Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 bijlage vergeten... gp-cam-feed_0.1_mipsel.ipk 2x Dreambox 8000 openpli 7.2 19 & 23 east
Vriendje Stokvis Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 En staat deze dan onder blauwe knop en dan plugins ?? en dan staat alles op zijn plek ???
kees hekstra Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Ik snap er nog niks van ik ben helaas dom!!!! .bah en nog eens bah Het Leven Is Een Melodie Gedreven Door Komedie Verweven Met Parodie Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie Dood Omgeven Met Tragedie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen