Ga naar inhoud


[UFS910] BPanther's Neutrino


TimHodsfield

Aanbevolen berichten

Nu Titan op dit moment niet meer voor de Kathrein UFS910 wordt doorontwikkeld ben ik op zoek gegaan naar een waardige vervanger. Ondanks dat Titan zeer snel loopt en ook stabiel is vond ik het op sommige punten vervelend dat het slechts een Beta versie betrof.

 

Inmiddels maak ik alweer een aantal maanden gebruik van BPanther's Neutrino en ik moet zeggen dat deze zeer stabiel loopt en ook redelijk snel is. Hij zapt weliswaar minder snel dan Titan, maar ik vind het niet noemenswaardig. Zenderlijsten kunnen gewoon worden ingeladen met Dreamset235 waarin gekozen kan worden dat je een Neutrino box hebt.

 

Canal Digitaal smartcard wordt ondersteund in een Smargo USB reader en nog steeds niet in de CI module, maar dat is volgens mij bij Titan ook zo.

 

BPanther zat voorheen bij het AAF team, maar heeft inmiddels een eigen forum opgezet voor zijn eigen images. Ontwikkeling gaat zeer snel en nieuwe versies worden bijna iedere dag/dagen wel uitgebracht.

 

Ik ben benieuwd of anderen inmiddels deze image ook gevonden hebben en wat hen bevindingen zijn, want tot nu toe heb ik er hier nog niets over gelezen.

  • Like 1

1 X VU+solo2

2 X Kathrein UFS 910

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste T,

 

het enige wat ik mis in Titan is de mogelijkheid een tweede Smargo te laten draaien. TttyUSB1 (tweede Smargo) wordt niet herkend.

 

Wat hiervan is terug te vinden is, dat de versie van BPanther hetzelfde probleem bevat. Maar misschien zijn er

op dit gebied ook andere ervaring beschikbaar of oplossingen beschikbaar.

 

Jammer dat de Titan ontwikkeling tijdelijk is stopgezet en de exclusieve rechten tijdelijk aan andere ontvanger zijn verpacht.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter tijdelijk stop, dan helemaal stop. Al ben ik bang dat ze na een half jaar of langer de 910 niet meer weten terug te vinden onder de laag stof :cool:

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste N,

 

de ontwikkeling van Titan gaat overigens gewoon door. Alleen gedurende een aantal maanden exclusief voor een merk box.

 

Het wordt steeds duidelijker dat niet direct de hardware maatgevend is voor de ontwikkeling, maar de vernieuwing vooral komt door betere software.

 

De in het begin wat beperkte en krakkemikkige UFS-910 ontvanger is van een kwakkelend eendje veranderd in een perfect vliegende zwaan.

 

Een paar items ontbreken nog, maar alas. Ik vind het geen Beta maar een Super versie.

 

Bpanther lijkt min of meer op dezelfde basis te worden ontwikkeld. Het is alleen jammer van de versnippering. Maar dat is gaande in de gehele Linux wereld. Echter de kern(el) van de zaak heeft dezelfde oorsprong.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is jammer dat de krachten van de ontwikkelaars niet gebundeld worden. Bpanther is volgens mij begonnen met de ontwikkeling van Neutrino op het AAF forum, maar dat is op een of andere manier mis gegaan. Ik vind de image echter op het moment goed werken en alle menu's werken in ieder geval. Dit is volgens mij in de Titan versie niet het geval. Wat mij bij Titan bv ook niet goed lukte was om goede zenderlijsten aan te maken.

 

Wat mij bevalt aan Neutrino is dat de ontwikkeling in ieder geval nog gedaan wordt en dat ze zich voornamelijk richten op de UFS910.

 

Bram ik weet niet of de tweede smargo in Neutrino al werkend is en ik kan het zelf niet testen, aangezien ik maar een kaart heb. Deze heb ik wel werkend gehad, maar een tweede kan ik dus niet testen op het moment. Ik zou niet weten waarom het niet zou werken, lijkt me dat dit gewoon door Oscam zou moeten kunnen werken. Wellicht zou jij dat eens kunnen testen wanneer je daar zin in hebt (als je dat niet al gedaan hebt). Wanneer het niet werkt zou ik eens kunnen vragen hoe dit aangepast kan worden om het wel te laten werken.

 

Ik ben op dit moment bezig om Neutrino in het Nederlands te vertalen en ik hoop dat BPanther dit wil implementeren in Neutrino,

1 X VU+solo2

2 X Kathrein UFS 910

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bram

 

We wachten geduldig af :)

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Dag TimHodsfield

 

Welke instellingen gebruik jij om met Dreamset een E2-zenderlijst te uploaden? (zoals je meldt in een ander onderwerp)

 

(zelfs downloaden van de box lukt niet; geeft error "onbekend bestandstype")

 

Het is toch de standaard neutrino?

 

Alvast bedankt.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

connecten lukt en downloaden vanuit de box ook, maar

 

een E2 lijst omzetten/uploaden lukt (nog) niet ...

 

morgen verder....

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...