Ga naar inhoud

Weergeven opnames externe usb -HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden ,

Ik heb de laatste tijd een probleem met het weergeven van reeds gemaakte opnames.

Als ik de externe usb -hd aansluit en de opgenomen bestanden wil weergeven op het

betreffende menu dan blijft dit leeg. Als ik dan de REBOX eerst aan en uitzet verschijnen de

opgenomen bestanden wel.

Een tweede probleem waar ik tegen aanliep was dat ik na een fabriekreset en zenderlijst wissen

op 1 februari ivm zenderwijzingen van CD een aantal opgenomen bestonden die ik met de EPG

had aangestuurd niet kon afspelen omdat zo nu blijkt er maar een aantal kb zijn opgenomen

en een andere opname van een hele andere zender was dan de zender die ik met de EPG

had aangestuurd.

Kan het zijn dat het wissen van de zenderlijst hier mee te maken heeft.

Ik heb deze aktie namelijk voor het eerst toegepast voordat ik de nieuwe CD fastscan uitvoerde

Mvg Hans

• Moderator
Geplaatst:

(Externe) Harddisks worden alleen herkend bij het aanzetten van de Rebox, het is geen hot plug en play.

Na het vervangen van de zenderlijst kunnen de geprogrammeerde opnamen in de opname manager inderdaad gelinkt worden aan andere programma plaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste ceesv,

Hartelijk dank voor je reactie.

Wat betreft herkennen externe usb-drive : Voorheen sloot in de externe usb-hd aan als de ontvanger al aan stond en

bij weergeven van opgenomen bestanden verschenen die in het betreffende menu.

Mvg Hans

Geplaatst:

Beste ceesv,

Hartelijk dank voor je reactie.

Wat betreft herkennen externe usb-drive : Voorheen sloot in de externe usb-hd aan als de ontvanger al aan stond en

bij weergeven van opgenomen bestanden verschenen die in het betreffende menu.

Nog even een aanvulling : Als ik de usb-drive aasluit krijg ik wel altijd de melding op het tv-schem: USB DRIVE GEVONDEN.

Mvg Hans

• Moderator
Geplaatst:

Ik gebruik de S-ATA aansluiting, dat zou het verschil kunnen verklaren.

Een USB stick wordt ook normaal herkend tijdens het spelen.

Ik zal morgen eens kijken hoe mijn box reageert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Timer instellingen staan opgeslagen in het FDU bestand. Het verwijderen van de zenderlijst kan tot gevolg hebben dat je timeropnames niet meer kloppen.

Ook als je oude zenderlijsten terug zet, dan kunnen spontaan er weer oude timers geprogrammeerd staan :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

Als er nog geen USB apparaat aan de ontvanger zit aangesloten, kun je deze eraan pluggen zonder de box uit te zetten. Let wel op bij het loskoppelen van een USB apparaat. Het -beste- is om via het 'opslagmanager' menu het apparaat eerst te verwijderen alvorens een de oude los te koppelen en/of een ander apparaat op dezelfde usb-poort te willen aansluiten.

De E-SATA dient in principe ten alle tijden vooraf aangekoppeld te worden voor de ontvanger van stroom wordt voorzien. (Zo he.. dat is netjes geschreven :))

Er zijn wel mogelijkheden om E-SATA los te koppelen terwijl de box aanstaat, ook hier dien je dan eerst de opslagmanager te raadplegen.

Ik hoop dat ik Cees hiermee weer een aantal minuutjes van zijn koffiepauze heb teruggegeven :)

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen