Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik wil een nieuwe dreambox aanschaffen die ik gebruik voor een beetje TV te kijken, maar grotendeels als mediaplayer.

Maakt het dan nog iets welke ik neem?

M.a.w. speelt de dm500HD dezelfde bestanden af als bijvoorbeeld de dm8000 (en alles er tussenin).

Ik zie namelijk in dit overzicht http://www.dream-multimedia-tv.de/en/product-overview dat alle dreamboxen (behalve de 600) dezelfde processoren hebben.

Of maakt het nog iets uit dat de dm500 minder flash geheugen heeft? Heeft ie dezelfde uitvoermogelijkheden en beeldkwaliteit?

Ik gebruik nu de dm8000(pli) als mediaplayer, en dat bevalt me uitstekend.

Het is vooral belangrijk dat ik alle soorten (HD) MKV incl. geluid en ondertitels goed en soepel kan afspelen.

Thanx.

Geplaatst: (aangepast)

Als je die als mediaplayer gaat gebruiken is de keuze niet zo moeilijk.Neem er een waar je een DVD Speler/Brander in kan doen en een harde schijf.dan kun je bijna alles afspelen.Ga er vanuit dat een DM500HD minder aan kan dan een DM8000HD of een DM7020HD

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Sorry, maar wat een ongefundeerd geklets weer :(

De 8000hd en de 500hd hebben exact dezelfde dualcore cpu processor (Brcm4380) op 400 MHz, met exact dezelfde hoeveelheid werkgeheugen, qua snelheid allebei 400 BogoMIPS.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Inderdaad, een dvd/brander of harddisk is voor mij volkomen overbodig in een mediaplayer.

@Dagg, dus een dm500 doet het wat dat betreft mediaplayer even goed als de dm8000? Het flashgeheugen heeft dus geen invloed op het aantal codecs of iets anders geks?

Geplaatst:

De 500 kan (mits beide in een netwerk hangen)de op de 8000 aanwezige bestanden gewoon weergeven.Ergends moeten je bestanden opgeslagen zijn dus een harde schijf of andere opslag binnen je netwerk is wel noodzakelijk om bestanden af te spelen.

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Geplaatst:

Hi Toine,

ik gebruik zowel mijn 8000hd als 500hd niet als mediaplayer, daar heb ik een popcorn hour voor. Flashgeheugen is je opslag, dus je kan op de 500hd alleen wat minder plugins installeren that's all.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

Geplaatst:

eender welke dm als mediaspeler gebruiken heeft niet mijn voorkeur, ten eerste is de mediaspeler software lelijk en onhandig, het werkt bij mij nooit vlekkeloos.

Ik gebruik naast mijn dm8000 een mede8er als mediaspeler, beide doen waar ze goed in zijn en dat ebvalt me prima.

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Geplaatst:

hi dagg, ik heb een soort van fetish om ze weinig mogelijk apparaten in huis te hebben, vandaar dat ik geen losse mediaplayer wil.

En, ik vindt de dm8000 icm met de laatste pli daarvoor prima voldoen (ben alleen nog aan het stoeien met DTS downmix).

Als er voldoende plugins opgezet kunnen worden tbv het afspelen van MKV's, dan ben ik dik tevreden.

thanx

Geplaatst:

Voor zover het al werkt op je 8000hd met mediafiles afspelen, zal het op de 500hd net zo gaan. Dat is alleen maar een kwestie van de software/image die je installeert. Het meeste vwb afspelen media zit al standaard in de image, veel extra plugins zul je niet nodig hebben daarvoor.

Geplaatst:

Sorry, maar wat een ongefundeerd geklets weer :(

De 8000hd en de 500hd hebben exact dezelfde dualcore cpu processor (Brcm4380) op 400 MHz, met exact dezelfde hoeveelheid werkgeheugen, qua snelheid allebei 400 BogoMIPS.

Ben ik niet met je eens, bepaalde films kan een dm8000 wel afspelen en de dm500 niet waar zit dat dan in?

Geplaatst:

ik ben helemaal afgestapt van de Vu en de DM als mediaplayer nadat ik een Mde8er 450X2 ( ca 115 €) gekocht heb, wat een verschil, alles loopt soepel, geen gestotter, moeilijk doen en nog betere kwaliteit ook. Mediaplayer op de sat is leuk maar nog steeds niet optimaal

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Geplaatst:

ik ben helemaal afgestapt van de Vu en de DM als mediaplayer nadat ik een Mde8er 450X2 ( ca 115 €) gekocht heb, wat een verschil, alles loopt soepel, geen gestotter, moeilijk doen en nog betere kwaliteit ook. Mediaplayer op de sat is leuk maar nog steeds niet optimaal

Helemaal mee eens.

Zelfde geldt voor een Ac Ryan (+/-85euro), en die speelt media -zeker out of the box- beter af.

ET8000

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...