Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

kan geen verbinding krijgen met mijn internet (ziggo) en router (sitecom)

 

wie kan me helpen ??

aangepast door wiz
onduidelijke titel

Geplaatst:

Doe eens Menu -> Instellingen -> Netwerk -> Adapterinstellingen.

 

Of "adapterinstellingen" exact zo heet weer ik even niet, maar in ieder geval zul je het zonder problemen vinden. Ik wil dan weten of je apparaat op "DHCP" ingesteld staat en of je apparaat een ip-adres heeft verkregen.

 

Gaat er een link-lampje branden op je Sitecom-router?

Geplaatst: (aangepast)

heb volgende gevonden

 

adapterinstelling

ip 192.168,0.1

 

netwask 255.255.255.0

gateway niet bekend

primaire dns 192.168,0.1

sec. 0.0.0.0

netwerk lanverbinding

 

en heb via laptop gewoon verbinding

 

en bij dncp staat verbroken

aangepast door heku30
Geplaatst:

Da's niet goed. Je Vu+ heeft ip-adres 192.168.0.1, maar dat is ook je DNS-server, er is daar dus sprake van een conflict. En er is geen gateway aanwezig, een essentiële voorwaarde voor internetverkeer.

 

Ik denk dat het feit dat DHCP niet goed werkt je voornaamste aandachtspunt moet zijn. Als DHCP goed werkt moeten ip-adres, DNS-server en gateway vanzelf goed komen.

 

De waarschijnlijkste oorzaken liggen bij de kabel. Controleer die dus nauwgezet en kijk of er op je router een link-lampje gaat branden zodra je de kabel van de Vu+ erin prikt. Laat de Vu+ daarna opnieuw een DHCP-verzoek uitvoeren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...